Gå till innehåll

Glimne på hal is? Vad tycker ni?


sulla

Hade du vikt AA i denna situation?  

155 medlemmar har röstat

  1. 1. Hade du vikt AA i denna situation?



Recommended Posts

Sulla, vad tusan menar du med det !? Klistar in hela mitt citat - och så sätter du in symbolen " chock" =:shock:

 

É självklart att man ska folda

 

För inte är du tal och skrivfattig ?

 

Tips till sulla : Knip ihop de nedre ringmusklerna :mrgreen: ..och kläm :oops: fram vad du vill säga !:-P

 

.

 

.

 

Ok, jag ska försöka, även om jag tror att det blir tufft att få dig att förstå med tanke på dina tidigare inlägg...

 

 

Jag skulle folda, för att säkra ITM i det läge Ok fine

 

..och hur många gånger har man inte åkt dit på att någon sitter antigen på KK

, QQ får träff med K eller Q eller ex78 och får stege - bara som ett ex, - De 3 som trycker in , gör det nog inte utan anledning - nej absolut att jag försöker säkra en prisplats i det läge, spceiellt om jag har suttit kanske 1½ timme och kämpat - då vill jag har något med från bordet... Ok, du använder tidigare utdragningar, tidsaspekten som skäl till att man ska kasta, låter klokt...:roll: :roll:

I går hade jag faktiskt AA på handen två gånger i 2 olika tuneringar, tryckte in allt - båda gångerna åkte jag dit, i första mot en som synade K- K på handen, och fick sitt tredje K på floppen Så kontentan blir, spela aldrig AA eller? Vad vill du ha sagt med detta? AA vs KK är ca 82/17 vilket alltså innebär att AA torskar 17 av hundra. Förstår nada av detta...

....i andra turneringen åter igen AA på handen, tryckte in allt bara föra att få syn av en med QQ på handen som fick träff på Q på turn.... Same same but different

...och är sådana dagar man funderar på allvar att lägga av med pokern...

Nej faen, jag litar inte på A-A alla gånger.... Så hur gör du dina avvägningar när du ska folda och när du ska pusha, går du ofta på känsla, sjätte sinne?

 

Det händer att jag gärna vill se en billig flopp först innan jag storsatsar med AA på handen...beror på hur bordet ser ut, och vilka spelare som sitter där

 

OK, jag har inte tagit ställning i handen, ville bara ha diskussion. Jag köper att man ska vika handen i detta specifika läge, men inget av de skälen du skriver är en anledning till fold, och förstår du inte det så välkomnar jag dig till nybörjarfrågorna i forumdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sulla

 

Sa jag det, att jag aldrig kör med AA ? Självfallet blir det en kraftig höjning dirket från mig - och de flesta gånger blir det en all in från min sida, är jag först ut - är det bara att hoppas att någon hugger på betet.

 

En turnering i våras och den erfarenhet jag fick där, är att det inte alltid är så klokt att förlita sig på att AA - - vi var 9 man vid finalbordet bordet ( 220 manna turnering ), nu kommer jag inte exat stackstorlken , men vid bordet fanns 2 speare som hade ca 80 000 resp 90 000 , själv satt jag med mindre än häften av deras stack, dessa 2 spelar körde vilt ( är nog rätt ) ..båda smäller in - all in - jag sitter med AA - min första tanke var " Yes - "2 flugor in smäll" ,men visste redan tidgare att dessa 2 spelare var ändå tjata och visste vad de gjorde - ja, jag foldade ( jag är väl dum i huvet och bör genast gå till nybörjarfrågorna som du föreslår )

 

Folden kom, stege direkt för den ena, på rivern får den andra färg - jag med mina AA hade åkt ut med ETT PAR - jag ansåg själv när jag foldade , att jag skulle gå ytterligare chanser, när en av dessa skulle åka ut - folden av AA - förde mig till en andra placering - istället för att åka ut på 9:a man och få ca 40 dollar, fick jag då ca 300 dollar

 

Men faen, det var nog dumt av mig att folda med AA - eller hur sula - jag skulle ha nöjt med med en 8:e eller 9:e plats - man får inte bli för kräsen, eller hur sula :-P

 

..och nästa gång, gör jag nog som du brukar göra, all in med A-6...vi syns vid nybörjar frågorna som du föreslog så käckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulla

 

Bla blA BLA.

