Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Vad tror wellbook?

 

http://www.spacexc.com/en/bookings/

 

Kommer priserna för sådant här sjunka drastiskt de 8-10 närmsta åren? Vill säga, $95 000 idag. Men 2022?

 

Halva? Mer än halva? Som en dyrare resa idag?

 

sannolikt kommer vi ha deflation på priset av rymdresor. däremot finns ju risken för inflation på dollar så möjligt att det blir dyrare ändå. andelen som har råd med rymdresor lär ju öka iaf.

 

Men vi är överens om att det är fel att skjuta socialdemokrater?

efter att ha läst Micheal J Sandel - Justice är min nuvarande åsikt att det inte finns ett rätt eller fel på denna typen av frågor.

 

 

---

 

har ju gått ca 1år sedan jag börja följa primal blueprint. tänkte ta någon efterbild och vill givetvis överdriva skillnaden så mycket jag kan komma undan med. tips på hur man posar? vill inte ha filmer på folk med 3-7 fett% utan tänker mer på hur 10-15% ska göra för att se vältränade ut. hur ska man vinkla kroppen, armar vinklade hur, hur mycket spänn, andas, diafragm ner etc?

 

1gzJQnQlYjttvvyvI4vt77l5uFTfy975e.jpeg

hur borde han gjort istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite frågor då om du orkar svara :-)

 

*Vilket lärosäte - fördelar/nackdelar med stad.

Linköping, nackdelen är att östergötland är som sitt eget lilla område i Sverige. Och ja, då blir det ju rätt litet. Vet inte precis hur jag tänkte med detta, då mina bekanta bor i sthlm, gävle, uppsala, göteborgs- eller malmöområdet. Nu blev jag inte nära något. Men min uppfattning är att de flesta trivs här.

 

Sen kan man tycka att universitetet är lite vimsigt, men det är för att det är stort. Små universitet är ofta trevligare. Så man får ju helt enkelt väga studietrivsel mot värdet av examen.

 

Det är också väldigt stor skillnad i studienivå på olika universitet. Linköping är ökända för att vara fullkomligt överjävliga med analysmatematiken exempelvis, och folk har (på riktigt) valt att skriva flervarre på typ chalmers och tillgodoräknat istället. Men då är väl chalmers säkert tyngre på något annat. Allmänt har stora universitet större studiekrav.

 

*Vilken inriktning?

Industriell ekonomi. "Economics and management" tycker jag är mer rättvisande benämning. Det är oerhört brett... I mitt fall är jag i princip klar med logistik-certifikat (minus exjobb) men ska ska fylla på en del med ledarskap och eventuellt produktionsplanering och -ledning som jag fastnad för. Det enda jag inte fastnat för är finans. I övrigt vill man verkligen gå allt när man kommer till år 4 och ekonomiska profilen.

 

Men sen beror det helt på hur man värderar också. Logistik-kurserna kräver oerhört mycket tid och arbete. Vill man bara ha "en examen" kan man antagligen slacka sig igenom diverse finanskurser och typ kvalitetsutveckling.

 

Sen har man en obligatoriskt teknisk profil också. Data, maskinteknik, systemteknik eller bioteknik. Den tekniska profilen är i allmänhet typiskt civilingenjörsmässigt blytung. Åtminstone maskin och system. Många går maskin - jag är osäker på varför. Själv går jag system..

 

*Hur är arbetsbördan? Tid över för fritidsintressen osv?

Beror på vilka kurser du går på vilket universitet. I linköping är det rätt svårt att få till mycket ledighet, men om du arbetar bra kommer det aldrig kräva mer än ett 8-5 jobb så fritidsintressen behöver inte vara någon fara ändå. Det handlar mer om att orka motivera sig att just hantera det som ett jobb utan att få betalt och med så spridda och ibland intetsägande "arbetsuppgifter".

 

*I hur stor utsträckning knyts det kontakter med näringslivet under studietiden, om alls?

