Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

tackar för det där roligt, ska kikas upp, kanske blir en eubeställning på lite gräs om ett tag. bör väl vara safe speciellt inom eu.

 

inte för att jag vet, men av vad jag läst verkar folk vara noga med att välja en svensk avsändare så slipper man problem med tullen.

 

verkar vara rätt omöjligt att straffa det, man kan ju beställa till vem som helst. skicka lite heroin till maria larsson etc, bara att säga man inte beställt det.

 

https://www.flashback.org/p41389159#p41389159

 

17min in:

http://www.svtplay.se/klipp/895372/n...an-i-sverige-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så nu är jag klar med wheel of time :D

 

sista boken får 9.9/10. riktigt jävla bra bok, gick hur fort som helst att läsa 900sidor. var aldrig tråkig och grym jävla action.

 

lite tankar med spoilers, läs inte om ni inte läst klart boken:

Spoiler!

 

snyggt slut, vävde ihop rand, hans damer, tam etc väldigt snyggt. väldigt många episka slut för karaktärer, varför väntade han så länge med att ha ihjäl alla?

 

vad jag inte gillade:

bela, seriöst den jävla hesten ska vara med hela tiden?

alivia, varför fick knappt synas i boken efter all hype i böckerna innan?

shaidar haran, wtf hur försvann han?

tuon, efter att mat bli huvudperson varför ska hon helt ignoreras efter det?

allt hoppande, kunde gott haft lite längre POV.

bloody son of a missbegotten goat - alla svordomar, lite väl överdrivet

egwene, hon fick vad hon förtjänade men seriöst så manschauvinistiskt beskriven och sedan bara ha ihjäl henne kändes ovärdigt. men är ju jordan så jag är inte förvånad...

 

men som sagt, grymt jävla bra bok. varför vänta 14böcker med att dra igång all action, tacka vet jag sandersons nya böcker typ stormlight där det är action nonstop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar för det där roligt, ska kikas upp, kanske blir en eubeställning på lite gräs om ett tag. bör väl vara safe speciellt inom eu.

 

inte för att jag vet, men av vad jag läst verkar folk vara noga med att välja en svensk avsändare så slipper man problem med tullen.

 

verkar vara rätt omöjligt att straffa det, man kan ju beställa till vem som helst. skicka lite heroin till maria larsson etc, bara att säga man inte beställt det.

 

https://www.flashback.org/p41389159#p41389159

 

17min in:

http://www.svtplay.se/klipp/895372/n...an-i-sverige-1

 

med rent urin och inga olagliga saker på hemadressen ska det teoretiskt vara riskfritt juridiskt att beställa 10kg heroin. eventuellt att man bör använda en sån där sida där man skickar in sina bitcoins och får tillbaka samma summa men med blandade bitcoins för att dom inte ska kunna spåras. vill du köpa 10g gräs är det riskfritt även med smutsigt urin och knark på adressen, polisen gör inte husrannsakan för såna småsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi anser att människor själva ska styra över sina egna liv utan att utsättas för tvång, våld eller förtryck. Frihet innebär samtidigt att människor är ansvariga för sina handlingar.

 

Centerpartiet värnar frihet och äganderätt och anser att människor måste få hantera sina resurser och tillgångar så som de själva önskar. Fri handel och fritt företagande är därför grundläggande för det samhälle vi eftersträvar.

 

Företagande och handel leder till att det skapas jobb, välfärd och välstånd. Regelverken kring företa- gandet måste syfta till att hjälpa entreprenörer att göra rätt i stället för att straffa fel. Det offentliga ska inte konkurrera med det privata näringslivet eftersom det offentligas roll inte är att utföra det som enskilda människor, föreningar eller företag kan göra. I förlängningen hotar sådan offentlig inblandning också möjligheterna till arbetstillfällen, välfärd och utveckling.

 

. Därför måste det frivilliga engagemanget värnas. Centerpartiet vänder sig mot en politik som kväver och tar över civil- samhället genom överdrivna regleringar och byråkrati.

Centerpartiet anser att civilsamhället åter måste få en avgörande roll som grund för samhällsbyggandet. Demografi, demokrati och människors önskan om ökad makt över sin egen vardag kräver ökat utrymme för idealitet, socialt entreprenörskap, ekonomiska föreningar och företagande. Politikens uppgift är att riva hinder och röja väg för denna utvecklingskraft.

