Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

fwiw, Jespers lösning är samma som min men krångligare. Jag fattar inte varför alla ska komma med komplicerade teorier, missar jag något uppenbart?

 

Vi vet att motståndaren har (minst) ett kort som inte är ett ess. Alltså har vi 51 kort som kan vara ess. 4/51 * 3/50 = 0.00470588

 

Edit: ok, det uppenbara jag missade var att folk gör generella lösningar medan jag bara löser det givna scenariot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fwiw, Jespers lösning är samma som min men krångligare. Jag fattar inte varför alla ska komma med komplicerade teorier, missar jag något uppenbart?

 

Vi vet att motståndaren har (minst) ett kort som inte är ett ess. Alltså har vi 51 kort som kan vara ess. 4/51 * 3/50 = 0.00470588

 

Edit: ok, det uppenbara jag missade var att folk gör generella lösningar medan jag bara löser det givna scenariot.

 

fwiw så gillar jag din lösning bättre. jag såg inte genialiteten i den förrän nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fwiw, Jespers lösning är samma som min men krångligare. Jag fattar inte varför alla ska komma med komplicerade teorier, missar jag något uppenbart?

 

Vi vet att motståndaren har (minst) ett kort som inte är ett ess. Alltså har vi 51 kort som kan vara ess. 4/51 * 3/50 = 0.00470588

 

Edit: ok, det uppenbara jag missade var att folk gör generella lösningar medan jag bara löser det givna scenariot.

 

hehe, vi andra körde brute force mattelösningen. du körde DUCYlösningen... snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.e24.se/business/bank-och-finans/amerikanska-getco-ar-storst-pa-borsen_2985300.e24

 

"En hemlighetsfull amerikansk tradingfirma har i augusti blivit Stockholmsbörsens största mäklarhus. I går handlade Getco aktier för 4,5 miljoner kronor i minuten."

 

Hur kan daytraders som sitter och ritar diverse sträck i grafer konkurrera med dessa? Finns det några givna "mönster" att tjäna pengar på måste ju bottarna redan tagit all denna edge själva. Måste ju investerats miljarder dollar i att försöka förutspå marknaden och tjäna pengar på trading mönster. Daytraders som läst några böcker från amazon om daytrading lär ju bli överkörda flera gånger i sekunden när dom handlar.

 

och pengar tjänar dom:

 

"Enligt det brittiska bolagsverket registrerades Getco Europe i februari 2003, och i dag är den Londonbaserade firman medlem på en lång rad europeiska marknadsplatser. Bolaget gick in i verksamhetsåret 2009 med tillgångar på 148 miljoner dollar, och gjorde samma år en bruttovinst på nästan det dubbla, 230 miljoner dollar. Efter skatter och handelsavgifter, Getcos största utgiftspost, återstod en nettovinst på 52,5 miljoner dollar. Det motsvarar 430 miljoner kronor i dagens dollarkurs, och mer än 10 miljoner kronor i ren vinst per anställd. "

 

det går att handla i bolag där de större inte handlar. 177,5 musd i skatter och avgifter är ju helt bisarrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man gissa vad boken handlar om eftersom det saknas all form av vettig info, förutom författarens namn och förlag?

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/39733-haelsotoks-wellbok-och-debatthoerna-577.html#post1596048

 

handlar om varför mjölk är nyttigare än statens tillåtna variant av "mjölk" och varför det är helt idiotiskt att initiera våld mot folk som säljer mjölk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/39733-haelsotoks-wellbok-och-debatthoerna-577.html#post1596048

 

handlar om varför mjölk är nyttigare än statens tillåtna variant av "mjölk" och varför det är helt idiotiskt att initiera våld mot folk som säljer mjölk.

Har ett svagt minne av det där...

 

På en sidenote flyttar jag och familjen upp till Norge om ett par månader och bor då i närheten av hennes föräldragård så det lär bli mycket "riktig" mjölk framöver. Återkommer om det botar vilken bokstavskombination jag nu lär lida av :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte särskilt troligt ur ett evolutionärt perspektiv att kolhydratrisk kost, i form av stärkelse, skulle leda till övervikt i annars friska människor.

bekräftas bla av prospektiva studier se, kitava.

http://wholehealthsource.blogspot.com/search/label/Kitava

http://www.staffanlindeberg.com

om jag minns rätt så spräcker kitavans traditionella diet "danger zone" med råge med obefintlig övervikt eller andra välfärdssjukdomar.

 

 

edit: hur kan frukt placeras nedanför kött om man är kolhydratskrämd!??

 

edit 2ville bara få fram att om man inte behöver plocka bort ris, potatis etc från kosten helt om man inte vill det av någon anledning tex: har diabetes eller kraftig övervikt IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem säger att bortskämda vita privatskolebarn och lärare inte kan rappa? Odds för att den svarte killen inte går där utan är en inhyrd skådis?

 

 

On Topic:

 

Något som ni borde prova är att sova ute. Kroppen måste jobba hårt på natten för att hålla värmen och framförallt när det är riktigt oväder. Bra för att bygga upp sjukdomsresistans osv också. Nära min lägenhet så har jag har en gammal ek som jag brukar lägga mig i och jag känner mig som en ny människa varje morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem säger att bortskämda vita privatskolebarn och lärare inte kan rappa? Odds för att den svarte killen inte går där utan är en inhyrd skådis?

 

 

On Topic:

 

Något som ni borde prova är att sova ute. Kroppen måste jobba hårt på natten för att hålla värmen och framförallt när det är riktigt oväder. Bra för att bygga upp sjukdomsresistans osv också. Nära min lägenhet så har jag har en gammal ek som jag brukar lägga mig i och jag känner mig som en ny människa varje morgon.

 

fin låt!

 

jag testade sova på balkongen, men jag är så sjukt ljuskänslig, vaknar direkt när det det blir ljust. inga bra kombo med dygnrytmnen jag har nu och svenska sommaren. kan man vänja sig av vid detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den tiden när jag var krögare gick vi en kurs där de bl a berättade att opastöriserad mjölk är farlig. De hade t o m ett exempel på en som hade fått nervskador och blivit förlamad.

 

Tror att den här råätarhysterin kan va farlig om man inte riktigt tänker efter orsakerna till t ex varför man började pastörisera mjölken till att börja med.

 

http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Drycker/Ar-det-farligt-att-ge-barn-opastoriserad-mjolk/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jungleman 6:30 in i videon?

 

daniel-cates-large-photo-52.jpg

 

edit: plus ett på STs post btw stålet

 

hoho, taleb har talat tidigare. göra random saker ftw.

 

På den tiden när jag var krögare gick vi en kurs där de bl a berättade att opastöriserad mjölk är farlig. De hade t o m ett exempel på en som hade fått nervskador och blivit förlamad.

 

Tror att den här råätarhysterin kan va farlig om man inte riktigt tänker efter orsakerna till t ex varför man började pastörisera mjölken till att börja med.

 

http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Drycker/Ar-det-farligt-att-ge-barn-opastoriserad-mjolk/

 

ok, livsmedelverket säger det, eftersom de alltid har fel är GTO att alltid göra maximalt tvärt om. alltså är rå mjölk att föredra. QED

 

---

 

vi disktuerar att minska på mängden safari i tanzania och kanske sikta på viktoriafallen:

victoria-falls_22.jpg

looking%20over%20victoria%20falls.jpg

 

 

eller kanske se en silverback gorilla i uganda. eller kanske flyga lite ballong över serengeti. :D

 

---

 

mums:

291869_10150340586602238_525842237_9586238_1345348_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...