I allmänhet är det valfritt. Företagen kör events man blir bjuden till och är ofta på universitetet också. De bråkar om att marknadsföra sig för studenterna. Men de får inte tex aktivt rekrytera på universitetet, så en bit av vägen får man ändå gå själv om man vill ha nära kontakt. Men det är så många som ställer ut så ofta på universitetet att man typ inte hänger med, man kommer till universitetet en dag och så är det företag överallt igen.

 

Sen har man dock några projekt med direkta uppdragsgivare. Integrerad företagsplanering är obligatorisk för industriell ekonomi. I övrigt har jag gått en kurs i logistik som var mer eller mindre ett exjobb, med lite snällare tröskelkrav för de olika delarna och på 5 personer istället för 2. Då arbetar man ju "på riktigt" mot uppdragsgivare. Superkul, men tog också 3-4 timmar/dag i ett halvår.

 

Generellt tips: Bara börja nåt. Tror planeringen "inför" studier ofta är sjukt kontraproduktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ju gått ca 1år sedan jag börja följa primal blueprint. tänkte ta någon efterbild och vill givetvis överdriva skillnaden så mycket jag kan komma undan med. tips på hur man posar? vill inte ha filmer på folk med 3-7 fett% utan tänker mer på hur 10-15% ska göra för att se vältränade ut. hur ska man vinkla kroppen, armar vinklade hur, hur mycket spänn, andas, diafragm ner etc?

 

1gzJQnQlYjttvvyvI4vt77l5uFTfy975e.jpeg

hur borde han gjort istället?

 

Bli biten av en radioaktiv spindel?

 

tobey_maguire_ripped.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där bilden är väl knappast på någon >10%? Eller?

Om man ser till den bilden tror jag iaf man ska akta sig för att highlighta bristen på axlar sådär för det är typiskt sån grej som gör att man ser klen ut. Tycker jag iaf. Armar tex tycker jag man kommer undan mycket mer med, just axlarna gör att det ser ut att ha saknats vettig näring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raka upp ryggen och se till att du har optiljus.

ordentligt med hudkräm duger bra ifall du vill använda det

 

såja bra råd :)

 

hittade en fin förklaring:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3160950&postcount=5

 

skillnadmedphotoshop.jpg

 

vad är gto när det gäller kroppshår? lite hår på bröstet ger ju volym?!

HairShavedAbs2.jpg

 

funderar på att slaska:

finns det något bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog på om du är liten eller stor. Har man volym brukar den bli tydligare utan hår men jag antar att det kan hjälpa att dölja avsaknad av volym annars. Tro du får bestämma om du är stor och stark eller ej. :-)

 

Den där minen fick han dock till helt rätt, så kör på den. Då ser man stark och ond ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog på om du är liten eller stor. Har man volym brukar den bli tydligare utan hår men jag antar att det kan hjälpa att dölja avsaknad av volym annars. Tro du får bestämma om du är stor och stark eller ej. :-)

 

Den där minen fick han dock till helt rätt, så kör på den. Då ser man stark och ond ut.

Tycker tvärtom. Det är gorillor (med hyfsad fett%) som drar nytta av en rejäl dos hår på bröstet. För folk som är väldigt tunna blir det lite alkislook, och tar bort de få definitioner som faktiskt finns i muskulaturen.

 

Enklast blir nog photoshop eller leka runt med olika ljussättningar. :)