 

Centerpartiet motsätter sig en centralisering av makten också över denna del av samhället. Vi vill bejaka ett digitalt civilsamhälle, och ser med oro på en allt starkare vilja att på politisk väg kontrollera och begränsa den frihet som digitaliseringen möjliggör.

 

Staten finns i grunden till för att försvara människors fri- och rättigheter. Samtidigt kan staten, om den överskrider sina befogenheter, eller tar allt för stora resurser i anspråk, inskränka dessa fri- och rättigheter. Centerpartiet anser därför att staten bör vara så liten som möjligt. Ur ett svenskt perspektiv innebär det att statens ansvar och makt måste minska till förmån för människors eget ansvarstagande och makt över sina egna liv och gemenskaper.

 

Antalet statliga myndigheter och mängden lagar och regler behöver begränsas. Överdriven byråkrati är ett hot mot ett öppet och fritt samhälle och sätter käppar i hjulet för enskilda människors initiativ och entreprenörskap.

 

All politisk makt är ett resultat av att makt överlåtits från den enskilda människans och hennes rätt att besluta över sitt eget liv. Centerpartiet strävar efter att beslut ska fattas så nära dem de berör som möjligt – helst av dem själva.

 

Personlig frihet och demokratiska rättigheter är viktigare än nationella intressen. Därför motsätter sig i grunden Centerpartiet övervakning av medborgare. Alla har rätt till en privat sfär.

 

Centerpartiet anser att alla ska kunna välja att bo, leva och förverkliga sina drömmar hur och var man vill. Olika delar av landet har olika förutsättningar och utmaningar. Detta gäller såväl städer som landsbygd.

 

Centerpartiet ser mycket kritiskt på den utveckling som innebär att centralmakten i Bryssel utökas på bekostnad av EU-medborgarnas självbestämmande.

http://www.centerpartiet.se/Documents/Id%C3%A9program/En%20h%C3%A5llbar%20Framtid-f%C3%B6rslag.pdf

 

:shock:8-):mrgreen:

 

http://www.svtplay.se/klipp/919577/centerpartiet-drar-upp-nya-riktlinjer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusan att man inte är mer glad i röka.

Men glad för andra såklart.

 

Kanske att man kan hitta något olagligt intresse som blir tillgänglig :)

 

Fejkninjaedit: Pepparsprej till GF !

 

ska nog gå att hitta:

silkroad-1024x557.jpg

 

Hur farligt är LSD? Är lite nyfiken på att testa nåt i den stilen :roll:

ungefär såhär:

drug-harm-chart-1.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Lysergic_acid_diethylamide#Potential_adverse_effects

etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur farligt är LSD? Är lite nyfiken på att testa nåt i den stilen :roll:

 

Inte så farligt men kan ta i beakning denna text

 

LSD works by altering the serotonin receptors in the brain, which alters how a person experiences their senses. This is often what puts an LSD user into a state of euphoria or an altered state of reality. It might alter their senses so they feel things differently, taste foods in a more heightened way and even experience touch with more intensity. Because an LSD user might use this drug to the point where they are becoming immune to the effects, they have to begin to use more of the drug in order to see the same effect. After a while, they may have permanently damaged the way their body feels and experiences their own senses. While this is not necessarily a form of brain damage, it is a way that the mind has been altered forever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så farligt men kan ta i beakning denna text

 

LSD works by altering the serotonin receptors in the brain, which alters how a person experiences their senses. This is often what puts an LSD user into a state of euphoria or an altered state of reality. It might alter their senses so they feel things differently, taste foods in a more heightened way and even experience touch with more intensity. Because an LSD user might use this drug to the point where they are becoming immune to the effects, they have to begin to use more of the drug in order to see the same effect. After a while, they may have permanently damaged the way their body feels and experiences their own senses. While this is not necessarily a form of brain damage, it is a way that the mind has been altered forever.

 

skitsnack

 

Hur farligt är LSD? Är lite nyfiken på att testa nåt i den stilen :roll:

 

Helt ofarligt fysiskt utöver minimal risk för HPPD (som nästan alltid läker).

 

Psykiskt såklart inte ofarligt, men hallucinogener är troligtvis den enda drogfamiljen som är EV+ för hur snittanvändaren mår nyktert efteråt. Väääldigt viktigt att ta det i rätt miljö, med rätt människor kring dig.

