Gå till innehåll

Hade du vikt AA i denna situation?  

155 medlemmar har röstat

1. 1. Hade du vikt AA i denna situation?

Recommended Posts

Postad

Jag utger mig inte för att vara någon mästare och jag erkänner också villigt att jag har gjort och GÖR många misstag. Det som jag tycker var anmärkningsvärt att du så ihärdigt försvarar ett dåligt spel med att utfallet visade att du skulle ha förlorat handen.

En BRA pokerspelare blir man om man utvecklar sitt eget spel och söker/finner läckor som man försöker täppa till. Poker är inte politik, i vissa situationer så finns bara ett rätt beslut oavsett vad utfallet blir. Den dagen då man i förväg VET utfallet så ska man naturligtvis spela efter den kunskapen.

För övrigt hade jag lagt AA i handen som tråden handlar om...

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
  Kape säger:
Jag utger mig inte för att vara någon mästare och jag erkänner också villigt att jag har gjort och GÖR många misstag. .....

...../ ...

Jag har redan sagt att det var ett idiotspel av mig enligt A-B-C reglerna inom poker

- men så kommer du inklampande och fyller på med bränsle och slår dig på bröstet med ett par " fina " ord som får mig att tända till - ( Det får du göra - men du får också räkna med svar ).

Jag skrev ".. kanske det berodde på att jag var relativ ny som pokerspelare och feg "

Du erkänner du spelar kasst emellanåt , det är fint att du kan göra det , för jag fick intrycket att du var en övermäktig duktig spelare, som ingen ska sätta sig över - med tanke på de ord du skrev i förra inlägg

Men jag säger bara :

" När en hund börjar yla i höga skyn - börjar de övriga 99 hundar att yla"

( ..den 99 hunden kan tänkas vara Du )

Lycko önskningar från mig till dig inom pokervärlden - som du så ironisk önskade mig.

-----------------------------------------------------------------

Kl 13.50 Till Agent Copper

Det var så lite så....

Har förresten lite kommentar till dina frågor & svar

i dina trådar...

Kl 16.04 Agent Copper. jag hittar inga större inlägg av dig, oftas

är det 3-4 ord i inläggen..hmmm eller så står det bara "OK" "Nej" ..."Ajö" ..får leta vidare och se om jag hittar något intressant :-)

------------------------------------------------------------------

Därmed sätter jag punkt för min del i denna tråd.

.

Postad

Läste nån som skrivit att man har 61% att ta potten mot 3 andra spelare med AA.. det är ju inte direkt ens nära sanningen i så fall hade det ju varit en glasklar syn.

Har man dock lyckas räkna sig fram till att man har 61% typ att man sätter två på A-k och en på QQ eller nått sånt så måste man ju syna, 60+% chans att fyrdubbla hur ofta har man det...men jag gissar att det också handlar om varför man spelar om man spelar för att vinna eller komma 3:a.

Postad
  Kingofcosmo säger:
Läste nån som skrivit att man har 61% att ta potten mot 3 andra spelare med AA.. det är ju inte direkt ens nära sanningen i så fall hade det ju varit en glasklar syn.

Har man dock lyckas räkna sig fram till att man har 61% typ att man sätter två på A-k och en på QQ eller nått sånt så måste man ju syna, 60+% chans att fyrdubbla hur ofta har man det...men jag gissar att det också handlar om varför man spelar om man spelar för att vinna eller komma 3:a.

Bara en stilla undran...hur sjutton såg det här inlägget ut innan du redigerade det?

Postad
  Kingofcosmo säger:

lol cashaments!

Postad
  Kingofcosmo säger:

Intressant:

Sätter man de andra på xy så har AA ca 64%, och sätter man de andra på (AA-TT,AK) har AA 60%.

Sätter man de andra på t ex (AA-22,AK,87s,76s,65s) kommer man ner till mindre än 55% för AA!!!

Är nog värt en del att fundera på vad de andra har...