Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

om nu BC är bra för de fattigaste då förutsätter vi att de har dator/mobil och tillgång till nätet; känns inte i ryggmärgen som att det är så det förhåller sig för de mest utsatta/lr ens gruppen över dom ...

 

väldigt många fattiga har tillgång till mobil och internet. inte de allra fattigaste förstås, men hyggligt många ändå.

 

The U.N. telecom agency says there were about 6 billion subscriptions by the end of 2011 – roughly one for 86 of every 100 people.

 

The Geneva-based agency says 2.3 billion people – or about one in three of the world's 7 billion inhabitants – were Internet users by the end of 2011, but there's a strong disparity between rich and developing countries.

 

http://www.huffingtonpost.com/2012/10/11/cell-phones-world-subscribers-six-billion_n_1957173.html

 

det finns obv folk som jobbar på att göra bitcoin tillgängligt för dessa 4 miljarder människor som har mobil, men inte internet. förslagen jag sett hittills har visserligen förlitat sig på 3e part, men det löser sig nog i framtiden det också. (det är dessutom ingen försämring mot hur det ser ut i dag)

 

angående att de fattiga inte ska bli fattigare så kanske tankegångarna kretsar kring de libertianska tankegångarna att med frihandel blir världen bättre. frihandel inom sverige eller europa gör svenskar eller europeer rikare. bitcoin som inte känner några gränser eller tvingas genom kanaler (banker och andra finansinstitut) gör att även de fattiga kan dra nytta av vinsten. det är inte längre de som har riggat systemet som tar hela kakan.

 

$210 miljarder årligen är inget skämt imo http://www.bitcoinx.com/report-goldman-sachs-claims-bitcoin-adoption-save-210-billion-fees/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som driver upp värdet är spekulation om framtida användning men då bitcoin inte är byggt för att uppmana till cashflow så har det ingen reell chans att lyckas.

 

Ett exempel: Overstock kommer snart att släppa ett bonussystem/cashback för alla kunder som betalar med bitcoin. Just eftersom de tjänar mer jämfört med fiat. När fler försäljare vill få sina kunder att betala med bitcoin så borde man som kund bli mer sugen att handla med bitcoin, jämfört med fiat... win/win

 

Detta borde medföra ett ökat cashflow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry men du svarade som en idiot sist, tänkte ifall det hade kommit några nya teser...

 

Bitcoin har inget egenvärde och kan endast bli användbart om det börjar användas som valuta.

 

 

Värdet av bitcoin är endast en illusion som ökar i takt med att den stora massans fascination för den väcks. Det enda som driver upp värdet är spekulation om framtida användning men då bitcoin inte är byggt för att uppmana till cashflow så har det ingen reell chans att lyckas.

Detta gör att förtjänsten för de tidiga investerarna endast kommer av investeringsviljan hos senare investorer.

 

För att bitcoin skulle fungera som valuta måste den vara relativt jämnt fördelad över den stora massan och inte som idag där hälften av alla bitcoins redan var fördelad över några få tidiga investerare som gick in de fyra första åren. Att det är en slutgiltig summa bitcoins och att den stora andelen bitcoins släppts så snabbt är det stora problemet i denna pyramiden.

Desto större värde som bitcoin erhåller när den stora massan vill spekulera i den desto större incitament ger det det tidiga investerarna att sälja av sitt innehav och krascha värdet.

 

Kan du inte utveckla lite hur du får in dessa argument under definitionen för Ponzi scheme? Visa gärna skillnaden som gör bitcoin till ett pyramidspel men inte guld.

 

A Ponzi scheme is a fraudulent investment operation where the operator, an individual or organization, pays returns to its investors from new capital paid to the operators by new investors, rather than from profit earned by the operator.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme

 

Var anser du att gränsen går för relativt jämnt fördelad över den stora massan och hur ska man upprätthålla den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte utveckla lite hur du får in dessa argument under definitionen för Ponzi scheme? Visa gärna skillnaden som gör bitcoin till ett pyramidspel men inte guld.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme

 

Var anser du att gränsen går för relativt jämnt fördelad över den stora massan och hur ska man upprätthålla den?

 

Ponzi är inte korrekt men som jag beskrev förra gången det diskuterades så anser jag att det är en pyramid. Skillnaden mot guld är att guld har ett mycket starkt egenvärde medan bitcoin inte har något egenvärde. Guld bryts dessutom kontinuerligt i en allt högre grad medan bitcoin har en fast slutlig mängd och där de flesta bröts de första åren. Detta gör att några få sitter på 90% plus av samtliga bitcoins. Detta gör att den aldrig kommer accepteras som betalningsmedel hos allmänheten.

