skalle88 Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 TakeUMoney är mkt aggresssiv både preflop och postflop men han gör det ganska bra ändå, något överagg. Han öppnar brett från CO och Cbettar ALLTID pott. Han sjkuter två skott ganska liberalt också. Han kan ibland överspela marginella händer btw. Jag leder nog ofta på floppen så jag synar med planer på att 50/50 syna blank turn...Är det bättre om jag slår om floppen i detta läge. Jag gillar inte att 3betta PF eftersom han är kapabel att c/r AI med väldigt mkt på floppen. Jag har redan testat att 3betta honom får att få vika hans floppush nyligen. Jag blockbettar/värdebettar/skyddar turn IP kan man säga. Jag har svårt att se vad en väldigt aggressiv spelare skulle c/c turn och leda river med. Det enda jag kan tänka mig är ett A. Med detta djupet hade han nog spelat kåkar och flushes mkt hårdare. Fi har en hyperagg image och min image bör vara semiLAG/TAG men han vet att jag kan hitta på lite saker också. De senaste händerna har jag dock fått vika en del omslag osv så jag har väl lite vek image just nu. --------------------------------------------- NL $0.25/$0.50 Texas Hold'em - Friday, September 07, 14:20:12 GMT 2007 Table Neon 10 6-max (Real Money) Seat 2 is the button Total number of active players : 5 Seat 1: TakeUMoney ( $81.50 ) Seat 2: Skalle88 ( $178.67 ) Seat 3: tiltmonster ( $107.75 ) Seat 4: XAV ( $100.54 ) Seat 5: opmut ( $50 ) Seat 6: henry8 ( $46.50 ) XAV posts small blind [$0.25] opmut posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] henry8 folds TakeUMoney raises to [$1.75] Skalle88 calls [$1.75] XAV folds opmut folds ** Dealing Flop ** [ , , ] TakeUMoney bets [$4.25] Skalle88 calls [$4.25] ** Dealing Turn ** [ ] TakeUMoney checks Skalle88 bets [$6] TakeUMoney calls [$6] ** Dealing River ** [ ] TakeUMoney bets [$12] Skalle88 ? Citera
decoy Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Folda, redan på floppen, med det kraftiga betet från Fi, och med tanke på att Fi raisat pre. Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 Folda, redan på floppen, med det kraftiga betet från Fi, och med tanke på att Fi raisat pre. är du inte läskunnig. Fi raisar A9+, 22+, KT+, QT+, plus massa SC och en hel del ren steal i HDn. Fi Cbettar alltid pott. Så skriv ingen mer vektight emopropaganda innan du har läst det igen är du hygglig8-) Citera
Ignatius Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Checkar nog turn här: pottkontroll, många ess i fis HD, färgen kom in, som du beskriver spelaren kan det nog bli att syna ner en bluff på river. Och blockbet IP låter ganska konstigt i mina öron. Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 Checkar nog turn här: pottkontroll, många ess i fis HD, färgen kom in, som du beskriver spelaren kan det nog bli att syna ner en bluff på river. Och blockbet IP låter ganska konstigt i mina öron. Jag tror faktiskt att mitt turnbet är bättre än en check här och det är ju inte enbart ett blockbet heller... Citera
jeneqvist Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Håller med ignatius, checka turn och låt han bluffa river om han e så dumagg, om du checkar turn kan du instasyna river imo. Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 Håller med ignatius, checka turn och låt han bluffa river om han e så dumagg, om du checkar turn kan du instasyna river imo. tror nog inte att rivern blir nån instasyn Citera
Ignatius Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Varför tror du det är bra att beta turn? Och sen menade jag att man inte kan blockbeta IP. Det gör man per definition OOP. Citera
-PK- Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Folda, redan på floppen, med det kraftiga betet från Fi, och med tanke på att Fi raisat pre. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera
