Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Tommy var min tränare ja. Rätt hård snubbe, kunde sina grejjer. hittade hans blog:

http://www.tenacity.se

kände knappt igen han först. verkar snöat in sig på kettlebells. var själv inne på att börja träna det, pavel snackar ju så mycket om det, kanske man skulle göra en comeback på KMA.

Grymt mycket teknik vad jag förstått det som.

Jasså vad kul att du haft han som mentor, det var han och Björn som tränade mig i Göteborg.

Sprang förresten på Tommy för inte så längesedan på bio i Göteborg.

Jo Pavel har man läst om både en,två och tre gånger i Fighter.

Edit: Kaxigt clip,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt mycket teknik vad jag förstått det som.

Jasså vad kul att du haft han som mentor, det var han och Björn som tränade mig i Göteborg.

Sprang förresten på Tommy för inte så längesedan på bio i Göteborg.

Jo Pavel har man läst om både en,två och tre gånger i Fighter.

Edit: Kaxigt clip,

björn hade jag också som tränare. han var inte lika stor och biffig som tommy men riktigt strikt och jävligt duktig. imo att han var så benig gjorde det extra ont att få sina slag blockade av honom.

Länk till kommentar

Vad saknar du mest av allt i livet?

en söt och vettig tjej. någon stans jag trivs att vara en längre tid. korta leveranstider.

Heheh, tränar du fortfarande på Fighcentre?

nej, slutade med det när jag började backpacka, passade inte med så strikta läroplaner när man själv ville åka utomlands 2-6månader i taget.

Länk till kommentar

Har du provat spela på Svenska Spel?

Vad tyckte du om spelet där i jämförelse till andra siter, vid liknande nivåer?

lirat kanske 100händer där. pallade inte klienten, timeade ur hela tiden. inte överdrivet imponerat av kvaliten på regularsen men tyckte inte det verkade vara så mycket fiskar där som ryktet sa.

Länk till kommentar

Fy fan

Sitter för tillfället på Stars och grindar bort mina sista cent på kontot.....

Oavsett om jag backar 1$ eller 50$ så tiltar jag.

Tips för detta?

1) Gå ifrån datorn i 2 min?

2) Spela aggresivt o loosa ännu mer

3) Skita i allt o bara köra på så gott de går

Länk till kommentar

Fy fan

Sitter för tillfället på Stars och grindar bort mina sista cent på kontot.....

Oavsett om jag backar 1$ eller 50$ så tiltar jag.

Tips för detta?

1) Gå ifrån datorn i 2 min?

2) Spela aggresivt o loosa ännu mer

3) Skita i allt o bara köra på så gott de går

1)

rätt osunt att tilta. en av mina styrkor att jag väldigt sällan tiltar och de få gånger jag gör det så stänger jag ner väldigt snabbt. handlar mycket om att flytta fokus från resultat till prestationer. vara nöjd med att ha spelat 2h bra poker mot dåliga motståndare inte vara missnöjd över att man åkte på 3st AK vs AA, JJ vs KK och AK vs QQ som man torskade.

Länk till kommentar

1)

rätt osunt att tilta. en av mina styrkor att jag väldigt sällan tiltar och de få gånger jag gör det så stänger jag ner väldigt snabbt. handlar mycket om att flytta fokus från resultat till prestationer. vara nöjd med att ha spelat 2h bra poker mot dåliga motståndare inte vara missnöjd över att man åkte på 3st AK vs AA, JJ vs KK och AK vs QQ som man torskade.

Stänger du ner för kvällen eller bara går ett varv i lyan?

Länk till kommentar

1)

Låter väldigt sunt men vad skulle du ge mig för tips då jag endast tiltar när jag själv gör ett dåligt/tveksamt spel?

Länk till kommentar

1) Har du ångest att du börjar närma dig 30? :lol:

2) Har du någonsin spelat bort allt för mycket pengar när du varit frustrerad?

3) Skulle du kunna göra " vad som krävs " om du såg en tjej bli våldtagen av en maskerad man?

4) bor du i Japan nu?

Trevlig brunn btw, tack för alla svar

Länk till kommentar

1)

vara nöjd med att ha spelat 2h bra poker mot dåliga motståndare inte vara missnöjd över att man åkte på 3st AK vs AA, JJ vs KK och AK vs QQ som man torskade.