 

Det kommer inte gå att upprätthålla den jämnt fördelad så som den är konstruerad utan jag hoppas det kommer en altcoin med egenskaper som liknar Fiat och som samarbetar med fiat. Som bitcoin är så har den egenskapersom en extremt sällsynt råvara men med den skillnaden att bitcoin saknar egenvärdet. Den dag då de tidiga investerarna vill ut går bitcoins fiktiva spekulationsvärde mot sitt egenvärde, som är noll och en tung krasch är ett faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel: Overstock kommer snart att släppa ett bonussystem/cashback för alla kunder som betalar med bitcoin. Just eftersom de tjänar mer jämfört med fiat. När fler försäljare vill få sina kunder att betala med bitcoin så borde man som kund bli mer sugen att handla med bitcoin, jämfört med fiat... win/win

 

Detta borde medföra ett ökat cashflow.

 

Så länge som overstock löser in sina bitcoin till fiat så blir det en loose/loose

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färdigtentad för denna gången. MPC var nog en av de de tentor jag känt mig mest lost på masterprogrammet. 3a lär jag klarar med mina bonuspoäng, men frågorna för överbetyg var ren grekiska. Rätt fascinerande kurs, inte så svår egentligen. Vi löser LQ-program fast då vi inför constraints(på states eller aktuatorer) så tvingas man använda andra optimeringsalgortimer vilka måste hanteras. Så det mesta handlar om hitta minsta punkten på en kurva man sliceat sönder och samman. Tydligen lurigt problem när det snabbt blir hundratals variabler och constraints man ska hantera. För att kunna göra det på rimlig tid handlar mycket om att fulhacka så problemet blir konvext. Tillslut får man ett problem som ser ut typ

 

min(V)=z^T*H*z

z

subject to A_eq*z=b_eq and A_in *z<b_in

 

där z är alla intressanta states och insignaler vid alla tider man optimerar

A_eq etc beskriver hur systemet funkar

A_in etc är ens constraints på aktuatorer eller states

 

Och V är ens kvadratiska kostnadsfunktion. Så man löser det med matlabfunktionen quadprog eller annan mer optimerad mjukvara.

 

Så har man väl sin modell med ett gäng random aktuatorer så kan man sätta en prediction horizon på 100 steg och de väljer väldigt knepiga signaler men som respekterar alla aktuatorer givet detta hittar GTO-lösningen som ofta är bra mycket coolare och bättre än vad vi människor kan hitta.

 

Om en människa klarar älgtestet i 50km/h klarar MPC det i 70km/h.

 

Inte för att vara sån men du sitter i andre änden av båten, om de är anti är du själv antagligen pro och inte heller helt nyanserad/objektiv. (obs det behöver man inte heller vara).

Mm, vet. Söker vettig kritik, men mitt påstående var att kritiken inte var vettig.

 

- Helt ärligt, det gör det inte heller. Ja du kan köpa något, men högst begränsat urval av platser som accepterar dem. Relativt sätt är det en ganska/helt värdelös valuta om du vill konsumera vardagsartiklar!?!

I Sverige 2014 är det rätt ont om ställen om man inte räknar typ http://pizza24.se/ etc. Men påståendena jag vände mig emot är att inte finns _några alls_, inte att de är få.

 

- ja det är ju fel, det används även för spekulation. Helt uppriktigt, hur många här köper något annat än knark och/eller har innehav som spekulation?

Väldigt många. Många gillar bitcoin av ideologiska skäl, andra för att de är tekniknördar. Eller så har de sina egna anledningar. Folk är olika. Varför köper folk dogecoin? För att köpa knark? För spekulation? Kanske för de tycker det är kul?

 

Var en forumit som köpte en macbook pro för bitcoin. Jag köpte korv med mos. Några köper pizza, andra köper grekisk mat. Vissa spelar poker för bitcoins. Några köper knark. Knark är en killer app för bitcoin, men det är långt ifrån den enda. Och detta är mars 2014, vi får inte glömma att forumet på allvar började känna på bitcoin runt november 2013.

 

Ja det är ju klart, kan du och jag använda dem så kan terrorister också göra det.

