Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Glöm bara inte att SlowHabit är en idiot :-D

 

Hans senaste bok:

 

http://www.dailyvariance.com/poker-books/my-first-million-from-poker/

 

From How I Made My First Million, You'll Learn:

 

How Tri Made a Million From Poker ... You won't believe the unorthodox concepts that he used. Learn his strategies on page 247

 

How to get out of downswings quickly ... It's a quick and easy way to solve your stress. Secret revealed on page 179

 

How to build a high-stakes bankroll in just a few weeks ... Tips on page 197

 

How to avoid tilt ... It's much easier than you think. Tips on page 69

 

How to avoid running bad ... Once you read Tri's advice, you can't believe you didn't think of it in the first place. Go to page 188

 

How to play your A game the majority of the time ... Learn how on page 86

 

How to put in tons of hands without feeling burnt out ... Learn how on page 30

 

How to stay motivated ... Go to page 37

 

 

"You don't need advanced math or a high IQ to crush poker. Tri Nguyen is the ultimate proof."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh, låter ju bara som att han sålde sin själ. Gjorde sig själv dummare och mer mottaglig för den stora marknaden, dem som gärna läser phil hellmuth bok, där han sätter avatarer på spelstiler. Örnen, elefanten, musen, hajen, osv...

 

edit: däremot hånas han ganska fritt för sin coaching free på $500/timmen, folk menar på att han inte slår midstakes längre och att han lever på gamla meriter. Ungefär som majoriteten av coaches då, men är bara han som tar såna sjuka summor nu för tiden dock förutom dem som faktiskt slår midstakes+++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smetana%20av%20David%20D.jpg

 

Livsmedelsverket sätter stopp för LCHF-märkningen av Valios feta merjeriprodukt smetana. Nyligen uppmärksammades att Valios smetana, en mejeriprodukt med 42 viktprocent fett märkt sin produkt med LCHF och ett hjärta

 

Tack för din fråga om legaliteten om märkning av ett livsmedel med anspelning på hjärthälsa och LCHF.

 

Livsmedelsverket har inte sett någon anledning att ompröva vår ställning att märkning med hjärta+ bokstäverna LCHF är otillåten märkning.

 

Skälen för detta ställningstagande angavs den 22 februari 2010, vilket även citeras i ditt brev.

 

•1 § i Livsmedelsverkets föreskrifter (LIVSFS 2009:6) om användning av viss symbol. Enligt 1 § får märkning av livsmedel med en symbol som avser halten av fett, sockerarter, salt eller kostfiber inte ske med någon annan symbol än nyckelhålssymbolen. LCHF- märket avser halten av fett och kolhydrater, dvs. bland annat socker och kostfiber, och märkningen om fett och kolhydrater strider därför mot nyckelhålsföreskrifterna.

 

•Artikel 10.3 i Europaparlamentets och rådets förordning (EG) nr 1924/2006 om näringspåståenden och hälsopåståenden om livsmedel. Hjärtmärket utgör ett hälsopåstående (jfr artikel 2.5 i samma förordning). Påståendet är ospecifikt. Sådana påståenden får, enligt artikel 10.3, göras endast om de åtföljs av ett bestämt hälsopåstående som ryms inom artikel 13 eller 14. Hjärtmärket åtföljs inte av något sådant bestämt hälsopåstående.

 

•Artikel 8.1 i samma EG-förordning. Bokstavskombinationen LCHF utgör två näringspåståenden (jfr artikel 2.4). Näringspåståenden är, enligt artikel 8.1, tillåtna endast om de är förtecknade i bilagan till förordningen och uppfyller de krav som anges där. Så är inte fallet med denna märkning.

 

Stockholms Stads miljöförvaltning som är kontrollmyndighet för Valio är informerade om Livsmedelsverkets syn på denna märkning, och ärendet har överlämnats till dem för vidare handläggning.

 

Vänligen,

 

Susanne Andersson

Upplysningen

 

lol kommunistsverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bra att man inte kan påstå saker hur som helst med en massa olika symboler som associerar till något mer eller mindre ospecifikt.

 

•Artikel 10.3 i Europaparlamentets och rådets förordning (EG) nr 1924/2006 om näringspåståenden och hälsopåståenden om livsmedel. Hjärtmärket utgör ett hälsopåstående (jfr artikel 2.5 i samma förordning). Påståendet är ospecifikt. Sådana påståenden får, enligt artikel 10.3, göras endast om de åtföljs av ett bestämt hälsopåstående som ryms inom artikel 13 eller 14. Hjärtmärket åtföljs inte av något sådant bestämt hälsopåstående.

 

becel, gb etc då?

 

•Artikel 8.1 i samma EG-förordning. Bokstavskombinationen LCHF utgör två näringspåståenden (jfr artikel 2.4). Näringspåståenden är, enligt artikel 8.1, tillåtna endast om de är förtecknade i bilagan till förordningen och uppfyller de krav som anges där. Så är inte fallet med denna märkning.

åh, nej, näringspåstående på framsidan av förpackningen. vi vill ju inte att folk lätt ska se vad de köper, isåfall kan de ju råka köpa "fel" vara.

