Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Många konstiga inlägg nu...

Att man OFTA är uppe mot triss när man har 65 på brädan 655 låter för mig märkligt.

Att man har nöten med hand 65 på brädan 655 låter med konstigt och att man har nöten med 66 på brädan 655 låter med konstigt.

Postad
Det är klart det är skillnad! Har du PP 6,6 med floppen 6,5,5, är du starkare än med 6,5 och flopp 6,6,5...alltså, floppar du kåk utan PP bör du tänka dig för om Fi kanske har en triss (i detta fall i sexor), men med högre kicker. Säg att Fi har 6,J..att slowspela kan vara förödande. Situationen att båda har varsin triss är ju faktiskt mycket vanlig.

Typ detta du är rädd för, ja usch ja

Board: 6c 6d 5h

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 80.808% 74.65% 06.16% 739 61.00 { 6h5d }

Hand 1: 19.192% 13.03% 06.16% 129 61.00 { As6s }

Postad
Du har nöten med 65, nästnöten med 66.

Du vet inte vad du pratar om. Hej då

Visserligen har jag "bara" nästnöten på FLOPPEN med 6,6 och flopp 6,5,5 - men det handlar om hur många outs Fi har för att förbättra sin hand, givetvis förutsatt att han inte sitter med 5,5, i detta exempel. Har Fi i detta ex. ett högre PP, säg 7,7, har han 2 outs.

Har Fi däremot i det andra exemplet 6,J, med flopp 6,6,5 (och jag 6,5), har Fi 3 outs. Har han 7,7, så har han förstås även här 2 outs. Det är den skillnaden jag menar. Den kanske inte ska anses så stor när allt kommer omkring - men jag har varit med om en snarlik situation där jag floppat nöten med 6,7 på flopp 6,6,7. Två motspelare. Jag gjorde felet att slowspela. Resultat: BÅDA får in högre kåkar på turn resp river! (Den ene hade 6 med högre kicker).

Postad

Du har floppat en kåk. Det är en så god situation att rätt tanke nog är: hur ska jag få in alla mina chips vid mitten av bordet? Att börja med att checka kan vara rätt, men sedan höjer du inte, och du gör sedan samma sak på turn. Alltså blir det för många osäkra beslut kvar vid rivern.

Postad

Med kåken och relativt ofarlig bräda ska du bara se till att få in pengar. Om det betyder checkraise check chekraise eller bara raise får avgöras av stilen på FI men pengarna ska in, sitter du ens o funderar på att vara rädd för en tvåouter ska du vila med spelandet.

Att du nån gång blir utdragen må vara hänt, sån är ju pokern. Anledningen dock till varför du ska checka floppen är att bettar du är det väldigt få händer som kommer kunna vara med och spela mot dig, låga PP AK mfl kommer folda omgående.

Postad
Du har floppat en kåk. Det är en så god situation att rätt tanke nog är: hur ska jag få in alla mina chips vid mitten av bordet? Att börja med att checka kan vara rätt, men sedan höjer du inte, och du gör sedan samma sak på turn. Alltså blir det för många osäkra beslut kvar vid rivern.

Vadå höjer inte på turn?? Det gör jag ju visst! Och en kraftig höjning dessutom. Du har inte ens läst mitt inlägg som startade den här tråden.

Postad
Med kåken och relativt ofarlig bräda ska du bara se till att få in pengar. Om det betyder checkraise check chekraise eller bara raise får avgöras av stilen på FI men pengarna ska in, sitter du ens o funderar på att vara rädd för en tvåouter ska du vila med spelandet.

Att du nån gång blir utdragen må vara hänt, sån är ju pokern. Anledningen dock till varför du ska checka floppen är att bettar du är det väldigt få händer som kommer kunna vara med och spela mot dig, låga PP AK mfl kommer folda omgående.

Jag tror att detta inlägg ganska väl sammanfattar problemet, och ger en bra lösning på hur en sådan hand bör spelas.