Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 Hur många länder har du varit i? Det räknas bara om du varit i landet med intentionen att vara där alltså inte mellanlandningar och annat trams... 32 länder tror jag att jag fick det till sist jag räknade. Sverige Norge Danmark Polen Estland Tyskland Belgien Nederländerna England Skottland Frankrike Spanien Grekland Tjeckien Italien Vatikanstaten Cypern Monaco Israel Turkiet Singapore Indonesien Filippinerna Thailand Kina (Hong Kong) Japan Marocko Egypten Australien Nya Zeeland USA Bahamas Nu får jag det visst bara till 31, kanske har glömt nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 32 länder tror jag att jag fick det till sist jag räknade. Sverige Norge Danmark Polen Estland Tyskland Belgien Nederländerna England Skottland Frankrike Spanien Grekland Tjeckien Italien Vatikanstaten Cypern Monaco Israel Singapore Indonesien Filippinerna Thailand Kina (Hong Kong) Japan Marocko Egypten Australien Nya Zeeland USA Bahamas Nu får jag det visst bara till 31, kanske har glömt nåt top 5 resp. botten 5 turistländer från den listan ? Helst med motivering. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 top 5 resp. botten 5 turistländer från den listan ? Helst med motivering. Top5 Thailand - Maten, människorna, vädret, kulturen Filippinerna - Härligaste stränderna, billigast, trevligast folk, god mat (men stay away from Manila) Singapore - Väldigt modernt och multiasiatisk-kulturellt, god mat, väluppfostrade människor, mycket att göra Indonesien - mest för den väldigt annorlunda kulturen och inte många turister, plus väder, men se upp för fattiga balineser som försöker skinna dig... Japan - Tokyo för att det är så annorlunda mot allt vi vet, och blandningen mellan det gamla japanska och de unga är intressant. Men dyrt. Bottom5 Marocko - du känner dig manglad när du har varit där själv Belgien - trist och dyrt Polen - har visserligen bara varit där ett par dar och sett ett koncentrationsläger, men det känns inte så lockande att åka tillbaka till Tyskland - tyskar har vi tillräckligt många hemma Hong Kong - häftigt att se kontrasten mellan modernt/gammalt, men som turist? näe, tråkig mat, otrevliga människor, dåligt väder. inte mycket att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flap Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 äh jag ändrar mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 intressant att du också ogillade människorna i hongkong. maken till trist folk får man leta efter. jobba jobba jobba, äta skabb mat, bo trångt och jobba lite till. vilka ställen i thailand har du varit i? vilket ställe är du mest sugen på att återvända till? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 intressant att du också ogillade människorna i hongkong. maken till trist folk får man leta efter. jobba jobba jobba, äta skabb mat, bo trångt och jobba lite till. vilka ställen i thailand har du varit i? vilket ställe är du mest sugen på att återvända till? Ja, människorna i Hongkong kändes mest som det nya stressade storstadsfolket utan tid/lust att bry sig om andra... Jag har varit i Bangkok och Ao nang med några öar i närheten. Jag skulle nog återvända till båda men vill också se mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 ...lista med länder...Nu får jag det visst bara till 31, kanske har glömt nåt Finland? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 Finland? Faktiskt inte... (ber om ursäkt till alla ev svensktalande finnar här) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Finland? Österrike? (brukar man väl svänga förbi när man är i Tyskland/Tjeckien) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 Österrike? (brukar man väl svänga förbi när man är i Tyskland/Tjeckien) Nej (eller det kanske, men inte jag ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Faktiskt inte... (ber om ursäkt till alla ev svensktalande finnar här) Åland räknas... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 Turkiet! Där satt den! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Efter önskemål sätter jag mig här i en (torr) brunn med laptop och wireless...Det är inte mycket kvar av dagen, men jag stannar i 24h (undantag för sömn). Kanske sista frågan då.... Kröp du inte upp ur brunnen kl. 20:02 igår? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 Kanske sista frågan då.... Kröp du inte upp ur brunnen kl. 20:02 igår? Nej... ingen räckte mig nån stege (Jag tog mig faktiskt ur brunnen och hela vägen till en musikpub, men idag satt jag här och hade tråkigt igen och tänkte jag skulle svara på nattens frågor...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Stackars... bli "nedslängd" och inte få hjälp upp. Gissar att du hade med dig en kortlek och byggde ett korthus för att ta dig upp och till puben? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Ja, människorna i Hongkong kändes mest som det nya stressade storstadsfolket utan tid/lust att bry sig om andra... Jag har varit i Bangkok och Ao nang med några öar i närheten. Jag skulle nog återvända till båda men vill också se mer... Om du gillar Ao Nang så nästa gå orka ta 10min extra longtailbåt och bo i Rai Leh istället. Finns slaskboende på Laem Phra Nang (150k baht/natt, Angelina är stammis där när hon gör sina tattueringar) och finns vettiga övriga alternativt, typ rai leh west är bra för mellanpris. Grymt vacker natur och bra klättring. Och så talar bara häflten svenska, till skillnad från Ao Nang där alla talar svenska. Krabi Town har grymt bra mat, Cafe Europa är nöten, bra att mellanlanda där om man flyger bangkok->krabi(799baht) och ska vidare till beachen. Hmm, var väl inte så mkt frågor här. Får improvisera något. Ser du mkt på poker-intruktions-videos? Några favvospelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CFJLarsson Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 1. Tipsa en spelare som lirat ca 2 år, NL25-50,SH och som fortfarande i stort sett ligger +-0? 2. Generella tips gällande money-management? Gärna skillnader mellan mico-high stakes? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrGibson Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 När du nu skrivit att du aldrig varit i Finland så måste jag fråga... Varifrån kommer det att många i början trodde du kom från Finland innan folk visste vem du var? Iaf fick jag den uppfattningen... (kan ju gissa att det va för du stavar Mikka med två k som i finskan, men det kanske va nått annat oxå? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikka Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 När du nu skrivit att du aldrig varit i Finland så måste jag fråga... Varifrån kommer det att många i början trodde du kom från Finland innan folk visste vem du var? Iaf fick jag den uppfattningen... (kan ju gissa att det va för du stavar Mikka med två k som i finskan, men det kanske va nått annat oxå? ) Det var bara namnet. Nu tycker jag vi stänger till den här brunnen, är det någon som vill nåt mer får ni skicka pm eller skapa en ny tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts