Spelgalen Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Är det normalt att swinga tio+ inköp per dag i nl? konstig fråga kanske men det känns som att mina swings de senaste månaderna varit helt sanslösa. menar såklart inte att jag plussar/backar uppemot eller över tio inköp varje dag jag spelar men kanske var femte eller så. för ett år sedan hände det aldrig någon mer som märker av att de har högre/mkt högre swings nu jämfört med för ett halvår sedan? Citera
AAisking Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Är det normalt att swinga tio+ inköp per dag i nl? konstig fråga kanske men det känns som att mina swings de senaste månaderna varit helt sanslösa. menar såklart inte att jag plussar/backar uppemot eller över tio inköp varje dag jag spelar men kanske var femte eller så. för ett år sedan hände det aldrig någon mer som märker av att de har högre/mkt högre swings nu jämfört med för ett halvår sedan? Det berors väl på hur många bor du kör, men den genomsnittlige lite LAGgiga pokerspelaren som håller sig på "rätt" nivå och inte spelar för försiktigt kan nog uppleva dessa swings. Citera
tototorsten Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Läs dawwes dagbok här på forumet så får du se på swings : Citera
Macroman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Läs dawwes dagbok här på forumet så får du se på swings : Läs CarldenStores db om du vill se på swings. Dock bara positiva sådana iofs... Citera
Jimbolito Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Är det normalt att swinga tio+ inköp per dag i nl? konstig fråga kanske men det känns som att mina swings de senaste månaderna varit helt sanslösa. menar såklart inte att jag plussar/backar uppemot eller över tio inköp varje dag jag spelar men kanske var femte eller så. för ett år sedan hände det aldrig någon mer som märker av att de har högre/mkt högre swings nu jämfört med för ett halvår sedan? Uhm normalt per dag? Beror väl på din spelstil, är du väldigt aggro så är det mkt möjligt. Och ang. nu och för 6 mån. sedan så har gamesen förändrats, fler bra spelare, färre fisk på borden res. i större swings. Citera
Upgrade Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Beror också på hur många bord du spelar. Citera
TheWeak Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Beror väll inte alls på antalet bord man lirar, enbart antalet händer du lirar per dag. Varför skulle swingsen bli mindre om du spelar ett bord om du lirar samma antal händer som när du multitablar? Citera
hajen Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Läs CarldenStores db om du vill se på swings. Dock bara positiva sådana iofs... dock inga stats, bara siffror. Citera
honest99 Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Är det normalt att swinga tio+ inköp per dag i nl? konstig fråga kanske men det känns som att mina swings de senaste månaderna varit helt sanslösa. menar såklart inte att jag plussar/backar uppemot eller över tio inköp varje dag jag spelar men kanske var femte eller så. för ett år sedan hände det aldrig någon mer som märker av att de har högre/mkt högre swings nu jämfört med för ett halvår sedan? Gör så här (och rätta mig om jag har fel ): För varje spelad hand kvadrerar du resultatet. Summera alla kvadrerade resultat. Nu har du en hyffsad uppskattning på din varians. Dra roten ur variansen så får du standardavvikelsen. Slutligen... Det är circa 95.5% chans att du avviker mindre än 2 standardavvikleser från väntevärdet. EDIT: En normal swing är väl som det låter, en standard avvikelse. Citera
Recommended Posts