Men det är inget unikt för bitcoin, dollar har ju också det problemet. Vad jag vet är det änsålänge bara ett löst påstående för bitcoin, för dollar är det ett verkligt problem.

 

Jag tror du har missuppfattat syftet med deras tyckande.

Kan du förklara syftet? För jag tvivlar på att de ens själva vet om det.

 

Sorry men du svarade som en idiot sist
Ponzi är inte korrekt

Var ju det jag skrev och samtliga mina länkar påstod.

 

Bitcoin har inget egenvärde och kan endast bli användbart om det börjar användas som valuta.

Bitcoin som nätverk har ett egenvärde då det löser en värdefull efterfrågan(skicka köpkraft snabbt och med låga avgifter eller skicka pseudonymt). Bitcoins är det enda som accepteras på bitcoinnätverket, därmed har bitcoins ett värde.

 

 

men då bitcoin inte är byggt för att uppmana till cashflow så har det ingen reell chans att lyckas.

Bitcoin är inte byggt för att uppmana något. Alla får använda det eller ej precis som de själva vill. Bitcoin har redan lyckats, den frågan är inte upp till debatt längre. Bitcoin har inget syfta att ta över 101% av handeln i världen, målet har alltid varit att de som vill använda det ska kunna använda det och det kan de.

 

Och bitcoin har inte direkt problem med att cashflowet faller:

https://blockchain.info/charts/estimated-transaction-volume-usd?timespan=2year&showDataPoints=false&daysAverageString=7&show_header=true&scale=1&address=

 

Så din tes att bitcoin har problem med cashflow verkar inte kunna stödjas hos datan änsålänge iaf.

 

 

För att bitcoin skulle fungera som valuta måste den vara relativt jämnt fördelad över den stora massan

Detta verkar inte hindra de andra valutorna i världen.

 

Bitcoin kanske har en väldigt ojämn fördelning av innehav idag. Men till skillnad från dollar etc har bitcoin ingen inbyggd belöning till rika, dvs ingen stat som skriver ut fiat och ger till rika i utbyte mot att de rika hjälper dem få makten i landet.

 

Så om de som äger många bitcoin använder dem, t ex för att höja sin livskvalité, kommer det verka till att jämna ut ägandestrukturen över tiden.

 

Man kan tycka att det är lite äckligt att en ung norrman ska ha råd med en villa i en centrala Oslo bara för att han körde ett datorprogram några timmar. Och det sker på bekostnad av andra som hade sin köpkraft lagrat i fiat under tiden. Men samtidigt tycker jag inte man kan blunda för vilka som har vapnet i rummet och att de faktiskt borde vara medvetna om luftslottet och framförallt våldet. För fiat är inte bara värdelöst i teorin, det är även riktigt vidrigt moralisk. Så tycker inte fiat-ägare har någon rätt att vara avundsjuka på folk som blir rika på frivilliga alternativ.

 

 

Nja, nu är det ju inte Sveriges ekonomi som ska ersättas med Bitcoins, utan Sveriges kontanter. De som äger aktier, fastigheter eller bilar kommer ju inte växla dessa mot bitcoins...

 

Det jag menade. Obs, bitcoin kan även användas för aktier, bilar och fastigheter. Valuta är bara första appen. Kan se en framtid när ägande till en bil sköts med mjukvara där ens nyckel till bilen är en nyckel till en satoshi.

 

Skillnaden mot guld är att guld har ett mycket starkt egenvärde medan bitcoin inte har något egenvärde.

Så starkt är inte gulds egenvärde jämfört med priset på guld. Om stater slutade använda våld för att konfiskera köpkraft, köpa guld för köpkraften och låsa i guldet i stora bankvalv och sålde av sina guldreserver skulle vi se ett rejält fall i värdet.

 

Guld bryts dessutom kontinuerligt i en allt högre grad medan bitcoin har en fast slutlig mängd och där de flesta bröts de första åren. Detta gör att några få sitter på 90% plus av samtliga bitcoins. Detta gör att den aldrig kommer accepteras som betalningsmedel hos allmänheten.

 

Det kommer inte gå att upprätthålla den jämnt fördelad så som den är konstruerad utan jag hoppas det kommer en altcoin med egenskaper som liknar Fiat och som samarbetar med fiat.

