Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

ger en liten hint om vad det handlar om. sportbil är dyrt sätt att få status, kostym för 1500kr billigare sätt. så vad är era tips för att verka hög-status? tips på saker man kan göra och saker man kan köpa.

 

Schyssta kläder och att ta hjälp av en inredningsdesigner för att fixa ungkarlslyan är mitt tips.

 

Killars lägenheter ser ju oftast ut som skit så där har man stor edge om man fixar det med klass. Kan nog gå på 50 k beroende på lghstorlek och antal nya möbler man behöver köpa dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

edit: lite lol att man måste vänta ett år på nästa säsong. jag fattade först inte att säsongen var slut då sista episoden slutade helt normalt. serier är ett värdelöst medium att berätta en story på av så många anledningar, men vette fan om inte det att man måste vänta fllera år på att alla säsonger är klara för att kunna se i ett streck är den värsta. (en annan stor anledning är att varje avsnitt måste följa standardarcen i sig så berättelsen i helhet blir extremt otrovärdig).

 

tacka vet jag film eller böcker eller en gammal gubbe på torget!

 

fyp

 

شكرا

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphone 4 är riktig kvalitet. min måste bankas mot låret ett par ggr om dagen för att få home-knappen att "lossna" så att den öht går att använda.

 

googlade upp vad man skulle göra med en icke-fungerande homeknapp och i ett kommentarsfält med 50+ inlägg var de flesta överens om att lårbanket var den säkraste metoden att fixa problemet. troubleshooting the apple way :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphone 4 är riktig kvalitet. min måste bankas mot låret ett par ggr om dagen för att få home-knappen att "lossna" så att den öht går att använda.

 

googlade upp vad man skulle göra med en icke-fungerande homeknapp och i ett kommentarsfält med 50+ inlägg var de flesta överens om att lårbanket var den säkraste metoden att fixa problemet. troubleshooting the apple way :roll:

 

Japp en sådan enkel och elegant lösning hade givetvis varit omöjlig om det varit någon annan telefon än en iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, Game of Thrones-soundtrack uppe på spotify, det har jag väntat på. Tack för påminnelsen dayfly.

 

nice :)

 

har för försökt spela den lite på piano, men min skrivare krånglar och ipad-noter är inte riktigt gto. tips på bra skrivare? gärna en man inte måste byta patroner efter varje utskrift och som kan scanna/kopiera.

 

idag ska jag ta ett FMS, ska bli intressant att se hur osymmetrisk min kropp är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga bra resultat på FMS, vilket nog var bra att få reda på. löparproblematik i att jag använder mina fötter och ben istället för att aktivera korsryggen och bålen mer. så fått läxa med övningar och ska återkomma innan jag bör gå vidare med kettlebellträningen för att inte riskera dra på mig skador.

 

ingen aning om det är vettigt, men kände mig lite orörlig vilket var oroväckande. antagligen snedtränat lite och vårt yrke är ju inte direkt hälsosamt heller. men aja, bra jag fick reda på det så jag kan åtgärda det!

 

---

 

var en tur på sf-bokhandeln, väldigt soft stämning där. alla tipsade alla om böcker och det diskuterades friskt om allt möjligt. lurade på en söt blondin första 3 böckerna av hobb men kvothes äventyr blev hon inte såld på. köpte själv senaste feist och funderade på att ge mig på sanderson. de sålde true blood, fast dock inget knark i den så jag var besviken, 99kr kändes som lite överpris också. någon som har druckit riktigt blod?

269688_10150303667702238_525842237_9183540_2527520_n.jpg

hade vart kul, men hinner nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte faktiskt köpa andra GoT-boken häromdagen, men den var slut överallt i centrala Gbg.

 

fick ett mail av adlibris nu:

Hej!

 

Följande bok som du har bett oss bevaka har fått ny lagerstatus:

 

ISBN Titel Status

0002247399 MARTIN, GEORGE R. R.:DANCE WITH DRAGONS Leveransklar

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0002247399

 

ingen aning om den kommer skeppas innan de 13e, men håller tummarna på att de har gjort fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag ska jag ta ett FMS, ska bli intressant att se hur osymmetrisk min kropp är.

