Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

Fast oftast plockar du ju ner potten på flop med 7 hög och det blir ingen flip. Eller så får du en syn och kan utvärdera turn. Fast du har ju rätt i att potten är liten och man ofta vill spela större potter med händer som har potental till stål. På turn är ju potten lite större, men i gengäld har du bara ca 35 % mot TPTK jämfört med 50 % på flop. Men pottodds och FE överväger väl iofs. Ställer du verkligen icke-draghänder med? Tycker turnpushen är lite stor.

 

Svamlar lite nu känner jag... :ola: Ska ta en dusch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Var jobbar du? Hur många timmar per vecka?

/Nyfiken :-)

 

Jobbar som paketerare, är timanställd så det blir när det passar företaget (och mig), ganska skönt då jag kan va ledig om jag vill. Har väl blivit i snitt 15-20 timmar i veckan (8 eller 9,5h i taget). Nöten vore väl att jobba 2-3 timmar om dagen 3-4 dagar i veckan, mest för att få lite fasta rutiner och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar som paketerare, är timanställd så det blir när det passar företaget (och mig), ganska skönt då jag kan va ledig om jag vill. Har väl blivit i snitt 15-20 timmar i veckan (8 eller 9,5h i taget). Nöten vore väl att jobba 2-3 timmar om dagen 3-4 dagar i veckan, mest för att få lite fasta rutiner och så.

 

Ah ungefär som mig då. 15h i veckan oftast uppdelat i 2 dagar. Trivs bättre med det än 3h om dagen eftersom jag kan ägna de andra 5 dagarna till poker och att vända på dygnet. lol. :lol:

 

Synd att jag oftast börjar 06.00 på tisdagar för måndagsklubben i ldkpg är ju annars snudd på nöten om man vill gå ut på just måndagar :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limma ihop 2st så funkar det som en tia i automater ibland :ola:

gg.:mrgreen:

Ah ungefär som mig då. 15h i veckan oftast uppdelat i 2 dagar. Trivs bättre med det än 3h om dagen eftersom jag kan ägna de andra 5 dagarna till poker och att vända på dygnet. lol. :lol:

 

Synd att jag oftast börjar 06.00 på tisdagar för måndagsklubben i ldkpg är ju annars snudd på nöten om man vill gå ut på just måndagar :ola:

Är ju just det att jag inte vill vända på dygnet, ganska segt när jag inte lyckas somna för än halv två och måste gå upp nu.

 

Jag har faktiskt inte lyckats släpa mig iväg till måndagsklubben någon gång, har alltid jobbat heltid tidigare sommrar, men denna sommaren har det alltid varit något annat i vägen. Är du från trakten btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar va tiltad jag blir av Grim10 på Ipoker nl100. Har du spelat mot honom?

 

3bettar mig hela jävla tiden och synar mina 3bet varje gång. Inte fan kan jag träffa ett skit heller och straffa honom.... Tycker överhuvudtaget spelet varit ovanligt aggro på sistone, eller vad säger du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar va tiltad jag blir av Grim10 på Ipoker nl100. Har du spelat mot honom?

 

3bettar mig hela jävla tiden och synar mina 3bet varje gång. Inte fan kan jag träffa ett skit heller och straffa honom.... Tycker överhuvudtaget spelet varit ovanligt aggro på sistone, eller vad säger du?

Inte vad jag kommer ihåg, är han duktig så tycker jag du ska undvika honom, finns inget mer tiltande än duktiga lags som spelar ut en.

 

Tycker nog det har blivit lite mer aggro, både fler aggro regs, men även mer aggrofisk som betar 3x pott tomma och minibetar när de har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagsklubben är riktigt soft ;) Dock trött på stadt och suger att Delicous(Go stavning) kanske måste stänga ner då jag trivdes där mycket bra. Men kan iaf rekommendera måndagsklubben. Själv kan jag inte besöka måndagsklubben i sommar då jag har sommarjobb på Dafgård 6.30-15.30 mån-fre :-|..