 

Det är din tes. Följer vi den till dess slutsats kanske vi kommer fram till att folk skulle kunna ställa sig bakom bernankoin:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=375010.0

 

Du får gärna spekulera i dem om du tror det. Själv tror jag att folk kommer föredra en valuta med låg inflation än en valuta med hög inflation. Desto lägre desto bättre givet allt annat lika, där bitcoins nätverkseffekt gör att eventuellt ännu lägre inflation antagligen blir sekundärt.

 

Jag respekterar att du inte håller om bitcoin, du får investera i annat. Men du borde respektera att vissa frågor får avgöras av tiden och att ingen av oss kan säga vad som kommer ske. Mycket av det du skriver är positiva påstående om framtiden, ska du påstå saker om framtiden var mer noga med sänka säkerheten i dina påståenden. Annars blir det felaktigt.

 

---

 

 

martinfale:

Spoiler!
zjk1zNI.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge som overstock löser in sina bitcoin till fiat så blir det en loose/loose

 

Så du menar att overstock tar ett ev- beslut?

 

Imo så borde det finnas en anledning till att de lägger tid och resurser på att utveckla detta. Skulle gissa på att det inte är ev-

 

Edit: alltså jag fattar typ hur du menar. Men om man ställer det mot fiat så kmr såna här saker locka in fler och fler att köpa bitcoin. Fuckit sitter på tlfn kan utveckla sen kanske!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att overstock tar ett ev- beslut?

 

Imo så borde det finnas en anledning till att de lägger tid och resurser på att utveckla detta. Skulle gissa på att det inte är ev-

 

Edit: alltså jag fattar typ hur du menar. Men om man ställer det mot fiat så kmr såna här saker locka in fler och fler att köpa bitcoin. Fuckit sitter på tlfn kan utveckla sen kanske!

 

Overstock har som målsättning att inte alls växla in btc till $. De vill tvärtom kunna betala leverantörer med btc. Men eftersom de var bland de absolut första att aceptera btc blir det till att vänta lite. Detta är helt förståligt och en naturlig del i processen. Det vissa inte verkar förstå är att bitcoin fortfarande är purfärskt. Alla argument om att det är för volatilt, går inte att handla med är just pga tidsaspekten. 5 år har bitcoin funnits, ge det 5år till så kan vi kanske börja diakutera dessa "problem".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa akta dig för optimeringskurser på A-nivå. Man vet inte vad "abstrakt" betyder innan det. Vet inte ens om vi hade opedagogisk kursplan eller inte - kan helt enkelt inte avgöra om det borde varit lättare.

 

Eller akta och akta... klart det är värt mödan och superkul om man blir en hejare på det utan att vara tappad i övrigt (ovanlig och mycket åtråvärd kombo). Dvs detta fåtal människor som är bra på att förstå både vad som ska optimeras och hur man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, källor för att stärka detta påstående? Låter lite för bra för att vara sant! :)

 

Återkommer, föreläsaren har inte lagt ut slides än. Men var typ Berkley som gjort rapporten. Tycker det låter helt rimligt, en människa kan inte styra fjädring, bromsa individuellt, gasa fullt i 20ms samtidigt som den gör fullt rattutslag. Vi är helt enkelt inte designade för att styra moderna bilar...

 

 

Ser tufft ut för framtiden där :(

 

---

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sex minutrarna ovan kommer från dokumentären Samsara (http://www.imdb.com/title/tt0770802/?ref_=nv_sr_1).

 

Lätt värt att ladda ner i 1080p, mycket vackra klipp i den.

 

 

Filmed over nearly five years in twenty-five countries on five continents, and shot on seventy-millimetre film, Samsara transports us to the varied worlds of sacred grounds, disaster zones, industrial complexes, and natural wonders.

 

Samsara (a Sanskrit word literally meaning "continuous flow") is the repeating cycle of birth, life, death and rebirth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kvalité per krona är det som jag är ute efter

Tänker mig Urban/Zara/ett-HM-ägt-ställe-jag-inte-minns-vad-det-heter.

 

Tyvärr tror jag mycket på det sistnämnda, återkommer om jag kommer på.

 

Urban är lite joker för jag minns inte om de har skeva priser i sverige.

 

Ska vara billiga, segmentet strax över HM, och brukar hitta rätt bra grejer.

 

Bästa är självklart nätet, men så vitt jag vet ligger vi fortfarande efter med digitala lösningar. Ni får gärna säga till om någon känner till bra ettor och nollor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar tacksamt emot tips..vart får man tag i kläder och framförallt BRA simpla t-shirts? tisher som håller formen och färgen efter mer än 2 tvättar..

