Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Var i malmö bor hon egentligen?

Nje så farligt tycker jag inte att det är faktiskt. Iof hade jag inbrott i lägenheten i höstas mitt på dagen men låsa dörren är väl rätt så standard?

Ang hem från krogen så har jag nog nästan alltid gått/vinglat/sprungit/svarttaxi och inte blivit ägd so far så du som springer som en antilop lär väl inte få så mycke problem ;)

Var det inte här hon bodde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bott i Malmö nästan hela livet och tycker att det mesta känns övervinklat, kanske är det en stor förändring om man kanske kommer från en by i Norrland till Malmö men det är väl som en vilken större stad som helst. Och ja, jag har bott i Rosengård. *hidden brag*

Länk till kommentar

hmm kräver till och med mer än inlogg :S

vekt att ni inte är modz på fb eller vad kravet nu är. tydligen uppfyller ett av mina trollkonton kraven iaf.

Här är lite om min historia som verkar vara ett hett ämne här inne...

Vi var ett gäng som höll till på parkeringen. Vi satt & snackade & så. Kvinnan & mannen var alkisar som kom ut varje helg för att starta bråk men det blev aldrig något då vi inte gillar att slåss. Sen så en dag dök jeans micke upp. Hade aldrig sett honom förr men där stod han & frågade om vi var tuffa gänget. Vi svarade nä så klart. Sen kan du ju följa resten på videon. Polisen tog in mig, killen i gul t-shirt & han den långa med tennisracket i piketbilen men dom släppte oss igen då dom förstod vad som hade hänt. Senare på kvällen var det dax igen. En annan polare stötte på gubben & kärringen & gubben drog upp en kniv & sen knuffade han av min polare från cykeln men då fick min polare tag på ett stolsben som låg slängt på marken & det slog han rätt över näsan på gubben. Dom ringde polisen igen men dom gjorde inget då min pappa intygade att det var gubben & kärringen som startat allt. Några månader senare stötte vi på gubben & kärringen nere på vårt centrum & då fick sig kärringen en rak höger av killen i gul t-shirt så hon slog en vålt över en reklamskylt, sen jagade gubben honom omkring inne i en affär.

sedan har han hundratals andra poster i tråden där han reder ut allt...

Länk till kommentar

Äre du som lirar på prima nu? Varför halv/shortstackar du vissa bord?

hoho. den lilla tiden vi lirade mot varandra så satt jag först ut med 80dollar något varv medan jag gick på toa och köade på andra bord. sedan reloadade jag väl typ direkt och mina halv-stackar klonkade jag upp till 100-150bb på alla borden rätt fort.

men jo, jag spelar rätt varierade stackdjup. har strategier för mina inköp för att maximera timlönen, inte för att minska variansen ed och jag bryr mig inte så mycket om regsen ser ner på mig för det.

bakgrundshistorian var iaf att jag såg cts fisknotera en okänd som köpte in 50bb i någon gammal film, kändes som ett billigt sätt att bygga image jämfört med att slaska runt.

---

haft en bra dag idag. +4k, ev på +1600, men tycker jag har haft oflyt i setupsen. en del stora potter där jag bombat turn och blivit rivrad med färg vs tp+färgdrag för 100bb 200bb djup mot cp-fiskar och annat. men skönt med en rejäl plusdag efter halvmisär senaste månaden.

---

blev inget skåne pga förkylning. :(

---

sånt här gör mig glad:

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2008/10/20/BAUC13L3GQ.DTL

---

verkar riktigt svårt att få tag på bikila. http://crossroadsonline.com/Bikila.html

ser inte alls ljust ut. hade verkligen behövt ett par till varvet och maran. alternativt får jag kanske fundera på att köpa ett par till KSO för att få rätt storlek.

---

funderar på att köpa en garmin 405 också. men slarvat bort mitt ebaykonto och recovery frågan är något gammalt kredit-kort jag inte har kvar. så får isåfall bli via sverige, kostar typ 2500kr. tar emot att köpa den främst för att det är så gammal teknik, klockan är ju typ 2år gammal. finns det något alternativ? gps+pulsmätare är kravet. ska gärna vara snygg och smidig.

---

alicia keys var sämre än tim urban i idol imo. siobhan är nya vftw-kandidaten, är lite kluven.

---

lol, JT.

Länk till kommentar

fredyr tipsade mig om denna filmen:

visar diverse statistik om världen snyggt. riktigt jävla bra föredrag. se det!

fyp

edit:

Som alltid är hans presentationer väldigt bra men efter några så blir dom väldigt enformiga, han kör samma sak hela tiden fast med nyare statistik :D

Länk till kommentar

funderar på att köpa en garmin 405 också. men slarvat bort mitt ebaykonto och recovery frågan är något gammalt kredit-kort jag inte har kvar. så får isåfall bli via sverige, kostar typ 2500kr. tar emot att köpa den främst för att det är så gammal teknik, klockan är ju typ 2år gammal. finns det något alternativ? gps+pulsmätare är kravet. ska gärna vara snygg och smidig.