strater Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Folda, redan på floppen, med det kraftiga betet från Fi, och med tanke på att Fi raisat pre. 88 spelas endast för set-värde oavsett fi och oavsett bräda? ^^ får ju va extremt vek-tight för att folda på perfekta brädan i pos mot lag. dock så checkar jag turn och synar därefter river (typ). du slår väl möjligtvis något a la 67 som tyckte det va på sin plats att representera esset på river Citera
jozoa Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Folda, redan på floppen, med det kraftiga betet från Fi, och med tanke på att Fi raisat pre. Min egna åsikt är check på turn för pottkontroll och syna väldigt många riverbet. Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 Varför tror du det är bra att beta turn? Och sen menade jag att man inte kan blockbeta IP. Det gör man per definition OOP. Jo jag vet att man blockar OOP men jag hitta inte ord så det blev ett block/värde/skydds/infobet iaf:) Om jag inte bettar turn kommer Fi värdebetta sina A, sin flush och sin kåk plus en del marginella saker som TT-KK blandat med rena bluffar. Och han kommer betta stort. Då vet jag inte om turnchecken var en misslyckad c/r eller om han var tom. Samtidigt vill jag bestraffa hans drag. Saken är den att han kommer potta många saker på rivern om jag checkar här. och det handlar inte om stål/luft. Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 Frågor: 1. Vad tycker ni om preflop? 2. Vad gör ni på floppen med reads jag givit?' 3. Vad tycker ni om turn? 4. Synar ni river? Citera
_zed_ Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 1. Tycker jag är okej 2. Tycker jag är okej 3. Hade föredragit att checka bakom och syna riverbet, bet blir en bluff 4. Kanske, men hoppas jag hade kunnat floda. Som handen är spelad tycker jag det verkar som han har typ JT/AJ/AQ/JJ/QQ/KK - tror inte han bluffbettar halvpott här va...? Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 1. Tycker jag är okej2. Tycker jag är okej 3. Hade föredragit att checka bakom och syna riverbet, bet blir en bluff 4. Kanske, men hoppas jag hade kunnat floda. Som handen är spelad tycker jag det verkar som han har typ JT/AJ/AQ/JJ/QQ/KK - tror inte han bluffbettar halvpott här va...? Tror du att han värdebettar annat än A här? Han checkar alltså turn och jag bettar varpå han donkar rivern... Tycker inte att man kan kalla turnbet för bluff eftersom jag kan ha bästa handen +betsizen? vad vet jag, mkt är marginellt i denna handen. Citera
_zed_ Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Tror du att han värdebettar annat än A här? Han checkar alltså turn och jag bettar varpå han donkar rivern... Tycker inte att man kan kalla turnbet för bluff eftersom jag kan ha bästa handen +betsizen? vad vet jag, mkt är marginellt i denna handen. Tja, jag tror nog han kan betta de andra händerna, som nån typ av värdebet/stoppbet. Vilka ess kallsynar du med pre, och bettar halvpott på turn här? Är inte din hd viktad mot händer utan ess? Ditt bet kanske inte blir en bluff just för betsizen, men jag hade nog i så fall föredragit att betta lite mer för att reppa ett starkt ess, men alltså hellre checkat för att inte bluffa eller ge info om min något svaga hand. Nu har jag iofs druckit en del vin, så jag kanske inte håller med mig själv i morgon, men just nu låter det högst logiskt... Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 Tja, jag tror nog han kan betta de andra händerna, som nån typ av värdebet/stoppbet. Vilka ess kallsynar du med pre, och bettar halvpott på turn här? Är inte din hd viktad mot händer utan ess? Ditt bet kanske inte blir en bluff just för betsizen, men jag hade nog i så fall föredragit att betta lite mer för att reppa ett starkt ess, men alltså hellre checkat för att inte bluffa eller ge info om min något svaga hand. Nu har jag iofs druckit en del vin, så jag kanske inte håller med mig själv i morgon, men just nu låter det högst logiskt... Saken är den att jag tycker mig kunna reppa allt mellan flush, set, och kanske några floatade A/tvåpar med A. Han vet förmodligen inte nog om mig för att kunna räkna ut något här. Plus att jag skulle spela de här händerna på ett liknande sätt ibland. Saken jag hakar upp mig på är hans turncheck, frånvaron av c/r. Känns inte som om han borde bettat rivern här liksom. Om det talar för eller mot syn vet jag inte. Jag bettar ju turn för att undvika en riveraction vilket kanske talar för fold? Själv är jag nykter idag men det behöver ju inte bli rätt för det tyvärr:-) Citera
