Gå till innehåll

59 lirar scary river


Recommended Posts

***** Hand 426441116 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 augusti 2007 22:10:15

Kvällskvist (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Flying Ace (70.00)

Plats 2: Esprit (2570.00)

Plats 3: Poker11 (1100.00)

Plats 4: stdavva (4190.00)

Plats 5: Josse (1900.00)

Plats 6: Hiawhata (1120.00)

Plats 7: coppe (1070.00)

Plats 8: farivar (1480.00)

Plats 9: Tomahawk (1500.00)

farivar lägg LM 10.00

Tomahawk lägg SM 20.00

** Giv **

Flying Ace [N/A, N/A]

Esprit [N/A, N/A]

Poker11 [N/A, N/A]

stdavva [N/A, N/A]

Josse [N/A, N/A]

Hiawhata [N/A, N/A]

coppe [N/A, N/A]

farivar [N/A, N/A]

Tomahawk [5k, 9k]

*** Bet Runda 1 ***

Flying Ace All-in 70.00

Esprit Lägg

Poker11 Syna 70.00

stdavva Lägg

Josse Syna 70.00

Hiawhata Lägg

coppe Syna 70.00

farivar Syna 70.00

Tomahawk Syna 70.00 oj, va många som synar, o bara 50 ynka marker till, ne nu trycker vi på syn-knappen...

*** Flop(Board): *** : [5s, 4s, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

farivar Passa

Tomahawk Passa topparet... woho. ;)

Poker11 Passa

Josse Passa

coppe Passa

*** Turn(Board): *** : [5s, 4s, 3h, 9r] "klonk"

*** Bet Runda 3 ***

farivar Passa

Tomahawk Satsa 140.00 bra eller anus ?

Poker11 Lägg bra

Josse Lägg bra

coppe Lägg skönt

farivar Syna 140.00 syn, hmm, ok?

*** River(Board): *** : [5s, 4s, 3h, 9r, 3s] darn... obra!

*** Bet Runda 4 ***

farivar Satsa 120.00 wtf...

Tomahawk det ligger 820 i potten, och fi har vad? färgen? hur ofta isf.. trissen?... fiskigt att syna turn på isf... vad göra??? hjältesyna eller instafolda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mår dåligt av hela handen. Tycker inte om preflop framförallt. Men du måste ju syna 120 i en pott på 820. Förstår inte hur du kan tänka på något annat.

 

EDIT: Förstår inte varför du kallar det hjältesyna. Tycker det är en helt normal syn om man nu föredrar att spela sina händer på det där viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mår dåligt av hela handen. Tycker inte om preflop framförallt. Men du måste ju syna 120 i en pott på 820. Förstår inte hur du kan tänka på något annat.

 

EDIT: Förstår inte varför du kallar det hjältesyna. Tycker det är en helt normal syn om man nu föredrar att spela sina händer på det där viset.

 

;) lol, ja PF kan ju diskuteras, men nu var det främst river jag ville mingla om i den här tråden... och jo med tanke på oddsen så bör man väl syna, men hur ofta har FI stege, triss eller färgen här tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det var några fel med pre-flop synen, du får jättebra odds och det är en liten del av din stack. Dessutom är en person all in och då brukar folk checka lite oftare, vilket kan hjälpa dig sätta ett drag om du får ett sådant.

 

På turn satsar du för lite tycker jag. Om jag räknat rätt ligger det 420 i potten och du satsar 140. Jag håller med om att oftast behövs det ett mindre bet för att visa de andra att man har något när en person redan är all-in, men jag skulle nog satsa 200-250 här.

 

Med det betet från FI på river kan han ha vad som helst, färg, kåk, stege, triss eller bluff. Folk spelar så konstigt ibland, men när man får såna bra odds måste man syna. Senast idag synade jag på river i en MTT när jag var helt säker på att jag var slagen, men betet var 40 in i en pott som var på 500 och FI bluffade så jag vann potten.

 

Enda gången du inte synar där är om du har för lite kvar i stacken efter en förlust så du måste spara marker, men om jag räknar rätt här har du c:a 1200 kvar om du synar och förlorar, och blindsen ligger på 10/20 så det är en självklar syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag tycker inte det var några fel med pre-flop synen, du får jättebra odds och det är en liten del av din stack. Dessutom är en person all in och då brukar folk checka lite oftare, vilket kan hjälpa dig sätta ett drag om du får ett sådant.

 

På turn satsar du för lite tycker jag. Om jag räknat rätt ligger det 420 i potten och du satsar 140. Jag håller med om att oftast behövs det ett mindre bet för att visa de andra att man har något när en person redan är all-in, men jag skulle nog satsa 200-250 här.

 

Med det betet från FI på river kan han ha vad som helst, färg, kåk, stege, triss eller bluff. Folk spelar så konstigt ibland, men när man får såna bra odds måste man syna. Senast idag synade jag på river i en MTT när jag var helt säker på att jag var slagen, men betet var 40 in i en pott som var på 500 och FI bluffade så jag vann potten.

 

Enda gången du inte synar där är om du har för lite kvar i stacken efter en förlust så du måste spara marker, men om jag räknar rätt här har du c:a 1200 kvar om du synar och förlorar, och blindsen ligger på 10/20 så det är en självklar syn.

 

FI sitter ju på 10-10 eller nåt annat klantigt.. du är slagen 100% här

tror de e 44,55 men 10-10 somsagt kanske JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI sitter ju på 10-10 eller nåt annat klantigt.. du är slagen 100% här

tror de e 44,55 men 10-10 somsagt kanske JJ

 

TT el JJ synar bara efter så många limpare preflop och shortstacken allin UTG? Var spelar du..

 

Övrigt: Beta hårdare på turn, men syna 120 i en 800 pot måste ju vara givet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man bra på postfloppspelet kan man syna pre här, men tror tyvärr inte att det är något för dig. Du betar på tok för lite när du väl träffar den handen som skulle göra det värt besväret och på river har du allt för goda pottodds.

 

Att en gick all-in preflopp spelar ingen som helst roll i denna handen då det i detta läget spelar noll roll om en spelare råkar åka ut eller hexar(sexdubblar är ju fel ord! =P).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...