Men är det verkligen ngn seriös spelare som tiltar över sånt numer? Såna händelser upprör mig inte det minsta, men gör jag dåliga spel eller väldigt tveksamma spel som leder till förlust kan jag blir rätt tiltad. Brukar dock vara bra på att stänga ner, det viktiga är att man känner igen vad som utlöser tilten antar jag och stänga igen när dessa saker skett men innan tilten slagit till.

Länk till kommentar

1) Har du ångest att du börjar närma dig 30? :lol:

2) Har du någonsin spelat bort allt för mycket pengar när du varit frustrerad?

3) Skulle du kunna göra " vad som krävs " om du såg en tjej bli våldtagen av en maskerad man?

4) bor du i Japan nu?

Trevlig brunn btw, tack för alla svar

1) mja, lite kanske

2) njä, rent allmänt förlorar jag stora belopp rätt sällan. fegar ur väldigt snabbt och min spelstil verkar ge rätt låg negativ varians.

3) ja

4) nej inte varit där på typ 1år.

Men är det verkligen ngn seriös spelare som tiltar över sånt numer? Såna händelser upprör mig inte det minsta, men gör jag dåliga spel eller väldigt tveksamma spel som leder till förlust kan jag blir rätt tiltad. Brukar dock vara bra på att stänga ner, det viktiga är att man känner igen vad som utlöser tilten antar jag och stänga igen när dessa saker skett men innan tilten slagit till.

Tror rätt många tiltar över sånt. Även jag är inte helt immun mot tilten efter några setups även om jag blivit bättre på att hantera det. Går i perioder hur stabil man är mentalt, vinner man för många dagar i rad klarar man inte förluster lika bra, förlorar man för många dagar i rad tappar man helt självförtroende och varje flip känns i hjärtat. Kul för dig att du kommit över det och kul för de andra som lyckats, men tror rätt hög procent av alla vinnande pokerspelare har problem att hantera det perfekt.

Länk till kommentar

Gör inte dom spelen såklart ;)

Du är en vis man :h:

arbeta mer med den mentala biten av poker.

Jo ska jobba mer med det, ska bland annat skaffa ett bord som håller lite bättre när man "knackar" på det. ;-) Nej men seriöst så ska jag nog ta en titt på Angelos videos till o börja med.

Händer det att du blir bekväm/lat efter att du haft en bra månad och i så fall vad har du för tips för att återfå suget/hungern/tävlingsmentaliteten för att gneta på månaden efter?

Trevlig well du har, kastar ner en kudde.

Länk till kommentar

Har du railat nånting av nl$100k gejmsen som har varit igång nu de senaste dagarna?

Några åsikter om spelarna? Är mest nyfiken på vad du tycker om martonas och aejones.

pyttelite. ville minea gamesen men verkar som ftp stängt av den funktionen(?).

sett någon film med aejones har jag för mig. var inte överdrivet imponerad om jag minns rätt. samma med sauce1234 som först verkade vettig men sedan började snacka samma trams som alla andra. fick ett tag känslan på 2+2 att aejones var vettig men har för mig min åsikt ändrades. inte följt det så mycket så kan ha blandat ihop honom med någon annan. men verkar ju gå bra för honom ikväll också.

kollade lite på martonas. påminde en del om nebuchad. vetefan vem som skulle vilja stejka honom dock så tvivlar på att det är han, men av alla rykten jag hörde lät det trovärdigast.

Länk till kommentar

Tramset, består det i att de lägger mer vikt på gameflow än på att analysera bettingmönster och ranges?

att de rationaliserar sina beslut felaktigt. "i think i am ahead" "i think i will get called by 99" "a bet here looks really strong" "i usually dont limp here but i wanted to mix up my play".

Länk till kommentar

ett par frågor vet inte om dom blivit ställda jag sökte men kunde inte hitta något: vilka postare på twoplustwo tycker du har mest vettiga tankar om poker? vem/vilka skulle du helst stejka på pf/twoplustwo och i vilken spelform?

bonusfråga: du får bara stjeka någon "okändis" lowstakespelare som du har tror har mkt potential att utvecklas.

Länk till kommentar