Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kännde lite på motståndet på NL400, jag var inte imponerad direkt, men blev jättetiltad av en fisk som spelade 66/7, kollade i pt hur jag låg till mot denna spelaren och såg att jag var -1200 mot mr. fisk, totalt var dock denna fisken back -1600, så han spred mina pengar ganska friskt:-( :cry: La ner sessionen efter att ha hamnat allin preflopp med AK för 200bb mot en ärkenit. -$896 var det då... Grym dejavu-känsla från omaha-sessionen dessutom....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite plo400 nu, tre bord 6-max och ett med tio spelare. Att spela omaha med 9 motståndare måste vara bland det tråkigaste som finns. På 76 händer lyckades jag vinna en hand, det var en i flervägslimpad pott som jag köpte potten på floppen. Gick marginellt bättre på de andra borden, så slutar på +-0 ungefär.

 

I morgon blir det tentaplugg för hela slanten, på tisdag tenta med medföljande tentafest, på onsdag åker jag hem till Lidköping för jullov, där kommer jag bara spela på laptopen, så det blir antagligen ingen monstergrind på en månad nu... Det tenderar att bli väldigt slaskigt spel då, men nån gång ska väl det kunna undvikas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade första inlägget, kopierar in det här också...

 

 

Nya mål, har tänkt att ge mig iväg på grindresa till hösten, är sjukt sugen Australien, men vi får se senare var jag hamnar. För att kunna genomföra en resa måste jag givetvis ha en reskassa. Denna reskassa är tänkt att införskaffas mestadels via NL200-grind, och förhoppningsvis senare även på NL400.

 

Målet är att i början av juni, när det är dags att bestämma sig om man ska dra iväg ha tjänat in $15000 (gör naturligtvis inget om det är mer8-)). För att detta ska kunna uppnås måste jag undvika tilten, hålla mig till vettiga bankrullekrav och spela ganska mycket (alla är svåra). Men om jag lyckas med dessa ska det nog kunna gå vägen.

 

Just nu spelar jag som sagt NL200, på ipoker under nicket efterklok, men spelar även omaha, sng och mtt när andan faller på. De flesta tiltsessioner kan även härledas från dessa spel, så därför ska jag försöka spela dessa ganska så sällan. Den största tiltfällan av dom alla; Fixed Limit har jag lagt ner för gott.

 

Bankrullen är lite svårdefinerad, men på sidan jag kommer spela på har jag ca $3000, har dock en del pengar som jag kan sätta in om jag skulle torska denna "rullen", därmed kan jag grinda NL200. NL400 kommer jag inte gå på på ett bra tag hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inte så mycket mer pluggande igår, så tentan gick åt helvete. Så jävla onödigt, för det är en lätt kurs, men man måste ändå antingen gå på föreläsningarna eller läsa i boken för att klara den...

 

Spelade lite när jag kom hem, började med att torska varenda pott jag var med i, låg -$700 som mest, sen vände det lite och jag lyckas sluta på +$440.

 

Vet inte varför, men han känns svag, räknar med K och Q som outs. Man måste spela med hjärtat ibland :h:

GAME #763953018: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-12-18 12:36:15

Table Bulqize

Seat 1: hierkommtdiemaus ($404.95 in chips)

Seat 3: Whispers11 ($200.00 in chips)

Seat 5: sebbabeja ($207.00 in chips) DEALER

Seat 6: PotTaNLamBiS ($357.30 in chips)

Seat 10: efterklok ($214.65 in chips)

PotTaNLamBiS: Post SB $1.00

efterklok: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to efterklok King of ClubsQueen of Hearts

Dealt to PotTaNLamBiS King of Diamonds6 of Diamonds

hierkommtdiemaus: Fold

Whispers11: Fold

sebbabeja: Fold

PotTaNLamBiS: Raise $8.00

efterklok: Raise $26.00

PotTaNLamBiS: Call $19.00

*** FLOP *** Ace of Spades7 of ClubsJack of Diamonds

PotTaNLamBiS: Check

efterklok: Check

*** TURN *** 5 of Hearts

PotTaNLamBiS: Bet $36.00

efterklok: Call $36.00

*** RIVER *** 10 of Hearts

PotTaNLamBiS: Bet $293.30

efterklok: Allin $150.65

*** SUMMARY ***

Total pot $568.95 Rake $3.00

PotTaNLamBiS: wins $142.65

efterklok: wins $426.30

 

Dagar kvar till målet: 166

$ Kvar till målet: $14273

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl färgdrag/stegdrag tillräckligt ofta. Lite 88-TT i hans range också antar jag ;).