 

Tycker dock att mejeriprodukter borde förbjudas helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

becel, gb etc då?

 

Det är väl registrerat varumärke och GB är ett företag. LCHF är nån innegrejj hos feta bloggare men visst är det vettigt att äta mindre kolisar när man vill gå ner i vikt.

LCHF+hjärta = LCHF rimmar dåligt och jag vill inte se en massa onödiga symboler på varorna i butiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bra att man inte kan påstå saker hur som helst med en massa olika symboler som associerar till något mer eller mindre ospecifikt. Det är inte kinesiska vi använder i vårat språk.

 

Håller helt med, vissa grundbultar måste finnas annars kommer snart nån snart på att man kan sätta en mindre modifiering av nyckelhålet på en dr pepper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

becel, gb etc då?

 

Bara för att nån lirar på gränsen är det bättre att tillåta allt?

åh, nej, näringspåstående på framsidan av förpackningen. vi vill ju inte att folk lätt ska se vad de köper, isåfall kan de ju råka köpa "fel" vara.

Hade det nu varit så att LCHF en ett definitivt begrepp skulle jag vara mindre kritisk, men innan det regleras vad som är en LCHF vara och vad som kan bli det med rätt sammansättning så ber jag faktiskt staten hålla oss fria från tveksam marknadsföring.

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte? Är du vegan?

Ser det naturligt ut? Nej, inte särskilt men jag har druckit mer mjölk och käkat mer ost och ägg än jag gör nu. Mest pga. etiska skäl. Är ju väldigt nyttigt sägs det och iaf. smakar det gott så jag saknar det ibland. Finns mycket annat som är gott dock.

 

Äter du spya? (honung)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag äter spya :-)

 

Att dricka mjölk är väl så naturligt det kan bli??? Men jag respekterar andras val också. Finns ju mycket mer fejk-kött och soya-varianter nu för tiden. Jag skulle fan ändå aldrig palla att inte äta mejeriprodukter och kött.

 

Jag menar, hur långt ska man gå? Finns ju animaliska delar i typ allt, godis t.ex. Bara där faller det ju :oops:

 

Enda nackdelen är ju att man moraliskt måste acceptera att en eventuellt högre stående utomjordisk civilisation då i förlängningen har en moralisk rätt att äta upp oss, som vi gör med djuren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt i lite tankar om man ska jobba eller studera lite till. Talade med upandcoming som kom med en valid point att jag är för korkad för att själva avgöra och att hjärnorna i tokens dagbok bör anses som auktoriet.

 

Så här är info:

- Nyexad Fastighetsmäklare.

- Läst 1 termin jurist.

- Noll arbetserfarenhet.

- Heltidsgrind är uteslutet.

- Trivsel jobb > pengar.

- Flexibilitet micket viktigt.

- Galet skoltrött.

 

Alternativ:

- Jobb på mäklarservice i Köpenhamn med fastlön.

- Göra sista veckorna praktik sen jobba som mäklare.

- Extrajobba och tillgodoräkna mig termin 1 (ska gå program ist för fristående)

- Jobba mig igenom termin 2.

- Ta mitt liv med en globalkniv.

 

Tidsram är att jag efter sommaren - innan vintern ska dra utomlands och jobba sen resa med GF. Detta gör mäklarasperationerna mindre aktivt då mkt av de man tjänar på jobba hårt läggs på framtiden.

 

edit: och om de glädjer tokmaffian så ska jag prova rått kött ala Megakillah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Globalkniv!

 

Nej, men är det inte bättre att kötta termin två på jurist så du väl kommer in på programmet. upandcoming fick väl gå om en termin då han saknade en poäng och de ändrade upplägget.

 

Kan alltid söka något extra jobb och köra under tiden. Finns mycket på olika bemmaningsföretag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är redan på programmet på VT men då är det termin 1 och den tillgodoräknar jag mig antingen hela eller exlusive den sista tentan om jag inte klarar den i januari.

 

ang mäklare så är många så djävla dåliga på en del saker som objektsbeskrivningar och välja goda bilder. Men dom slår mig ändå för jag vill inte jobba 80h veckor :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de inte ändrat upplägget helt så är termin 2 på utbildningen den tuffaste tillsammans med termin 4 och 5 och även den som är mest påfrestande för de flesta då den kommer lite som ett slag i ansiktet efter den otroligt slappa termin 1 (och mina fördomar om mäklarutbildningen är att den knappast är mer påfrestande än termin 1).

 

Med det sagt så kan nog de flesta ta sig igenom alla terminer utan något jättejobb. Termin 2 är dock väldigt intressant för del flesta och förtjänar att inte bara slängas åt sidan (enligt min subjektiva bedömning).

 

Så är du väldigt skoltrött är det kanske inte det bästa att slänga sig in i juristutbildnings termin 2. Däremot så tror jag starkt på att en jur. kand. är livsEV+ jämfört med att "bara" ha en mäklarexamen. Fast det kan återigen ha med mina fördomar att göra.

 

Dra till Norge och jobba ihop pengar hela våren och sommaren istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...