Gå till innehåll

AnteSvante n ulaf GG :(


AnteSvante

Recommended Posts

  • Svars 7,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

degade, han fålda :shock:

 

solklart bet här eller? betsyn, checkraise eller checksyn kanske?

 

PokerStars Game #37280317014: Tournament #241020010, $200+$15 USD Hold'em No Limit - Level X (500/1000) - 2009/12/28 1:13:06 CET [2009/12/27 19:13:06 ET]

Table '241020010 613' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: supermuis53 (36732 in chips)

Seat 2: gavz101 (62035 in chips)

Seat 3: pokerisevil (33458 in chips)

Seat 4: cchan21 (28172 in chips)

Seat 5: Ggod (30926 in chips)

Seat 6: teamprocase (35575 in chips)

Seat 7: knecht_poker (49300 in chips)

Seat 8: funkeemonkee (11474 in chips)

Seat 9: GB2005 (37104 in chips)

supermuis53: posts the ante 75

gavz101: posts the ante 75

pokerisevil: posts the ante 75

cchan21: posts the ante 75

Ggod: posts the ante 75

teamprocase: posts the ante 75

knecht_poker: posts the ante 75

funkeemonkee: posts the ante 75

GB2005: posts the ante 75

pokerisevil: posts small blind 500

cchan21: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ggod Jack of HeartsJack of Spades

Ggod: raises 1250 to 2250

teamprocase: folds

knecht_poker: folds

funkeemonkee: folds

GB2005: folds

supermuis53: folds

gavz101: calls 2250

pokerisevil: folds

cchan21: folds

*** FLOP *** 2 of SpadesQueen of Clubs7 of Clubs

Ggod: checks

gavz101: bets 4000

Ggod: calls 4000

*** TURN *** 2 of SpadesQueen of Clubs7 of ClubsJack of Diamonds

Ggod: checks

gavz101: checks

*** RIVER *** 2 of SpadesQueen of Clubs7 of ClubsJack of DiamondsAce of Clubs

Ggod:

 

 

Om du bettar, vad reppar du? kan du någonsin reppa en bluff här?

 

Checkshove obv, betta blir fel för att han kommer skjuta hela rangen som är stark nog med att ta syn med + bluffar om du checkar till han ist för att leda rätt ut.

 

Så hade jag tänkt ialf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bettar, vad reppar du? kan du någonsin reppa en bluff här?

 

Checkshove obv, betta blir fel för att han kommer skjuta hela rangen som är stark nog med att ta syn med om du bettar ifall du checkar till han.

 

Så hade jag tänkt ialf =)

 

Najs med leo i analysuniformen! Jag checkade men han checka bakom med kommer inte ihåg vad. Satt och funderade på om jag skulle crai eller bara syna, han har nog inte så många färger dock, två set slår mig och AQ och kanske AK betalar av så är kanske enkel crai.

 

hehe edit: sork kan ha rätt i att många nog checkar AK bakom, flashen kom ju trots allt, många som är rädd för den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bettar, vad reppar du? kan du någonsin reppa en bluff här?

lol, RANGER LEO

 

Checkshove obv, betta blir fel för att han kommer skjuta hela rangen som är stark nog med att ta syn med + bluffar om du checkar till han ist för att leda rätt ut.

njae, finns nog mycket han "potcontrolat" turn och är rädd för att bli checkraisad med på river som han checkar bakom ("potcontrol" igen).

 

Så hade jag tänkt ialf =)

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, RANGER LEO

 

 

njae, finns nog mycket han "potcontrolat" turn och är rädd för att bli checkraisad med på river som han checkar bakom ("potcontrol" igen).

 

 

=)

 

Vad är en range sorken?

 

Sånt du annvänder på nl200 näru utövar dina onda gto häxkrafter?

 

Play u anyday :*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde nog ett fel i T9-handen kom jag på. Räknade med alla överpar i hans range men det lär han inte ha, är nog bara 22-TT och AA preflop samt suitat och höga kort och sånt. Många inforaisar säkert underpar där så det leder jag nog mot. Sen är det överparen, seten och dragen och bluffarna kvar. Blä blir väl en push då, så tänker jag iaf =)

 

sopigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs med leo i analysuniformen! Jag checkade men han checka bakom med kommer inte ihåg vad. Satt och funderade på om jag skulle crai eller bara syna, han har nog inte så många färger dock, två set slår mig och AQ och kanske AK betalar av så är kanske enkel crai.

