Gå till innehåll

Mental hantering av tunga förluster


Softish

Recommended Posts

Ta paus ett par dagar, umgås med folk o få lite perspektiv!

När du kommer tillbaka känns det mer som en nystart från noll och den där farliga känslan av att "ta tillbaka" förluster är mindre påträngande.

 

Om du rullar tummarna o har svårt att låta bli att tänka på poker så spela andra beroendeframkallande spel på internet där du bara samlar rankingpoäng. tex. othello eller settlers

 

Att spela många bord är verkligen ett bra tips!

Efter en badstreak vill man ta igen så snabbt som möjligt vilket gör att man spelar en massa skit i hopp om tur (som man förtjänar efter all otur)

Spela så många bord att du inte hinner dumma dig med J7off på small blind!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nästan aldrig förlorat mer än ett inköp de dagar då jag har varit pigg och motiverad för själva spelet. Ett generalfel som jag ofta upprepar är att spela då jag egentligen är för trött, deppig eller både och. Lusten att spela har tyvärr lyckats krossa förnuftet och gett mig den ångest jag förtjänade (eftersom jag borde ha lärt mig den läxan). Bonusar och cashback har inte direkt minskat speldjävulens inflytande över min svårt svärtade spelarsjäl. Stressen att hinna spela in så och så mycket inom en viss tid har gjort spelbolagen något rikare och mig mycket fattigare. Hädanefter är det disciplin och tålamod som skola råda. Ifall jag förlorar mer än ett halvt inköp i början så har jag kommit in snett på banan (out of bounds för att använda golfbegrepp) och då ska jag genast gå ut från bordet! Att vänta på bättre tider är ofta meninglöst för en dålig början vänder sällan till något bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^ ett tips kan ju vara att du håller dej ifrån CG och lirar billiga SnGer när du är för trött för att spela bra. Iofs bidrar kanske inte det vidare till varken cashback, att lösa bonusen eller några större inkomster. Men tror du behöver tänka om lite där, Finns ju inte så mycket nytta i att se att målet(?) i cashback/bonus uppfylls om du hade haft mer pengar om du inte suttit å tappat vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^ ett tips kan ju vara att du håller dej ifrån CG och lirar billiga SnGer när du är för trött för att spela bra. Iofs bidrar kanske inte det vidare till varken cashback, att lösa bonusen eller några större inkomster. Men tror du behöver tänka om lite där, Finns ju inte så mycket nytta i att se att målet(?) i cashback/bonus uppfylls om du hade haft mer pengar om du inte suttit å tappat vid borden.

Nej jag hade haft betydligt mer pengar nu om jag hade skitit i bonusar och cashback. Jag blir en lösare spelare när jag jagar eftersom jag snabbt vill generera mer cashback och snabbare få min bonus. Inse att det inte är värt att riskera hela bankrullen för att få 200 extra. Att fixa bonus är en sak i sig men man ska aldrig jaga efter den, d v s inget huvudmål. Tyvärr så är jag en känslomässigt påverkbar person och ingen iskall pokerbot ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...