+ da pump. Slit i de där kettlebellsen tills armarna gråter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade precis en så sjukt underbar löpupplevelse! I shorts och mina VFF beger jag mig mot Änggårdsbergen. En bit in i skogen bestämmer jag mig för att testa en slinga jag aldrig sett innan och springer givetvis vilse och lyckas vara vilse i 30min innan jag får se något som ser ut som en stig. Givetvis var det inte en stig, bara en jämn klippa och direkt efter kommer rejält blöt mossa hundra meter. Tänker att om jag ändå ska bli blöt kan jag lika väl bli blöt barfota! Direkt efter mossen kommer en brant klippa ca 60% och jag är inte jättesugen på att vända om så tänker aja dags att se om klättringen gett resultat och börjar väldigt försiktigt klättra uppför. Väl däruppe var det fina slätta klippor så jag springer mot toppen för att orientera mig. Runners high börjar sätta in och lagom till jag når toppen tittar solen fram, Beethoven's 5 Secrets går igång på spotify och där står jag barfota och njuter av 360° panorama över Änggårdsbergen och stan. Helt magiskt! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar spontant kännas som en generation som kan hantera legalisering. "Upplyst" är antagligen ett konstigt ord när man snackar om högstadieelever men däremot är de infödda i ett väldigt globalt perspektiv. Då blir ju inte Sveriges tidigare regler lika relevanta utan de kan ändå göra en tydlig distinktion mellan cannabis och tyngre droger.

 

Själv märker jag inte av det så mycket. Det är tråkigt. Jag märker inte av det så mycket förens jag ska ställa mig upp och gå - då spyr jag, åtminstone om jag druckit en massa också, vilket jag annars i princip inte är kapabel till överhuvudtaget. Så något händer ju med motoriken iaf.

 

Man kan dra massa elaka slutsatser om att jag är precis lika långt utanför boxen i naturligt tillstånd.

 

Men snällare slutsats är väl att jag inte givit det tillräckligt många chanser, då jag har hört att det av någon anledning är lite av en vanegrej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången kände jag absolut ingenting. Sista gången hörde jag röster "som inte skulle vara där" så jag fimpade. Många år sedan.

 

 

Kul rubrik men det har nog rökts överallt ett bra tag.

 

Bruket av cannabis har legat på en oförändrad nivå sedan år 2004. Att ha använt cannabis under det senaste året är vanligast bland män och bland personer i åldersgruppen 16–29 år.
http://www.socialstyrelsen.se/publikationer2012/2012-3-6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade precis en så sjukt underbar löpupplevelse! I shorts och mina VFF beger jag mig mot Änggårdsbergen. En bit in i skogen bestämmer jag mig för att testa en slinga jag aldrig sett innan och springer givetvis vilse och lyckas vara vilse i 30min innan jag får se något som ser ut som en stig. Givetvis var det inte en stig, bara en jämn klippa och direkt efter kommer rejält blöt mossa hundra meter. Tänker att om jag ändå ska bli blöt kan jag lika väl bli blöt barfota! Direkt efter mossen kommer en brant klippa ca 60% och jag är inte jättesugen på att vända om så tänker aja dags att se om klättringen gett resultat och börjar väldigt försiktigt klättra uppför. Väl däruppe var det fina slätta klippor så jag springer mot toppen för att orientera mig. Runners high börjar sätta in och lagom till jag når toppen tittar solen fram, Beethoven's 5 Secrets går igång på spotify och där står jag barfota och njuter av 360° panorama över Änggårdsbergen och stan. Helt magiskt! :heart:

 

REA på VFF KSO på XXL, 799 kr. Billigast jag sett någonsin tror jag.

 

http://www.xxl.se/ProductSearchPage.aspx/?q=fivefingers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trillske att röka när man dricker/har druckit är oftast en ganska risig idè om man inte är reg.

 

För övrigt ser jag hellre ungdomar på gymnasiet brända 4 ggr i veckan än fulla.

Ser nog hellre dem brända 1 gång i veckan än fulla.

 

Men så tråkigt att man alltid börjar jämföra med alkohol.

Röka är och kommer alltid vara något på man gillar på spektrat med negativa konsekvenser. Var den är relativt till andra droger såsom koffein och heroin är av underordnad betydelse.

 

Min uppfattning är hur som att det är överskattat och väldigt negativt ut samhällsperspektiv men att den bild som målats upp om de negativa effekterna på personen är överdrivna och börjar glida mer och mer åt verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...