Har använt 405 i snart två år. Funktionerna som finns är jättebra. Dock är den tryckkänsliga kanten värdelös. Om den blir minsta fuktig flippar klockan ut vilket gör att man måste låsa de funktionerna när du börjar träna. Överföring till dator fungerar bra. Kör bra något annat program än Garmins (Training center) för att logga din träning. Kartorna där är värdelösa. Ascent finns till Mac (vilket jag använder) eller Trailrunner som är gratis.

Jag skulle nog köpa 310xt om jag köpte en nu trots storleken. Annars finns ju andra märken men jag undrar om det finns någon där GPS:en finns i klockan. Har inte de flesta en separat GPS-mottagare?

Länk till kommentar

Har använt 405 i snart två år. Funktionerna som finns är jättebra. Dock är den tryckkänsliga kanten värdelös. Om den blir minsta fuktig flippar klockan ut vilket gör att man måste låsa de funktionerna när du börjar träna. Överföring till dator fungerar bra. Kör bra något annat program än Garmins (Training center) för att logga din träning. Kartorna där är värdelösa. Ascent finns till Mac (vilket jag använder) eller Trailrunner som är gratis.

Jag skulle nog köpa 310xt om jag köpte en nu trots storleken. Annars finns ju andra märken men jag undrar om det finns någon där GPS:en finns i klockan. Har inte de flesta en separat GPS-mottagare?

haha, failat att beställa den 3ggr nu.

1) deras hemsida suger, hur man än gör blir det moneybookers

2) var gul på moneybookers

3) överför pengar, tar tid, när de kommer räcker de inte trots marginal pga valutafluktuationer under natten

verkar som beloppet kommer dras i euro, jäjä, en växling mindre iaf.

Sovereign_debt_crisis_2.png

kanske inte är så illa för sverige ändå... men lite tragiskt att se att så många stater står i skuld, helt orimligt tycker jag. hade jag skrivit konstitutionen hade jag sagt att staten inte får ha skuld(över eventuella startkapital) och eventuella överskott(förutom liten buffert) bör rimligt snabbt betalas tillbaka till skattebetalarna...

Länk till kommentar

Japp, 310xt är grymt bra. Har haft min sedan december. Använder Sporttracks som träningsprogram. Köpte den från England gjorde en 1000-lapp på priset då.

Ja, Sverige har klarat krisen otroligt bra jämfört med alla andra. Ändå vill de flesta i Sverige byta regering i höst med Mona Sahlin som statsminister. Ofattbart imo...!

Länk till kommentar

slog till på 405 iaf. känns bra att betala med moneybookers, känns inte lika dyrt som när man betalar från banken. skiljer nog rätt rejält mentalt på arbets-material-rullen och irl-pengar.

poker går, bra turar vidare. gjorde ett riktigt kasst spel idag, jag öppnar med 22, fisk synar, blir squeezad av en 50bb-stack, får inte riktigt odds men tar synen ändå, fisken degar och 3betaren viker. jag gör ett tankefel här och tänker att jag spelar 50bb mot fisken och jag behöver bara 33% vid syn vilket jag tänker 22 bör ha även mot sjuka polariserade ranger givet att fisken ibland faktiskt är fisk. så tar synen, sedan inser jag att shit han hade visst 30bb bakom. floppen kommer typ Q33. han betar resten och jag hatar mig själv och tar synen, fisken visar upp KK.

blir grymt grinig på mig för tankefel. detta kostade mig typ 500dollar, kanske inte gbucks, men säkert någon hundring gbucks iaf. helt onödigt spel bara för att jag gjorde ett enkelt jävla logical fallacy. gaaaaah!

sprang igår 70min, idag 70min också. trampade snett med högerfoten, blev lite orolig men sprang vidare. sedan trampade jag snett igen. första gången jag trampar snett i VFF. är nog inget fara, men ska nog vila mina fötter imon. igår blev jag omsprungen av en löpare i tights, lång, med höga stabiliserande löpskor och väldigt rak löpstil. hade sprungit typ 60min innan och var på väg hem men försökte hänga på honom. han sprang rätt fort, klarade knappt 500m i hans tempo. är lite tävlingsmänniska i sådana situationer så blev grymt sugen på att bli en bättre löpare så jag slipper bli omsprungen!

Länk till kommentar

Har länge velat prova sådana där sjuka menyer. Men t ex på kock & vin "Stora resan" så tvivlar jag på att jag kommer klara att käka vissa rätter utan att grimasera. :oops:

Jag hade ju klarat mig mycket väl med deras "Meny Kock & Vin" men det känns på något sätt fel att köra på en sådan meny om man nu är där... Lite som att köpa en helt ny BMW utan någon extrautrustning.

Länk till kommentar

http://www.restaurangviktor.com/viktor2/sinnenas.php

Var och åt det där för ett tag sen, viktor har varit i michelinguiden förut vet jag.

Var en annan meny som var komponerad då dock... var himmelskt gott.

Allt såg så jävulskt vidrigt ut på menyn men när det låg där ooohh..

Kändes inte särskilt dyrt heller i efterhand, man hade betalat för en rätt bra upplevelse.

Vinmenyn till är ett måste.

Länk till kommentar