 

Skulle dock rekommendera svamp över LSD första gången pga den kortare rustiden. Om du snear vill du inte vara fast i det i 14 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig hört talas om denna "sjukdom", lipodystrofi, men om det gör att man får biffiga lår och lättare att bygga muskler önskar jag att jag hade den :shock:

 

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article14446823.ab

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Myostatin

 

finns några barn som föds med inget/lite myostatin och dom får också belgian blue looken, men dör tidigt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://sv.wikipedia.org/wiki/Myostatin

 

finns några barn som föds med inget/lite myostatin och dom får också belgian blue looken, men dör tidigt :(

 

Självklart vet jag vad myostatin gör men artikeln nämnde inget om det och jag kände inte igen sjukdomen. Den har tydligen med fettet (lipo) att göra vilket gör det lite konstigt att man isf får muskler av den. Lopes hade fan mer definitioner i vastus medialis när hon sprang än många professionella BBs har när dem posar :shock: Det kan förklaras av att hennes fett eventuellt inte sätter sig på framsida lår pga sjukdomen men det krävs ordentligt med muskler för att få striations ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart vet jag vad myostatin gör men artikeln nämnde inget om det och jag kände inte igen sjukdomen. Den har tydligen med fettet (lipo) att göra vilket gör det lite konstigt att man isf får muskler av den. Lopes hade fan mer definitioner i vastus medialis när hon sprang än många professionella BBs har när dem posar :shock: Det kan förklaras av att hennes fett eventuellt inte sätter sig på framsida lår pga sjukdomen men det krävs ordentligt med muskler för att få striations ändå.

 

yes menade inte att det var samma, hon verkar ju överleva. kanske att hon inte kan lägga på sig fett, och därmed kan trycka 10-20k kcal/dag som alla går till att bygga muskler? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R.I.P Sverige.

 

"Lagstiftning på lokal nivå" Finner inga ord.

 

Subsidiaritetsprincipen är knappast något nytt.

Finns många verkligt framstående västerländska längre som ligger snäpp närmare federalism och som klassar oss på många fronter.

 

Men vi är ett för litet land för de ska vara motiverat att dra så långt linan räcker imo. Men har så sent som i morse funderat på om det inte krävs krafttag mot de allt mer komplexa legala systemet som hela tiden blir mer komplext.

Knappast rättsäkert.

 

Men ju mindre omfattning en bestämmelse har ju mindre skada kan den göra och felen upptäcks snabbare och slussas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga

 

Stadsdelen där jag växte upp har nu fått omdömet en av sveriges mest kriminella stadsdelar av svt. Jag vet att det bor ca 15 00 på stadsdelen, de har hittat 90 pers mellan 15-19 år, är det ett statistisk säkerställt antal? Av dem var 30 belastade med något kriminellt.

 

Till saken hör att bara i min stad finns det säkert 4-5 stadsdelar där jag vet att den grova kriminaliteten och utanförskapet är värre, borde ju betyda nåt?

 

Hur räknar man statistik? http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/boras-pa-varstalistan-over-ungdomsbrott

 

EDIT, ser också att det i praktiken blir 1%/person i statistiken, kan man verkligen dra växlar kring det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga

 

Stadsdelen där jag växte upp har nu fått omdömet en av sveriges mest kriminella stadsdelar av svt. Jag vet att det bor ca 15 00 på stadsdelen, de har hittat 90 pers mellan 15-19 år, är det ett statistisk säkerställt antal? Av dem var 30 belastade med något kriminellt.

 

Till saken hör att bara i min stad finns det säkert 4-5 stadsdelar där jag vet att den grova kriminaliteten och utanförskapet är värre, borde ju betyda nåt?

 

Hur räknar man statistik? http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/boras-pa-varstalistan-over-ungdomsbrott

 

Som jag har förstår det så har SCB räknat med hela populationen och då är det ju ingen osäkerhet inblandat alls.

 

Om den populationen de tittat på är liten i ett område ökar ju sannolikheten för en väldigt hög eller låg andel kriminella och den ration kommer även att fluktuera mer över tiden.

 

Men det verkar ju inte vara någon skattning öht taget så du slipper nog räkna statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...