Supertequila Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Kan du/ni förklara varför du slår om river? Jag förstår inte varför vi inte skulle syna. Sno splitten obv ffs. Han har ju ofta nån typ av svag showdownvärdehand när han checkar turn som inte kan syna river-CR. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svint0 Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Varför slår du inte om på floppen? För att vi är tajta och låter istället idioten skjuta bort sig istället för att få in pengarna i ett läge som kan vara dåligt/flip. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Tror jag gillar det om du inte har för dålig image Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Sno splitten obv ffs. Han har ju ofta nån typ av svag showdownvärdehand när han checkar turn som inte kan syna river-CR. Imo gör vi det så att FI inte ska kunna vika flushar/7x när vi tar den här linjen som ser väldigt mkt ut som AA/QQ sett till värdehänder. Sen vet jag inte om jag tror att folk viker flush/7x ändå, men splittarna kanske man kan få väck. Vi lär väl förvisso aldrig ha 7x här så Ax o 7x är väl mer eller mindre samma hand om man vill tänka explo. Rent gto-mässigt gillar jag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Kommer gå rakt in på min gymlista Gymlista alltså? Tyckte det var lagom till morgongrinden halv 9 imorse Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Gymlista alltså? Tyckte det var lagom till morgongrinden halv 9 imorse Aldrig uppe så tidigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 För att vi är tajta och låter istället idioten skjuta bort sig istället för att få in pengarna i ett läge som kan vara dåligt/flip. ? Strukturen på brädan då? Ett spader till så spricker planen. Tycker handen dessutom är för bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Strukturen på brädan då? Ett spader till så spricker planen. Tycker handen dessutom är för bra. Kommer det en spader efter att vi gått all in på flop så spricker väl planen lika mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svint0 Postad 26 Januari , 2012 Rapport Share Postad 26 Januari , 2012 Strukturen på brädan då? Ett spader till så spricker planen. Tycker handen dessutom är för bra. THIS ; och att han faktiskt överbettar Dessutom Lobo; Får du in det flop så är det ju rätt hög varians på spelet. Det är ju väldigt ofta du kan få ett hyfsat turn-kort och få ännu mer pengar av han om han nu är en sådan som överbettar etc. Grejen är ju att motspelaren får väl inte in särskilt mycket sämre händer, medan om vi bara synar kan han ju skjuta fler gator och ge bort mer pengar. Imo är det ju värt "risken" att det kan komma en spader, för alla gånger det inte gör det så ger han ju bort pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 27 Januari , 2012 Rapport Share Postad 27 Januari , 2012 Imo är det ju värt "risken" att det kan komma en spader, för alla gånger det inte gör det så ger han ju bort pengar. risken är ju trots allt knappt 20%... I can live with that. Sen har vi ju kåkdraget som vi obv klonkar på river i värsta fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 28 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2012 sprang in i 55, tack för kommentarer om handen, särskilt ni som är duktiga (ingen nämd, ingen glömd ) Kan du/ni förklara varför du slår om river? Jag förstår inte varför vi inte skulle syna. tror att vi vinner hela potten för sällan för att syn ska vara bästa spelet. blir väldigt bred synrange om vi ska syna med alla Ax dessutom. väldigt osäker dock hur jag vill dela upp alla Ax. A8 och A6 exempelvis blockar ett gäng 7or vilket talar för att ha dem i synrangen, men samtidigt blockar de missade stegdrag vilket då talar för att ha dem i raiserangen. Sen vet jag inte om jag tror att folk viker flush/7x ändå vissa gör det garanterat, ska inte underskatta alla hjältar där ute nu var det mot en passiv semifisk jag spela så då är det nog halvkallt att dega typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 28 Januari , 2012 Rapport Share Postad 28 Januari , 2012 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 28 Januari , 2012 Rapport Share Postad 28 Januari , 2012 check turn med set... way to build a pot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 31 Januari , 2012 Rapport Share Postad 31 Januari , 2012 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 31 Januari , 2012 Rapport Share Postad 31 Januari , 2012 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 31 Januari , 2012 Rapport Share Postad 31 Januari , 2012 http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2003-2011.html som pool-supporter blir man inte lycklig av o se den här... Spana utd Mmmm det var ju stor humor när Benitez satt och gnällde över hur mycket pengar United spenderade... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 31 Januari , 2012 Rapport Share Postad 31 Januari , 2012 http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2003-2011.html som pool-supporter blir man inte lycklig av o se den här... Spana utd Godmorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gustaf112 Postad 31 Januari , 2012 Rapport Share Postad 31 Januari , 2012 Limmet, hur reagerar din hjärna på att multitabla 160h under en månad? Känner du att du fortfarande har samma skärpa, minne och förmåga att koncentrera dig under dessa perioder som när du har spelfria veckor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 1 Februari , 2012 Rapport Share Postad 1 Februari , 2012 De E Rejält Gött Med Kött! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gustaf112 Postad 1 Februari , 2012 Rapport Share Postad 1 Februari , 2012 Man är ganska såsig i skallen? Och tja allt det du säger sjunker ju ju fler timmar man får in. Men brukar ju räcka med en natts sömn så är man skärpt igen.... Tycker man startar varje dag helt pigg, skärpt och på top. Sen mot slutet mot dagen är man oftast rätt oskärpt... Själv? Jag känner igen mig, men behöver nog mer återhämtning speciellt efter de långa passen med mycket swings. Känner också att det är viktigt (inte så konstigt såklart) att variera vad man utsätter sin hjärna för. Nätpoker är ju socialt isolerande och i längden inte bra för den delen av hjärnan som står för det sociala. De perioder under mitt liv som varit mest tiltdominerade, lett till stora koncentrationssvårigheter och varit allmänt livsglädjedödande är perioder med alldeles för många grindtimmar om dagen utan återhämtning. Alla reagerar vi ju olika, gött att kunna sova en natt som du och sen gå på´t igen utan att maskinen sunkar ihop Att tvinga sig göra andra saker (träna, börja med ny hobby, vara social, läsa böcker som ger nya perspektiv etc) och få nytt perspektiv och annan stimulering är otroligt viktigt. All energi man lägger på att göra saker som inte har med poker att göra, känner jag att man får igen vid nästa spelsession i form av bättre fokusförmåga, lugnare humör och allmänt bättre välmående. Ska man må bra med all den stress som det innebär att vara pokerspelare är sånt här otroligt viktigt för de allra flesta. Ganska basic det jag babblar på om såklart. Men krävdes mycket disciplin och tog ett tag för mig att inse! GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 2 Februari , 2012 Rapport Share Postad 2 Februari , 2012 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 2 Februari , 2012 Rapport Share Postad 2 Februari , 2012 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts