Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Är det verkligen så smart att ha resultatmål?

För min del leder det bara till att jag jagar resultat. Poker för mig handlar om att spela mitt A-spel hela tiden, och det i sin tur handlar om att försöka göra beslut som leder till max EV i varje situation. Inget annat.

Ditt resultat kommer efter tillräckligt många händer att gå mot ditt EV, det är de enda du behöver bry dig om. Med den insikten är det skönt att bara luta sig tillbaka, ingnorera resultaten och spela bra poker.

 

Tilläggas ska väll att det är fan inte lätt att spela poker när man går i plugget / jobbar. Jag gick ut i våras, och sen dess har mitt spel lyft sig som fan. Mycket tack vare dem här tankegångarna tror jag, och dem är egentligen bara möjligt att ta till fullo när man har obegränsat med tid.

Idag spelar jag bara poker när jag spelar mitt A-spel, i skolan spelade jag ALLTID poker de få gånger jag fick en sekund över från innebandy / flickvän etc. Oavsett hur tiltad jag var osv.

Håll bara ut skolgången så kommer du ruscha sen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så smart att ha resultatmål?

För min del leder det bara till att jag jagar resultat. Poker för mig handlar om att spela mitt A-spel hela tiden, och det i sin tur handlar om att försöka göra beslut som leder till max EV i varje situation. Inget annat.

Ditt resultat kommer efter tillräckligt många händer att gå mot ditt EV, det är de enda du behöver bry dig om. Med den insikten är det skönt att bara luta sig tillbaka, ingnorera resultaten och spela bra poker.

 

 

QFT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så smart att ha resultatmål?

För min del leder det bara till att jag jagar resultat. Poker för mig handlar om att spela mitt A-spel hela tiden, och det i sin tur handlar om att försöka göra beslut som leder till max EV i varje situation. Inget annat.

Ditt resultat kommer efter tillräckligt många händer att gå mot ditt EV, det är de enda du behöver bry dig om. Med den insikten är det skönt att bara luta sig tillbaka, ingnorera resultaten och spela bra poker.

bra inlägg, jag borde börja tänka mer så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så smart att ha resultatmål?

För min del leder det bara till att jag jagar resultat. Poker för mig handlar om att spela mitt A-spel hela tiden, och det i sin tur handlar om att försöka göra beslut som leder till max EV i varje situation. Inget annat.

Ditt resultat kommer efter tillräckligt många händer att gå mot ditt EV, det är de enda du behöver bry dig om. Med den insikten är det skönt att bara luta sig tillbaka, ingnorera resultaten och spela bra poker.

 

Tilläggas ska väll att det är fan inte lätt att spela poker när man går i plugget / jobbar. Jag gick ut i våras, och sen dess har mitt spel lyft sig som fan. Mycket tack vare dem här tankegångarna tror jag, och dem är egentligen bara möjligt att ta till fullo när man har obegränsat med tid.

Idag spelar jag bara poker när jag spelar mitt A-spel, i skolan spelade jag ALLTID poker de få gånger jag fick en sekund över från innebandy / flickvän etc. Oavsett hur tiltad jag var osv.

Håll bara ut skolgången så kommer du ruscha sen ;)

 

Jo jag är helt klart resultatfixerad, det var därför jag satte ett ganska lågt mål, som jag har lång tid på mig att klara. Det blir ofta att jag jagar för att klara av målet så snabbt som möjligt och då spelar jag lite chansartat mot oddsen. Helt klart kloka tankar från din sida, jag kanske skiter i resultatmålet och istället kikar på bankkontot i början av Juni och då avgör om jag har råd att åka ut och resa.

 

Ang. skolan kan jag hålla med dig, rusherna kommer oftast när det är väldigt lite att göra och man kan spela precis när man vill och hur länge man vill. Ett tag försökte jag att bara spela om jag visste att jag hade 4-5 timmar över, då blev det att jag spelade när ett sådant tillfälle dök upp utan att egentligen vilja spela öht. Jag har funderat en del på att hoppa av skolan och skaffa ett halvtidsjobb/plugga halvtid för att kunna göra en mer seriös satsning på pokern. Får se hur det blir nu. Att bara spela när man tror sig kunna spela sitt A-game är annars riktigt bra, men samtidigt vill man ta tillvara på chanserna man får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ens stava till HJERTA?!?! Äckliga jävla veka Sklansky-ABC-mattespelare!!

 

Jag vet att du hittar synen med TT+, men då blir det inte konstigt att man tokbackar i flera månaders tid.

 

ZIIIING

 

 

Ang dina stats jay-jay så har du för låg Att. to steal. 27% är inte mkt att hurra för, upp med den till minst 30-32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Graf för allt texasspel på ipoker (klicka på bilderna för större)

grafallaipokerxw6.th.jpg

 

Bara NL200

baranl200jl1.th.jpg

 

PT-stats

pt1rk7.th.jpg

 

Positionsstats

ptposym8.th.jpg

 

Ser det bra ut? Fiskstats? För lös i tidig position?

 

Najs winrate! Men du ska ju inte backa UTG, du spelar alldeles för mycket där skulle jag säga och för lite på knappen. Att ha dubbelt så hög VPIP på knappen som UTG är väl standardrekommendationen.

 

Men o andra sidan har jag väl inget att komma med då jag har lägre winrate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ breakeven idag på NL400, låg +$1100 innan jag blev utdragen för 1,5 inköp, sen förlorade jag 2 inköp på de efterföljande 3 händerna. Vann sen någon pott och la av. Så jäkla irriterande bara, jag går typ +-0 på NL400, trots att motståndet knappt skiljer sig alls. Får bli NL200 ett tag nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev bust ganska tidigt i frirullen, orkade inte spela riktigt så jag gamblade en hel del. $72 blev det iaf. Idag fick jag iaf lite rakeback, $87 på en sida och $1464 på en annan. (Kul att man nästan har rejkat lika mycket denna månaden som man har i BR :roll:) Borde få en $500 bonus idag med (räknar in den i BR).

 

Idag blir det inget spel. I morgon däremot är det möjligt att jag besöker CC för att donera lite till staten. Det beror dock på om jag är ledig på onsdag eller inte, men som det ser ut nu så är jag det.

BR: $5095,13

 

Det här skrev du för två månader sedan:oops:, men vore intressant att veta vilket prima skinn du lirade på och hur många bord samtidigt.

 

Hade själv ett bra erbjudande på Prima, men går inte lira på rigg-skitet:cry:

 

Ser ut att gå riktigt bra för dig så GL och hoppas att du når 15K vid sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här skrev du för två månader sedan:oops:, men vore intressant att veta vilket prima skinn du lirade på och hur många bord samtidigt.

 

Hade själv ett bra erbjudande på Prima, men går inte lira på rigg-skitet:cry:

 

Ser ut att gå riktigt bra för dig så GL och hoppas att du når 15K vid sommaren.

 

Då lirade jag på NordicBet, de har automatiskt 30% rb (om man rejkar $200+) + att man får växla pokerpoints mot cash. Spelade 9 bord om jag inte minns fel. Om du nu har bestämt dig för att spela på riggprima så kan du utan särskilt mycket ansträngning få mycket bättre deal än på nb iaf.

 

Tackar, målet chillar jag med lite, spelar bara på för tillfället, men $15k ska inte vara några problem hoppas jag.

 

Bra jobbat att hitta ett 2 månader gammalt inlägg btw;-) :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...