Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

http://svtplay.se/v/2672703/dokumentarfilm/experimentet?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2676172/sb,p115254,1,f,-1

Rätt lång doku men: Företaget Monitors ägare har säkrat ekonomin för sin egen framtid. Bestämmer sig för att dela ut bolagets vinst till de anställda de närmaste 12 (tror jag det var) åren. De anställda sätter betyg på varandra. Vinsten a 20 mill plus (första året) fördelas enligt en metod där högt snittbetyg/närvaro belönas med mer pengar än lågt. Är detta, som företagets ägare Åke säger, framtidens bonusar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det detta du avser: http://freebirdgames.com/to_the_moon/ ?

 

Ska testas, när jag får lite tid över!

Yes. :-) Det är när jag upplever sånt där jag undrar varför jag pluggar istället för att skriva saker. Spelas med fördel med högt ljud och bra ljudsystem - fascinerande med tanke på att dialogen är textbaserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en invändning mot ditt förslag

hehe, såg går det när man gör testet på bakfyllan :)

 

 

http://svtplay.se/v/2672703/dokumentarfilm/experimentet?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2676172/sb,p115254,1,f,-1

Rätt lång doku men: Företaget Monitors ägare har säkrat ekonomin för sin egen framtid. Bestämmer sig för att dela ut bolagets vinst till de anställda de närmaste 12 (tror jag det var) åren. De anställda sätter betyg på varandra. Vinsten a 20 mill plus (första året) fördelas enligt en metod där högt snittbetyg/närvaro belönas med mer pengar än lågt. Är detta, som företagets ägare Åke säger, framtidens bonusar?

 

helt rätt, tänk om resten av svt kunde tänka likadant. istället för att klaga på bankernas bonusar startar man ett eget företag som gör det bättre. liberalt och bra :)

 

om det är framtiden eller ej får vi se. jag själv skulle inte betta pengar på det, men tror man på det ska man helt klart starta den typen av företag.

 

men lär ju inte hända att vänstern slutar kasta sten eller tvinga andra att göra som de vill och istället föregå med gott exempel och visa att det går att göra som de vill.

 

 

testade köra special go-kart igår:

378733_10150593275662238_525842237_10863089_911896069_n.jpg

 

sjuuukt drag i den. väldigt svår att kontrollera, speciellt innan däcken blev varma, men även då. full gas och lite sväng och karten blev instabil och man fick parerar väldigt fort. blev lite rörigt i att man ofta kom in i kurvorna på olika ställen med olika fart och olika riktning så svårt att få struktur. kör nog snabbare i 100kph karts och lär fortsätta göra det även om jag kör den ca 10ggr till enligt proffset jag snackade med på phuket speedway(som ägs av thailändska mästaren). vi var 3 som körde samma samtidigt, de andra fransmännen snurrade väl runt 5-10x var, jag bara en gång. de som kom efteråt och körde samma snurrade runt ännu mer, var gula flaggor konstant typ. men satan vad den gick, ratten skakade och sätet vibrerade nästan obehagligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med att inte låta honom ligga med henne i första avsnittet går ju lite förlorad om manusförfattare låter honom komma till i e02, så gissar att det blir lite tension i ett par avsnitt, ligg kring e04-e05 och så stormar rapparen in genom dörren med ett samuraisvärd*.

 

 

* eller, mer troligt, visar sig vara homo/inte bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med att inte låta honom ligga med henne i första avsnittet går ju lite förlorad om manusförfattare låter honom komma till i e02, så gissar att det blir lite tension i ett par avsnitt, ligg kring e04-e05 och så stormar rapparen in genom dörren med ett samuraisvärd*.

 

 

* eller, mer troligt, visar sig vara homo/inte bryr sig.

 

inga halvgarderingar tillåtna. vi tävlar om äran att vara pfs serieexpert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena token och alla andra!

 

Kapar wellboken för en snabb fråga. Ska bo i lägenhet i Spanien några veckor, och det finns inget internet där. Kan man köpa en USB-sticka-internet-grej i Sverige, som funkar utomlands, eller görs det med fördel på plats? Och isf, hur bra funkar sådant där?

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena token och alla andra!

 

Kapar wellboken för en snabb fråga. Ska bo i lägenhet i Spanien några veckor, och det finns inget internet där. Kan man köpa en USB-sticka-internet-grej i Sverige, som funkar utomlands, eller görs det med fördel på plats? Och isf, hur bra funkar sådant där?

 

Puss

 

Tänk Patrik Ekwall gråter ut i aftonbladet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...