decoy Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 är du inte läskunnig. Fi raisar A9+, 22+, KT+, QT+, plus massa SC och en hel del ren steal i HDn. Fi Cbettar alltid pott. Så skriv ingen mer vektight emopropaganda innan du har läst det igen är du hygglig8-) Trist med grabbar som inte tål en annan åsikt. OK, det vore väl fel att folda floppen, men jag tror inte du kan vinna på river. Citera
skalle88 Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Postad 8 September , 2007 Trist med grabbar som inte tål en annan åsikt. OK, det vore väl fel att folda floppen, men jag tror inte du kan vinna på river. Det beror på åsiktskvaliten;-) Vilken HD ger du Fi på rivern? Citera
Tiggr Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 pf och flop bra. Turnspelet är så fruktansvärt dåligt allt annat än check går bort. Som spelat fold river. Som skulle spelat ligger fold på river nära till hands också andra esset är inget direkt bra bluffkort för FI och färgen kan han aldrig reppa. Citera
skalle88 Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Postad 8 September , 2007 pf och flop bra.Turnspelet är så fruktansvärt dåligt allt annat än check går bort. Som spelat fold river. Som skulle spelat ligger fold på river nära till hands också andra esset är inget direkt bra bluffkort för FI och färgen kan han aldrig reppa. Håller med om att det inte är något vidare bluffläge för fi på rivern som spelat. Vad är så dåligt med turnspelet tycker du (känner mig lite vilsen på turn)? Citera
Tiggr Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Håller med om att det inte är något vidare bluffläge för fi på rivern som spelat.Vad är så dåligt med turnspelet tycker du (känner mig lite vilsen på turn)? Du gör din hand till en jättebluff. Är han LAG finns det händer med club som han kan få för sig att checkraisa. Du tappar allt med att inducera riverbluff. En lag som går in i check/call mode som här på turn känns verkligen som han har något KK-JJ, KT,QT Han kan även ha nåt i stil med KcJ KcQ men betta turn och syna river blir en väldigt dyr standardlinje mot LAG. Citera
skalle88 Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Postad 8 September , 2007 Du gör din hand till en jättebluff. Är han LAG finns det händer med club som han kan få för sig att checkraisa. Du tappar allt med att inducera riverbluff. En lag som går in i check/call mode som här på turn känns verkligen som han har något KK-JJ, KT,QT Han kan även ha nåt i stil med KcJ KcQ men betta turn och syna river blir en väldigt dyr standardlinje mot LAG. Håller inte med om att jag förvanldar handen till en bluff. Håll med om vad du säger om att han kan få för sig att semibluffa eller liknande men avsaknaden av semibluffar och särskilt då sånna här avancerade semibluffar på NL50 är stor. Fråga: Vill vi verkligen inducera en bluff mot en Fi som ofta kommer bluffa/värdebetta/marginellt värdebetta många händer stort på rivern? Jag håller med om att det kan vara bättre att checka om vi enbart kan förvänta oss större bet av starka A/kåkar/flush Du tycker alltså att rivern är fold som spelat? Kan du se Fi värdebetta annat än ett A eller QQ/KK här? Fråga: Hur stort bet synar du på rivern om vi checkar turn? Citera
decoy Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Det beror på åsiktskvaliten;-) Vilken HD ger du Fi på rivern? Ibland slarvar man med genomläsningen av första inlägget, sorry. Jag sätter Fi på A, med dålig kicker, eller möjligen en tia. Citera
Recommended Posts