 

kvalité per krona är det som jag är ute efter

 

Jag är nöjd med mina t-shirts från asos.

http://www.asos.com/men/t-shirts/cat/pgecategory.aspx?cid=7616&via=top#parentID=-1&pge=0&pgeSize=204&sort=1

Köpt kanske 10st därifrån, 5st som blivit mina favvo-t-shirts och 2-3st som klarat någon månad innan de blivit tränings-t-shirts och tappat det mesta av färgen. Skippar man bara vita t-shirts brukar de klara sig hyfsat i min erfarenhet.

 

10% rabatt med kod mecenat1403 (1404 i april osv)

 

Perhaps the single most prominent, and telling, feature of bitcoin today is its massive controversy in the media. Not a single day goes by without an article or televised mention about its dangers, risks, and dubious mainstream appeal.

 

Many in the mainstream seem set in their beliefs that bitcoin is a fad, or even worse a ponzi scheme, and is destined to fail. Yet when was the last time a ponzi scheme attracted global attention and prominent venture capital investment? Since when has a fad incited the simultaneous and largely hostile reactions of governments across the globe?

 

Why did other payment technologies like PayPal or Western Union apparently fail to meet the requirements to be discussed in virtually every central bank on the planet, yet cryptocurrency is being so thoroughly scrutinised? Ironically enough, the on-going debate about whether or not bitcoin is truly a valuable disruptive technology, is all the evidence you need that it is.

 

This is because bitcoin as a technology isn’t just challenging business models, or even an entire industry. Plenty of innovative outfits do that with much less flare. Bitcoin is challenging the financial infrastructure of the whole global economy, and even more, it is challenging entire generations of established political and economic theory that that infrastructure is built on.

 

Bitcoin’s exponential growth flouts all of the traditional monetary theory that is the mainstream ideology amongst academics and politicians today. Its very existence and growing success cannot be accounted for within these old paradigms.

 

It challenges not only the basis and underlying assumptions of the modern financial system, but calls into question the beliefs and even livelihood of so many politicians, economic advisors, and media pundits. That is why so many are so sceptical of it, and others even outright hostile.

 

Bitcoin the currency

 

As a currency, bitcoin is in many ways the antithesis of modern fiat currencies. It has grown exponentially in usage the last year, and all without being declared by any state or central bank as “legal tender”. That simple fact astonishes many in academia, who could never have guessed a currency could spontaneously form and organically grow within the modern free market.

 

It was something that was never even discussed theoretically, and is still taking time to sink in amidst the denials that bitcoin is here to stay.

 

Yet this occurrence is surprisingly not entirely without precedence. Bitcoin is not the only example of a homogenous “good” being adopted by a population as a currency, for nothing but its underlying natural value and universal appeal. We have a much older example of that: gold, more than 5,000 years ago.

 

Cryptocurrency is following the same path as precious metals in ancient civilization. Where gold was valued for its color, easy malleability, purity and its anti-corrosive properties, bitcoin is valued for it’s speed, decentralization, anonymity and ultra low transaction costs.

 

gold

 

Gold was discovered by practically every world civilization and became a good of such universal value it slowly became the de facto means of exchange (along with silver) across much of the planet, eventually culminating in the Classical Gold Standard. That is a span of dominance of thousands of years, compared with the 43 years of the global fiat system we have today.

 

History thus clearly shows that the idea of a currency deriving value primarily from the “backing” of some central state is nonsense.

 

For the vast majority of civilization, money was gold or silver, and both originated not as centrally issued currency that, as a result, magically had value, but as universally valued substances.

 

Bitcoin is fast becoming the first commodity since gold to become a widely accepted means of exchange without the need of a central authority backing it.

 

However unlike gold, Bitcoin is completely out of the reach of governments and can’t be regulated, centralized, or ultimately shut down and replaced with inflationary fiat money. For all its durability and timeless lustre, gold my pale to the longevity of a cryptocurrency system.

 

Reacting to Big Data

 

However Bitcoin is not just a currency that promises to eventually end the trend of patchwork national currencies that exist for the almost sole purpose of allowing governments to endlessly fund their own deficit spending.

 

When the Internet was growing in the 90s it promised a future in which everyone everywhere had access to all the knowledge in the world, a future where technology ultimately empowered the individual.

