Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Fedor är delägare (eller huvudägare) i M1-global som är en europeisk MMA-organisation och jag tror att Strikeforce och M1 har någon överenskommelse eller pakt av nåt slag så det var huvudsakligen därför han inte signade med UFC. Conflict of intrests s.a.s.

 

Sen verkar han extremt rysk och väldigt stolt och Dana är lite av urbilden av en girig affärsman så det kan säkert påverka också. De är varandras motpoler på många sätt.

 

För övrigt var det den onda Dana själv som låg bakom att Pride lades ner. Han köpte helt enkelt ut dem för att han ville att UFC skulle vara störst och för att få över så många fighters från deras stall till UFC. Det var dock rätt kortsiktigt tänkt av honom då det redan ploppat upp nya motsvarigheter till Pride i Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa aldrig att jag tyckte White hade rätt, utan återberättade bara vad HAN säger. Jag tror att den stora grejen är att Fedor överskattar sitt värde, och White underskattar honom, och att dom vägrar hitta en kompromiss som funkar för båda.

 

Känns ju som att det borde finnas lite Afrikanska scamartists som man borde kunna lura att börja lira poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite intresant, tror S skulle vinna valet stort om dom inte valt en sån usel partiledare. Dom hade en otrolig chans att ta, och hålla, regeringsmakten, och gav bort den. Jag är en av många som vägrar ens fundera på att rösta S med Mona i spetsen.

 

du tror alltså att du är avsevärt bättre på att utse partiledare än partiledningen själva?

möjligt men rätt tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du tror alltså att du är avsevärt bättre på att utse partiledare än partiledningen själva?

möjligt men rätt tveksamt.

 

 

Iofs är min bekantskapskrets till stor del blå och därför inte 100% objektiv men jag tycker också det känns som att en hel del hade kunnat tänka sig att rösta rött om de inte hade haft ett sådant stolpskott till partiledare.

 

Om man utgår från den bild som medierna målade upp, att det inte fanns någon inom S som ville ta över efter Göran Persson så hade de ju inte så mycket att välja på än att tvinga upp Mona Sahlin. Då är det ju inte så konstigt om de gjort tokfel då de bara tyckte sig ha ett alternativ, som de inte förstod hur urbota dåligt det var (då hade de inte valt henne), som de valde utan att tänka efter ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan också hålla med om att det känns dumt men å an

dra sidan Olof Palme och Anna Lindh är fortfarande döda och inga givna kandidater existerar.

Jag tillhör förstås inte målgruppen för att rösta på sossarna eller egentligen något parti övh men många verkar gilla henne av någon outgrundlig anledning och det är väl så att ett folk förtjänar dess ledare.

ett av de minst viktiga kriterierna för att bli statsminister/partiledare är hursomhelst att man är smart. varför är folk så dumma så att dom inte tex ser hur mona muslim blir slaktad i alla debatter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon hyfsat central Stockholmspokerspelare här som har läst Born to run och är färdig med den?

 

Isf skulle jag jättegärna vilja glida över med moppen o låna den för jag drar till halmstad o semestrar med ekorrflickan inatt och är galet taggad på att läsa den =)

 

Skriver här eftersom det är lite mysigt five-fingerstema och denna dagbok antagligen har en miljon fler läsare ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon hyfsat central Stockholmspokerspelare här som har läst Born to run och är färdig med den?

 

Isf skulle jag jättegärna vilja glida över med moppen o låna den för jag drar till halmstad o semestrar med ekorrflickan inatt och är galet taggad på att läsa den =)

 

Skriver här eftersom det är lite mysigt five-fingerstema och denna dagbok antagligen har en miljon fler läsare ^^

 

Hade du sagt till lite tidigare hade jag kunnat rusha klart min då jag inte direkt haft bråttom. Men nu behöver jag typ 2-3 dagar till. Sry

Tycker iofs den är överskattad än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Betner polariserar sin åsikt kraftigt, dels för att det är good business för honom (det är liksom hans komiker-image o va sån), dels för att skapa debatt med lebben som knappt kunde tro sina öron.

 

Tycker heller inte han skötte det så bra då han gick i hennes "om det var din dotter"-fälla.

 

Han borde ha sagt att nej, jag vill inte att min dotter ska bli hora, men jag stödjer hennes rätt att utan inblandning av mig eller staten få bestämma det själv.

 

Påminner mig om en gammal citat, som gick typ:

- I hate what you are saying, but I will die defending your right to say it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Betner polariserar sin åsikt kraftigt, dels för att det är good business för honom (det är liksom hans komiker-image o va sån), dels för att skapa debatt med lebben som knappt kunde tro sina öron.

 

Tycker heller inte han skötte det så bra då han gick i hennes "om det var din dotter"-fälla.

 

tror han tycker som han säger, säger ju liknande saker i sina förberedda tal:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Betner polariserar sin åsikt kraftigt, dels för att det är good business för honom (det är liksom hans komiker-image o va sån), dels för att skapa debatt med lebben som knappt kunde tro sina öron.

 

Tycker heller inte han skötte det så bra då han gick i hennes "om det var din dotter"-fälla.

 

Han borde ha sagt att nej, jag vill inte att min dotter ska bli hora, men jag stödjer hennes rätt att utan inblandning av mig eller staten få bestämma det själv.

 

Påminner mig om en gammal citat, som gick typ:

- I hate what you are saying, but I will die defending your right to say it.

 

jag tycker inte han gick i den fällan alls, den var given att komma och han vore dum om han inte förutsåg det, feminismpolitik 101 liksom.

 

Jag fick intrycket av att han inte tycker vore så jävla kul som förälder om ens barn blir hora, på det sätt att han skulle göra allt för att övertala henne att välja en annan karriär men i slutändan är det upp till henne själv. På samma sätt som en förälder skulle vilja att ens barn kanske inte blev städerska, mcdonalds flippare eller arbetare i en kolgruva som karriärsval.

 

edit; för att förtydliga, om valet står mellan austronaut eller hora så vill man ju gärna styra sitt barn åt austronaut hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...