Jo, på river tänkte jag att nu drog han ut mig, wtf jag betalar av.

 

 

Spelade några sng nu då jag inte kunde somna, tror jag spelade 7 stycken, ($50/$100) varav 3 var HU och resten 6manna. Vann alla HU samt en 6manna för ett resultat på +$230.

 

 

Dagar kvar till målet: 166

$ Kvar till målet: $12729

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick och la mig tidigt i går, och vaknade vid 8 i morse, så drog en kort session då, har inte orkat fixa pokertracker till laptopen så jag har inga händer att bjuda på idag. I och med att jag spelade på laptopen så spelade jag bara 4 bord då jag inte kan spela med överlapp nu för tiden. Spelade i ungefär 1,5h, innan jag kände att koncentrationen började tryta lite grann och jag la ner. Under tiden jag spelade så var jag lösare och aggresivare än vad jag brukar vara, och jag kände att jag kontrollerade de bord jag satt vid. Slutresultatet blev +$1070, vilket jag givetvis är nöjd med trots att jag helt onödigt donkade bort ett inköp i slutet.

 

Dagar kvar till målet: 164

$ Kvar till målet: $11356

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade tidigt nu, spelade ca 40min. Var sjukt motriggad, och sprang in i set 3 ggr i 3betade potter där jag hade TPTK eller överpar. Annars spelade jag riktigt bra och låg inte så mycket back. I slutet av sessionen åkte jag på 2 beats, hamnade på tilt och strödde pengar omkring mig. -$954 hann det bli innan jag stängde ner. Värsta tiltmovet var när jag ställde med J4o mot AA, visst hopp tändes när jag träffade tvåpar på floppen, men brädhelvetet parade sig.

 

Dagar kvar till målet: 163

$ Kvar till målet: $12310

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$540, va motriggad som få och försökte mig på 3 moves på hela sessionen, alla gånger mot samma spelare som spelade väldigt LAG, två ggr hade han AA och den tredje gången hade han AK med träffad K. Dessutom tvåoutad i två stora potter + ett avslutande tiltmove gör att backet inte var så oväntat.

 

Dagar kvar till målet: 163

$ Kvar till målet: $12850

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade PLO200 ett tag nu, spelade ganska stabilt och hamnade på +$1850. Sessionens höjdpunkt var handen nedan.

 

$1/$2 Pot Limit Omaha Hi

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($314.25)

Hero ($1026.90)

BTN ($122.00)

SB ($2250.75)

BB ($1073.90)

 

Pre-flop: ($4, 5 players) Hero is CO s4.gifh5.gifh6.gifc6.gif

1 fold, Hero raises to $7, BTN calls $7, SB calls $6, BB raises to $32, Hero calls $25, BTN calls $25, SB calls $25

 

Flop: h2.gifh3.gifs8.gif ($131, 4 players)

SB checks, BB bets $78, Hero calls $78, 1 fold, SB folds

 

Turn: s1.gif ($287, 2 players)

BB bets $160, Hero raises to $764, BB calls $604

 

River: hq.gif ($1815, 2 players)

BB checks, Hero bets $152.9, BB calls $152.9

 

Final Pot: $2120.8

BB shows: cq.gifc9.gifd1.gifh1.gif

Hero shows: s4.gifh5.gifh6.gifc6.gif

 

Hero wins $2114.8 ( won +$1087.9 )

SB lost -$32.00

BB lost -$1026.90

BTN lost -$32.00

 

 

Dagar kvar till målet: 162

$ Kvar till målet: $11000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick dessutom $150 gratis från party. Blir nog lite skottslask med dom 8-)

 

Dessa har senaste halvtimmen förvaltats till $759. Iom att jag fick dessa $ gratis räknar jag in det i målet.

 

 

Dagar kvar till målet: 162

$ Kvar till målet: $10241 ($15k från början)

 

Edit: 5 inlägg i rad, BINGO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan du plussar ju stadigt. Helvetes aggro stil du har dock men det verkar ju funka. Själv orkar man ju inte uppdatera dagboksfanskapet när ingen läser skiten. Addade dig på msn btw men verkar inte fått ditt godkännande än.

 

Grindas eller supas ikväll?

 

Rushar väl lite för tillfället, tror nog folk läser fler dagböcker än de skriver i, jag följer alldeles för många för mitt eget bästa. Msn borde vara fixat, jag har inte varit inloggad knappt.

 

Blev lite grind ihop med Ztranger här på forumet, $1/2 på party, ihop på samma konto, gick väl sådär. +$147 var iaf.

 

 

Dagar kvar till målet: 162

$ Kvar till målet: $10094 ($15k från början)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...