 

Indeed, this promise is coming closer and closer everyday as more people in underdeveloped countries have access to cheaper and cheaper smartphones and Internet access. However behind this positive outward development, the big players have long since been behind a much different trend.

 

“Businesses will hopefully creatively utilize the open source design of Bitcoin to provide entirely secure and anonymous end-to-end experiences.”

 

Google, Facebook, as well as many others, all keep meticulous track of user data for advertising and other purposes. On several occasions, the massive amounts of data collected by Internet service and telecommunications companies have been utilized by agencies such as the NSA, under morally questionable motives at best.

 

The result is a system that has evolved with the ability to track everything you do, like, go, and know, and then provide all of that data to one central authority you may or may not trust, all with little choice for the consumer. The Internet has recently been more reminiscent of Orwell’s 1984, rather than the future of individual empowerment that was promised.

 

Cryptocurrency is the first major technological advancement that, intentionally or not, is a massive reaction to the trend of Big Data. It is decentralized and anonymous by design, and it is these key features within the Bitcoin protocol itself that may be the key to weakening the hold of massive data collecting service companies like Google.

 

Already, all payments with Bitcoin are anonymous, which could allow users to opt out of advertising with anonymous micropayments. Yet many other cryptocurrencies such as Namecoin are attempting to take the protocol that enables this and use it to build other decentralized networks.

 

Among these can be email, domain names, and other such systems.

 

Decentralized applications

 

This is only the beginning however, businesses will hopefully creatively utilize the open source design of Bitcoin to provide entirely secure and anonymous end-to-end experiences. The possibilities for the emerging wave of decentralized applications are endless, and only time will tell what it does result in. As David Johnson, the $1m sponsor of the Austin Bitcoin Hackathon put it:

 

“[Decentralized applications] have the potential to become self-sustaining because they empower their stakeholders to invest in the development of the DA.

 

Because of that, it is conceivable that DAs for payments, social networking, and cloud computing may one day surpass the valuation of multinational corporations like Western Union, Visa, Facebook, Google, and Amazon that are are currently active in the space.”

 

At the very least, the ever-growing success of bitcoin thus far candidly illustrates that there is indeed a massive demand for anonymity online, one companies would be wise to take advantage of.

 

It’s far too tempting to compare bitcoin to PCs, the Internet, or even to gold 5,000 years ago. While it does possess similarities with many of these things, and comparing it to such landmark achievements underscores its importance, bitcoin is it’s own phenomena.

 

PCs may have had a huge amount of industry leaders shrugging it off or denouncing it entirely like bitcoin does now, but it never had whole governments attempting to shut down or regulate its use.

 

Precious metals may have been the first and last good to become universally adopted as a means of exchange, but this was a slow process that took centuries if not millennia, whereas the usage of cryptocurrencies has exploded in just a few short years.

 

While bitcoin may have many old conceptual roots, it is altogether new and powerful. It is ushering in a new paradigm in various aspects of society, and creating a new benchmark for future technological achievements to inevitably be compared to.

 

Bitcoin is changing everything, and if you aren’t on board, then you’re already a dinosaur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående det där med moralkompass.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article18546045.ab

 

Det stoppas ju alltså för att det är politiskt. De försöker i princip tackla reglerna med "aa fast i det här fallet är det ju vi som tycker såhär och vi tycker det väldigt mycket".

 

Ogillar skarpt den typen av dumheter när det rör såhär känsliga ämnen, för det är helt omöjligt att peka ut idiotin IRL.

 

Liksom, hitta felet:

Bara att det skulle vara politiskt. Det kan man ju dryfta fram och tillbaka. Nu talar vi ändå om att nazister.
bläck på mq

Möjligt, de sitter horribelt på mig så jag kan inte avgöra det. Men uppenbarligen köper ju andra det och det är ju billigt.

 

Vill man gå upp i pris är annars fred perry enligt mig oslagbart på det mesta. Enda märket där jag kört ett plagg 4-5 år. Eftersom det inte är dyraste segmentet, samt är europeiskt, så kan det faktiskt betyda rätt bra kvalitet per krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar tacksamt emot tips..vart får man tag i kläder och framförallt BRA simpla t-shirts? tisher som håller formen och färgen efter mer än 2 tvättar..

 

kvalité per krona är det som jag är ute efter

 

tre tishor, två vita och en svart, för 150 spänn och de håller både form och färg i mååånga tvättar. köps enklast av kids som säljer newbody.se för sin idrottsklubb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...