 

Detta inlägg tydligör om möjligt ännu mer att du inte har en aning om vad som menas.

 

Du hänvisar till ett resultat som att det skulle vara facit för huruvida ett spel är rätt eller fel. I läget du beskriver är det till 99% fel att kasta AA om ni inte har jättedjupa stackar alternativt att du anser dig kunna spela ut dina motståndare.

 

Att FI drar färg/stege har inget med korrektheten i spelet att göra, INTE ÖVERHUVUDTAGET. Som sagt, behöver du hjälp att förstå det behöver du nog ta en titt på nybörjarfrågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. du är bäst Sulla !! Vad vore pokern utan ett pokerpro som , du , Sula - du är nog ganska kass i poker du med , å som kör enbart med A-B-C pokerregler . :-P

 

 

 

..å ja min jävla idiot é dum i huvet - att jag borde hålla mig till " Fia me´knuff"

 

.

 

du har fel i allt du säger, sulla har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. du är bäst Sulla !! Vad vore pokern utan ett pokerpro som , du , Sula - du är nog ganska kass i poker du med , å som kör enbart med A-B-C pokerregler . :-P

 

 

 

..å ja min jävla idiot é dum i huvet - att jag borde hålla mig till " Fia me´knuff"

 

.

 

Sulla är inte bäst, det här har öht inte med sulla att göra.

Det enda som är relevant är att du är tidernas mest bortkollrade forumpostare och bara förstör tråden med dit evinnerliga brus.

 

Du tycks lida av en avsaknad av pokerförståelse vars tragik är av närmast sofokliska proportioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CecceH, det är Prosharks-klass på dina analyser och kommentarer.

 

Ledsen för det

 

 

Ska bättra mig, och införskaffa lite mer kött på bena innan jag försöker beskriva i det här fallet min syn på AA i ett vissa läge, vid vissa motståndare, vid vissa turneringar - var ett försök att beskriva min syn på vissa lägen med AA på handen - sett utifrån en fisk perspektiv - och tyvärr inte så fackmässigt - men hoppas det ändå ska finnas plats för fiskar på detta forum bland er anser sig vara en riktiga fenor på att vara pokersharks , tyvärr spårade det ut lite mellan mig och sulla

 

- nu ska jag ge mig i kast igen med den stora och viktiga frågan på forumet " När duschar du ? "...ganska viktig fråga som rör svettiga pokerspelare....

........som aldrig kan lära sig att folda med AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulla

 

Sa jag det, att jag aldrig kör med AA ? Självfallet blir det en kraftig höjning dirket från mig - och de flesta gånger blir det en all in från min sida, är jag först ut - är det bara att hoppas att någon hugger på betet.

 

En turnering i våras och den erfarenhet jag fick där, är att det inte alltid är så klokt att förlita sig på att AA - - vi var 9 man vid finalbordet bordet ( 220 manna turnering ), nu kommer jag inte exat stackstorlken , men vid bordet fanns 2 speare som hade ca 80 000 resp 90 000 , själv satt jag med mindre än häften av deras stack, dessa 2 spelar körde vilt ( är nog rätt ) ..båda smäller in - all in - jag sitter med AA - min första tanke var " Yes - "2 flugor in smäll" ,men visste redan tidgare att dessa 2 spelare var ändå tjata och visste vad de gjorde - ja, jag foldade ( jag är väl dum i huvet och bör genast gå till nybörjarfrågorna som du föreslår )

 

Folden kom, stege direkt för den ena, på rivern får den andra färg - jag med mina AA hade åkt ut med ETT PAR - jag ansåg själv när jag foldade , att jag skulle gå ytterligare chanser, när en av dessa skulle åka ut - folden av AA - förde mig till en andra placering - istället för att åka ut på 9:a man och få ca 40 dollar, fick jag då ca 300 dollar

 

Men faen, det var nog dumt av mig att folda med AA - eller hur sula - jag skulle ha nöjt med med en 8:e eller 9:e plats - man får inte bli för kräsen, eller hur sula :-P

 

..och nästa gång, gör jag nog som du brukar göra, all in med A-6...vi syns vid nybörjar frågorna som du föreslog så käckt.

 

 

Det här är ju så dåligt spelat så att man nästan inte tror att det är sant. Är ju inte ens i närheten av ursprungsfrågan i den här tråden.

