Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

kokade GTO-ägg idag. var när jag hade bråttom och var stressad och lagade annan mat. tog lite för mycket vatten men orkade inte göra rätt, istället tog jag bort kastrullen från plattan lite tidigare så det blev mindre eftervärme. resultat:

417707_10150744782347238_525842237_11336708_1185518475_n.jpg

mums!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det? Precis som män tävlar i egna klasser för att de är bättre än kvinnor, borde väl likväl kvinnor får tävla i egna klasser för att de är bättre än männen.

Jag har inte stenkoll på historien men som jag förstått det var det frågan om en kvinna vid ett tillfälle. Eller är det så att män som grupp har sämre förutsättningar att prestera bra vid skytte?

Länk till kommentar

Jag har också för mig att bågskytte blivit uppdelat för att en tjej vann samt då och då sett att det dyker upp tjejer i toppsammanhang i pistolskytte och liknande. Lägg till att det antagligen är något i stil med 10:1 i könsfördelning bland utövarna av skyttesporter så verkar det inte helt otroligt att kvinnor faktiskt har bättre förutsättningar för åtminstone vissa former av tävlingsskytte. Kanske något i stil med inte lika lättriggad adrenalinrespons.

Länk till kommentar

Man kanske skulle hitta någon gren där man måste vara hyfsad på en massa sprida grejer, typ som skidskytte fast väldigt mycket mer, så pass varierat att det är svårt att fokusera träning ect. Då tror jag kvinnor skulle bli svårslagna faktiskt.

Mångkamp, för det var väl ur ett fysisk perspektiv vi skulle se det.

Länk till kommentar

förutsatt att det inte har något att göra med styrka, snabbhet eller överlag atletisk förmåga.

Mja men om de dopar sig och grejer kanske de kommer "tillräckligt nära" för att vinna på helheten?

"SM i gymnasiet", såklart. Maraton med massa spridda skitkurser. Det skulle garanterat någon kvinna ta. Man måste ju aldrig tok-fokusera eller bli speciellt duktig för toppbetyg men man måste vara åtminstone medioker i precis allt. Något som verkar helt omöjligt för män.

Mångkamp, för det var väl ur ett fysisk perspektiv vi skulle se det.
Det kanske det var. Missade det kriteriet.

Man får springa mellan kurserna.

Ni som är så smarta. Hur vinner man det här skitspelet egentligen?

509qe.jpg

Länk till kommentar

Mja men om de dopar sig och grejer kanske de kommer "tillräckligt nära" för att vinna på helheten?

"SM i gymnasiet", såklart. Maraton med massa spridda skitkurser. Det skulle garanterat någon kvinna ta. Man måste ju aldrig tok-fokusera eller bli speciellt duktig för toppbetyg men man måste vara åtminstone medioker i precis allt. Något som verkar helt omöjligt för män.

Det kanske det var. Missade det kriteriet.

Man får springa mellan kurserna.

Ni som är så smarta. Hur vinner man det här skitspelet egentligen?

509qe.jpg

Flagga i fyrans vänstra hörn. 3an kan bara ha en mina botten/vänsterhörn och måste därför ha en i högra hörnet.

Länk till kommentar

vid ?? får man gambla, bara ta en direkt om man vill få bra score eller ta den sist om man vill få mer utmaning.

efter det:

jag hade börjat med rutorna till höger om 3,2. där ser man att det finns två alternativ(två rutor, en mina) dvs mina nere/uppe. så jag testar en mentalt ser om det funkar, sedan testar jag den andra.

uppe mina ger i översta raden flagg, klar, flagg, klar

nere mina ger i översta raden klar, flagg, flagg, klar

så ser man att de två senare är identiska oavsett.

Länk till kommentar

Gällande röjet så är det mina i fyrans vänstra hörn. Vid 332-gruppen så kan du utesluta minan snett nedanför tvåan, eftersom det måste ligga exakt en mina 32:ans gemensamma rutor. Vilket okså medför att det ligger en mina nedanför den vänstra trean.