 

hehe edit: sork kan ha rätt i att många nog checkar AK bakom, flashen kom ju trots allt, många som är rädd för den

 

Jamen om han checkar bakom AK, kommer han någonsin syna av en shove med den då?

 

Du ska inte värdebetta här för att du inte kan reppa en bluff och stackdjupen endast erbjuder en AI från dig. Skulle isf vara en riktigt tunn värdebett på typ 5k lr nått.

 

 

tack för att du inser att jag har rätt och ger upp

 

Så han har alldrig luft i den rangen sorken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska jag ha när jag checkraisar i hans ögon, om spelaren ifråga har ballzen att beta kanske han har det att syna av också :mrgreen: Blir skevt i turrar och ofta i million tror jag då folk är rädda om livet. kanske hade checksynat men vågar nog inte erkänna det hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, eller, beror på vad du klassar som luft

 

Är för trött för att jiddra atm.

Men rent spontant när jag tittar på HHn är det checkshove obvobv ialf.

 

GN

 

 

Edit ulaf:

 

Om han bettar blir han ju ofta comittad, + att han skjuter luft också så tror fortf det blir rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör nog ganska mycket explospel nuförtiden då jag spelar ganska sällan. Tycker dock att jag lirat helt okej, mitt restealspel har blivit mycket effektivare tror jag eller så har jag haft tur, vill tro att jag väljer lägen mycket bättre nuförtiden. Spelar väldigt passivt när jag inte kan få in sista allinbetet vilket jag typ gillar men kanske låter det gå till överdrift.

 

Jag känner mig i rätt bra form, men har inte 100% koll i alla händer och det är de andra ni ser här, kul att det brukar bli diskussioner, eller att någon iaf säger till mig vad jag ska göra. :D

 

Ligger ca 11k ungerska forinter back på fyra eller fem speldagar (en plussdag, 500) tror jag så måste nog se till att öka snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se The blind side!

Sån underbar kärleksfylld film som man verkligen blir varm i hela kroppen av att se. Och då har jag inte ens sett hela filmen än! Underbart var ordet :heart:

 

F.ö. så har kvällen vart guld. Först fika och bio med en gammal tjejkopis som jag faktiskt insåg att jag saknat mer än vad jag trodde. Riktigt härlig tjej som känner mig väldigt bra. Skönt att kunna prata om lite ditten och datten och bara vara! Drog o kollade 2012 efter fikan, filmen sög ännu hårdare än vad jag trodde efter att ha semisett den på datorn. Men sällskapet var ju bra så varför klaga?

Sen var det hemmafest med lite PFare och annat folk. Bra stämning och riktigt kul folk även om grannarna såg till att det inte vart för galet:roll: Tack för att man blev inbjuden!

 

Idag blir det till att gå på ngn show med syrran. Kan bli rätt kul tror jag då lite folk har rekat showen.

Ska även försöka styra upp nyår med lite vänner och bekanta imorgon. Trots dålig planering så känns det faktiskt som nyårsafton kan bli en riktigt härlig afton!

 

På onsdag så vankas det dejt:shock: Ska bli lite spännande då jag inte vart på en styrd dejt på ett bra tag. Krogen och "bekanta" ftw liksom. Men ska bli kul!

 

Hursom så var det trevligt att skriva av sig lite. Är så nöjd med livet atm!

 

SE DEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Blind Side var ruggigt bra! Var tvungen att "låna" den när du skrev så gott om den. Brukar ha svårt för Bullock, men kunde faktiskt koppla bort det, hon så ju faktiskt inte helt fel ut i filmen heller. ;)

 

Tack för tipset!

 

Woho så det ÄR faktiskt ngn som läser OCH svarar här:-o det var så lite så underbar film!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho så det ÄR faktiskt ngn som läser OCH svarar här:-o det var så lite så underbar film!

 

Klart! Vi verkar ha rätt lika film/seriesmak av det jag har läst så när du slänger iväg en nötfilm måste jag ju slänga iväg en kommentar, då går det väl jämnt ut. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...