 

vart jobbar du som paketerare? Är själv transportör på dafgård och jobbet går väl mest ut på att köra truck :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagsklubben är riktigt soft ;) Dock trött på stadt och suger att Delicous(Go stavning) kanske måste stänga ner då jag trivdes där mycket bra. Men kan iaf rekommendera måndagsklubben. Själv kan jag inte besöka måndagsklubben i sommar då jag har sommarjobb på Dafgård 6.30-15.30 mån-fre :-|..

 

vart jobbar du som paketerare? Är själv transportör på dafgård och jobbet går väl mest ut på att köra truck :mrgreen:

Lyckades aldrig va på delicous heller, men håller med om att stadt är sådär. Mkt bättre i studentstäderna:mrgreen:

 

Jobbar på ett litet företag strax utanför lidk, vill vara lite "hemlig" ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vad jag kommer ihåg, är han duktig så tycker jag du ska undvika honom, finns inget mer tiltande än duktiga lags som spelar ut en.

 

Du har så rätt. Och han var helt klart relativt kompetent även om han gör spel som jag aldrig skulle göra. Men istället för att undvika honom gör jag tvärtom och fokuserar väldigt mkt på honom. Jag tar det som en utmaning liksom och det viktigaste är helt plötsligt inte att tjäna $$ utan att stacka just den här spelaren. Klart EV-. Jag ska försöka hålla mig i skinnet nästa gång.

 

 

Sugen på lite micro-limit HU just nu? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+500 på lite HU.

 

Skönt att dra ut ibland:mrgreen: Hade precis förlorat en stor pott så "gameflowet" är rätt kass för movet, men men.

GAME #1077486763: Texas Hold'em NL $2/$4 2008-07-18 15:37:42

Table Oxnard (No DP Heads Up)

Seat 3: VOLVODANNE ($404.00 in chips)

Seat 8: vadik071 ($896.00 in chips) DEALER

vadik071: Post SB $2.00

VOLVODANNE: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to VOLVODANNE King of DiamondsAce of Diamonds

vadik071: Raise (NF) $16.00

VOLVODANNE: Raise (NF) $52.00

vadik071: Call $36.00

*** FLOP *** 10 of DiamondsQueen of Spades8 of Clubs

VOLVODANNE: Check

vadik071: Bet $88.00

VOLVODANNE: Raise (NF) $352.00

vadik071: Call $264.00

*** TURN *** Ace of Spades

*** RIVER *** 4 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $807.00 Rake $1.00

vadik071: Shows Queen of DiamondsKing of Hearts

VOLVODANNE: wins $807.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+500 på lite HU.

 

Skönt att dra ut ibland:mrgreen: Hade precis förlorat en stor pott så "gameflowet" är rätt kass för movet, men men.

GAME #1077486763: Texas Hold'em NL $2/$4 2008-07-18 15:37:42

Table Oxnard (No DP Heads Up)

Seat 3: VOLVODANNE ($404.00 in chips)

Seat 8: vadik071 ($896.00 in chips) DEALER

vadik071: Post SB $2.00

VOLVODANNE: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to VOLVODANNE King of DiamondsAce of Diamonds

vadik071: Raise (NF) $16.00

VOLVODANNE: Raise (NF) $52.00

vadik071: Call $36.00

*** FLOP *** 10 of DiamondsQueen of Spades8 of Clubs

VOLVODANNE: Check

vadik071: Bet $88.00

VOLVODANNE: Raise (NF) $352.00

vadik071: Call $264.00

*** TURN *** Ace of Spades

*** RIVER *** 4 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $807.00 Rake $1.00

vadik071: Shows Queen of DiamondsKing of Hearts

VOLVODANNE: wins $807.00

 

Skönt att få dra ut ibland:-)

Lirar du mkt HU? Känner du att det ger mkt för ditt sh spel?

Funtar själv på att börja träna upp mina HU skills nämligen, fast på lägre nivå givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...