Utifrån vad som kommer fram av de klicken, samt genom att räkna alla minor på brädan, så kan du eventuellt lösa ut hela den högre gruppen. Men innan du gör det är det lika bra att chansa på ?? eftersom du ändå aldrig får det bättre än 50-50 utan att börja titta på svagheter i randomniseringen vid minplaceringen.

Spelar man för en bra tid så skiter man förstås i allt finlir och grindar bara på efter fördelaktiga brädor. Alterntivt går in och redigerar ini-filen där highscoren lagras.

Man måste ju aldrig tok-fokusera eller bli speciellt duktig för toppbetyg men man måste vara åtminstone medioker i precis allt. Något som verkar helt omöjligt för män.
Är det därför kvinnor dominerar i frågesporter där det gäller att kunna lite om allting?
Länk till kommentar

Apple issued a media alert indicating that it would be holding a conference call on Monday, March 19th at 6 a.m. PDT/9 a.m. EDT. The conference call will "announce the outcome of the Company’s discussions concerning its cash balance."

Tim Cook, Apple’s CEO, and Peter Oppenheimer, Apple’s CFO, will host a conference call to announce the outcome of the Company’s discussions concerning its cash balance. Apple® will not be providing an update on the current quarter nor will any topics be discussed other than cash.

As of Q1 2012 results, Apple had $96.7 billion in cash and marketable securities, up $16 billion from the prior quarter.

vad tror ni de tänker göra? ge pengar till aktieägarna? köpa dell och lägga ner det? köpa samsungs tv-avdelning? iCar? sänka marginalerna 50% rakt av? iHubbot? vad gissar ni på?

Länk till kommentar

vad tror ni de tänker göra? ge pengar till aktieägarna? köpa dell och lägga ner det? köpa samsungs tv-avdelning? iCar? sänka marginalerna 50% rakt av? iHubbot? vad gissar ni på?

Mest troligt är väl aktieutdelning men Apple är väl inte kända för att göra det som är mest troligt, sedan tror jag de flesta pengar som finns i deras stora skattkista inte är skattade ännu, ifall de skall ta in pengarna till staterna så behöver de alltså skattas. Sedan är det inte lite konstigt att slänga upp en presskonferens för aktieutdelning?

Men tänk om de köper Samsung :D Google kommer ju gråta blod, då Samsung är den absolut största Android partnern och sedan använder ju Apple många komponenter från Samsung (chip, skärmar etc) så det hade klart hjälpt dem. För att inte tala om nu Apple skall ge sig in i TV-branschen. Herregud.

Men men vad vet jag troligen bara en tråkig aktieutdelning.

Länk till kommentar

haha, fyndade lite hårvax från hongkong(aningen billigare än sverige). får massvis med mail nu:

We are sent from Hong Kong

Time is that we have not arrived one week

The two customs checks take time

The two post offices are very busy place, with seasonal

There will be another shipping more weather delay

So please, do not easily give us a negative score.

Positive is our life, we have any questions, please let me know, thanyou

Delivery Time

We will ship within 1-3 business day upon Receiving Cleared Payment except

Sunday. Your goods will be sent out via Hong Kong Post. We will always put

our 100% effort for the fastest delivery.

Estimated HK Post Delivery Time (<1week, <2weeks, <3weeks, <4weeks, <5weeks

United States 5%, 85%, 95%, 99%, 85%

United Kingdom 10%, 92%, 95%, 99%,85%

Australia 22%, 88%, 95%, 99%, 88%

Germany / France 11%, 64%, 85%, 99%, 98%

Italy / Spain 7%, 42%, 81%, 97%, 99%

Brazil 1%, 24%, 68%, 96%, 85%

Russia / Ukraine (mostly from 35-55 days) 0%, 5%, 13%, 32%,50%

---

btw, heltok på svenskafans är inte jag:

http://www.svenskafans.com/visa-profil/313467.aspx

Länk till kommentar