 

Vad kostar det? Har fått ett erbjudande som kostar 3k från ett ställe som har NHL-proffs som referenser.

 

Vore bra med input från andra. Jogg o kollozeum gav inga svar förutom pm-kontakt enligt ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varit här förr med samma fråga. Rekommendera lite bra böcker, orkar inte med fantasy förren wot kommer ut helt. Självförbättrningsböcker funkar om dom inte är för snäva (typ under cover economist).

 

Inget emot lättläst tjafs, klassiker, nyttiga böcker.

 

tack alla för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varit här förr med samma fråga. Rekommendera lite bra böcker, orkar inte med fantasy förren wot kommer ut helt. Självförbättrningsböcker funkar om dom inte är för snäva (typ under cover economist).

 

Inget emot lättläst tjafs, klassiker, nyttiga böcker.

 

tack alla för svar.

 

Through the Looking-Glass. Bästa boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stjäl lite plats för en fråga om det går an.

 

Nån som vet hur man synkar kalendern från outlook med sin android telefon? Jag har lyckats med mailen, kontakterna mm mm men just för kalendern verkar det krävas andra saker.

 

Jag har ingen exchange server.

Jag är inte admin för min arbetsdator vilket gör att jag inte kan installera hjälprogram hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah, vaknar tidigt pga powernap igår. sätter mig och ska grinda. hela morgonen har varit fylld av att olika siter har gått ner för maintance för att ändra någon meningslöst i klienten ingen ville ha ändå, men som fuckar upp diverse hjälpprogram. seriöst hur svårt ska det vara att ha igång en kortspelsserver 24/7? de gör miljarder, det är deras enda inkomstkälla. måste de kicka ut alla spelare för att lobbyn ska visa vem som är btn på bordet vid tillfället...

 

---

 

såg sucker punch igår. tyckte den var jävligt snyggt filmad, början var riktigt fin. sedan alla dans-scener kändes meh snabbspola och storyn var väl inte den bästa. men rätt chill intro iaf. se 20min av den imo.

 

senaste feist är bra, kanske inte hans bättre böcker och lite väl mycket återvinning av karaktärer. kul att få lite mer pespektiv från demoner, bästa med boken imo. tips på böcker där demoner får POV? rent allmänt tips på böcker där de onda vinner? dvs när orcher har ihjäl människor och lever lyckliga i alla sina dagar etc.

 

---

 

rolig debatt kring LCHF på träningslära:

http://traningslara.se/tabues-skitsnack-del-1-introduktion/

http://www.kostdoktorn.se/gary-taubes-hardgranskas#comments

 

tycker detta har en bra poäng:

http://irontamerblog.com/i-am-not-a-scientist/

 

skit samma om LCHF-talibanerna är idioter, är ju resultaten som räknas.

från kommentarerna på kostdoktorn:

Glömde nämna nåt om Gary Taubes. Jag tycker han krånglar till det. Det räcker liksom med att förklara funktionerna med kolhydrater/insulin och den fettlagrande effekt som kolhydrater har. Thats it.

Hur man fortfarande kan förneka att LCHF ger både hälsa och viktnedgång är för mig obegripligt.. Hur man kan vara så urbota dum, när allt finns där, svart på vitt i tusentals berättelser från människor som äter LCHF..

När välfärdsjukdomar "magiskt" går över, (för mig, pollenallergi, ledproblem, sömnproblem, kisseri/blås-problem, tarm/magproblem, tandproblem, sockersug, ätstörningar osv) så måste man väl ändå ta sig en funderare på om det kan ligga något i detta med LCHF? Nä då, här ska fortsätta predikas på gammalt vis om högkolhydrat/lågfettkost, precis som religösa fanatiker inte kan inse att de kanske har fel.. Suck, men egentligen känns det hopplöst, dom tänker ju att vi är religiösa fanatiker.. FAST - vi har ätit på båda sätt - det har oftast inte dom. Så vi har övertaget

8-)

 

är ju resultaten som räknas, citerar bill gates

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.

Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...