Gå till innehåll

Nl400 - KK mot riverställ


Recommended Posts

FI är 19/10/2 och mkt mer än så vet jag inte. Vad ska han ha här liksom? Stål eller tom. Svårt att se vilken handkombination med en tia han limpar UTG. Pocketpar kan jag tänka mig att han limpcallar ofta pre. Mkt skumt bet turn. Antingen bluffar han ju mig eller så bygger han pott för att kunna ställa river, alltså få det att se ut som en bluff. Hur gör vi river? Segt läge. J9 är ju en ganska otrolig hand som även den har oss slagen.

 

Seat 1: ninone ($642.50 in chips)

Seat 2: nittefranz ($112.40 in chips)

Seat 4: Hero [ King of Hearts,King of Diamonds ] ($400.00 in chips)

Seat 5: Clemenza12 ($400.00 in chips)

Seat 8: rjhreht ($1,110.70 in chips)

ANTES/BLINDS

nittefranz posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Clemenza12 calls $4, rjhreht folds, ninone folds, nittefranz folds, Hero bets $16, Clemenza12 calls $16.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,8 of Diamonds,10 of Clubs ]

Hero bets $28, Clemenza12 calls $28.

 

TURN [board cards 10 of Spades,8 of Diamonds,10 of Clubs,Queen of Diamonds ]

Hero checks, Clemenza12 bets $100, Hero calls $100.

 

RIVER [board cards 10 of Spades,8 of Diamonds,10 of Clubs,Queen of Diamonds,4 of Spades ]

Hero checks, Clemenza12 bets $252 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Jag spelar inte denna nivå, men får här en känsla att FI sitter med endera T9s eller JTs (mindre troligt känns ATs). Jag gillar iofs inte hans "preflop"-syn (jag tycker att det är för dyrt med dessa kort), men höjningen efter fjärde kortet upplever jag som om FI försöker blockera ett eventuellt färgdrag från din sida.

 

Jag skulle saka med andra ord när FI går "all in".

 

 

GP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade vid tillfället lirat 9 händer mot honom just denna sessionen så ingen read alls. All statestik var från tidigare sessioner. Verkar som de flesta är med på fold, vilket också var vad jag gjorde. Tycker hans turnbet är så jävla mysko bara.

 

Han sa i chatten att han hade 66. Inte omöjligt, men men. Fold är nog rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ser inte varför vi skulle vilja raisa turn. Det enda han kommer ta vidare är ju händer som slår oss. Ser än mindre varför vi skulle vilja betta turn. Kan du förklara dina tankar?

 

vad förväntar du dig på river med 100 amerikaner på turn? att han checkar till dig me dam o du checkar ner ??

ffs om de inte e rätt att höja en så stor bet, lägg den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte turn spelet.

Beta ut c:a 70 på turn och lägg mot omslag

 

Om du som nu checkar turn och från en sådan spelare (syftar här bara på statsen,skulle ju mkt hellre vilja veta hur han spelar) får en sån skum överbet på turn så släpper jag.Det känns ju som han kommer att dega resten på rivern,han bygger ju som du är inne på upp potten på turn så han kan stoppa in på river.

 

Jag tror inte han hade 6,6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...