 

*suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Macroman - . det inlägg som du citerar handlade inte nu dirket från ursprungsfrågan - mellan inläggen inkom nya "vägar"

Om du tyckte att jag spelade dåligt i denna situation, så är helt ok att du tycker det - men jag är säker på att även Du, min vän tiltar till och från, beter dig som sprattig liten fisk då och då som fastnar i pokernätet eller i gapet på någon ppkerhaj ,så du har säkert spelat lika idiotiskt , som som du anser jag gjorde

Det är bara det, att man inte kan få reda på det, hur klantigt Du kan ha spelat , och du lägger/gömmer detta i ditt omedvetna och där får det ligga lantent - och behåller detta för dig själv :-)

Så visst är det lätt skriva lite kaxigt " Det här är ju så dåligt spelat så att man nästan inte tror att det är sant "

 

Tro på det, för du har nog själv gjort det.

 

Hej - å ha en bra pokernatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Macroman - . det inlägg som du citerar handlade inte nu dirket från ursprungsfrågan - mellan inläggen inkom nya "vägar"

Om du tyckte att jag spelade dåligt i denna situation, så är helt ok att du tycker det - men jag är säker på att även Du, min vän tiltar till och från, beter dig som sprattig liten fisk då och då som fastnar i pokernätet eller i gapet på någon ppkerhaj ,så du har säkert spelat lika idiotiskt , som som du anser jag gjorde

Det är bara det, att man inte kan få reda på det, hur klantigt Du kan ha spelat , och du lägger/gömmer detta i ditt omedvetna och där får det ligga lantent - och behåller detta för dig själv :-)

Så visst är det lätt skriva lite kaxigt " Det här är ju så dåligt spelat så att man nästan inte tror att det är sant "

 

Tro på det, för du har nog själv gjort det.

 

Hej - å ha en bra pokernatt

 

Jodå, jag tiltar och spelar dåligt varje dag. Har ännu inte tiltfoldat AA dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En turnering i våras och den erfarenhet jag fick där, är att det inte alltid är så klokt att förlita sig på att AA... Beskrivning av dåligt spel...

 

Men faen, det var nog dumt av mig att folda med AA... Här kommer det rätta beslutet...

Högt ärade CecceH, du har precis levt upp upp till de fördomar som jag fått om dig. Jag önskar dig all lycka vid pokerborden.

 

"Bilden är inte svartvit bara för att man är färgblind!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag tiltar och spelar dåligt varje dag. Har ännu inte tiltfoldat AA dock...

 

Fan va bra! Det där måste jag bara tästa vid nästa tilt.

Sur-folda ALLA händer tills jag får AA, och när jag väl får AA skall jag fan folda den också. Känns som ett rimligt offer till gudarna.

 

EDIT: Det bäste vore givetvis att dessutom göra video av sekvensen och be om analys..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högt ärade CecceH, du har precis levt upp upp till de fördomar som jag fått om dig. Jag önskar dig all lycka vid pokerborden.

 

"Bilden är inte svartvit bara för att man är färgblind!"

 

Väldans vad du hälsar mig högtidligt - snygg inlednings fras.

 

Tja, jag kan ju ialla fall erkänna att jag spelade idotiskt i det läge när 2 spelar gick all in i finalbordet då vi var 9 man - jag vet att bara i efterhand att jag hade blivit utslagen om jag hade gått med - då de båda hade färg och stege - kanske det berodde på att jag var relativ ny som pokerspelare och feg

- Jag fick min andra plats i alla fall och det var ju också idiotiskt...Då hade jag 3 st AAA på handen ( heads -up ), innan floppen skulle läggas.....men aj aj , jag valde att folda igen!

 

Det är märkligt vad många här på forumet utger sig för att vara den perfekte pokerspelaren och aldrig gör misstag, aldrig har de någon gång varit nybörjare - De föddes tydligen med en kortlek i baken.. - man berättar allra helst om sina bästa spel - och man basunerar gärna ut hur jäkla dåligt andra har spelat, eller är....

 

Kul att jag har levt upp till dina fördomar om mig - tyvärr känner jag inte till dig, och kan väl inte dirket säga om du är : Bra eller Anus" ..men jag gissar på det sistnämnda ...

 

Du kan trösta dig med , att jag är nog större fisk än dig - Njut av det ...tillsvidare :-)

 

Tomma tunnor skramlar mest :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...