Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Om jag t ex har höjt före floppen med AJ off (för enkelhets skull) så brukar jag continuations-betta rätt bra utan träff på floppen. Någon synar med och så kommer en otäck dam. Plötsligt så är läget väldigt jobbigt för om jag checkar nu så kommer motspelaren förstå att jag bara har continuationsbettat och att jag inte gillade damen. Killen kanske sitter med A10 utan träff men bettar nu kraftigt för att övertyga mig (sådant bluffspel är vanligt på 2/4-nivån). AJ är inte AK så det är ju bara att lägga sig. Om jag istället för att checka fortsätter betta "i luften" så kan han ju sitta med både triss och t ex KQ vilket bara föder den mysande motspelaren. Sådana sitsar tycker jag är det absolut svåraste i poker. Hur brukar ni hantera det?

Postad
Hej!

Om jag t ex har höjt före floppen med AJ off (för enkelhets skull) så brukar jag continua-tionsbetta rätt bra utan träff på floppen. Någon synar med och så kommer en otäck dam. Plötsligt så är läget väldigt jobbigt för om jag checkar nu så kommer motspelaren förstå att jag bara har continuationsbettat och att jag inte gillade damen. Killen kanske sitter med A10 utan träff men bettar nu kraftigt för att övertyga mig (sådant bluffspel är vanligt på 2/4-nivån). AJ är inte AK så det är ju bara att lägga sig. Om jag istället för att checka fortsätter betta "i luften" så kan han ju sitta med både triss och t ex KQ vilket bara föder den mysande motspelaren. Sådana sitsar tycker jag är det absolut svåraste i poker. Hur brukar ni hantera det?

Gå ner i nivå?

Han har för övrigt inte KQ...

Postad
Om jag istället för att checka fortsätter betta "i luften" så kan han ju sitta med både triss och t ex KQ vilket bara föder den mysande motspelaren. Sådana sitsar tycker jag är det absolut svåraste i poker. Hur brukar ni hantera det?

Ser inte riktigt problemet i att inte alltid 3-barrela när jag är tom. Gå ner i nivå kanske är ett bra tips?

Postad
Ser inte riktigt problemet i att inte alltid 3-barrela när jag är tom. Gå ner i nivå kanske är ett bra tips?

Men det här gäller förstås inte bara 2/4 utan ihuvudtaget. Att jag nämnde 2/4 var bara för att det är vanligt att representera en träff man inte har när någon visar svaghet.

Postad
Men det här gäller förstås inte bara 2/4 utan ihuvudtaget. Att jag nämnde 2/4 var bara för att det är vanligt att representera en träff man inte har när någon visar svaghet.

men seriöst du är ju inte i närheten av NL 2/4 skicklighetsmässigt, det märks på allt du skriver. inte för att dissa dig eller ge dig dåligt självförtroende, säger det bara i all välmening.

droppa ner några nivåer och lär dig spelet ordentligt på nivåer du har råd att torska på.

Postad

Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt.

/Richtofen

man kan ju ha färgdrag och 2par...kul ändå

Postad
men seriöst du är ju inte i närheten av NL 2/4 skicklighetsmässigt, det märks på allt du skriver. inte för att dissa dig eller ge dig dåligt självförtroende, säger det bara i all välmening.

droppa ner några nivåer och lär dig spelet ordentligt på nivåer du har råd att torska på.

WORD!

...men går tydligen inte skriva detta för många gånger till han...

Postad
Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt.

/Richtofen

man kan ju ha färgdrag och 2par...kul ändå

Inte innan turn.

Postad

Så är det ibland, c-bet är ingen garanti för att folk ska folda. Du får känna av läget om du tror det är värt att skjuta ett skott till, men var inte rädd att checka och sedan folda annars om han betar. Det kommer spara dig en hemsk massa pengar. På samma vis vill du ju att de ska syna när du träffat stålet. Det blir som en balansgång som du får försöka känna av.