Gå till innehåll

En ande tvingar på dig ett väldigt svårt beslut...

Recommended Posts

Postad

Ponera att du sitter hemma, plötsligt poffar en ande upp som ser väldigt vis ut med långt vitt skägg.

Du är nu tvungen att välja det exakta antal år du ska leva.

Du är odödlig så länge du lever, du kan inte heller bli permanent skadad, det är omöjligt att förlora kroppsdelar eller dö av fallande meteoriter, du kommer inte heller plågas av sjukdomar. Din kropp kommer åldras långsamt så att kroppen motsvarar en 50-årings vid tidpunkten för din död.

Du kan inte heller ta självmord eller försätta dig i koma om du skulle tröttna på livet och sorger.

Vilken siffra skulle du säga? 94 år, 200, 23 miljoner?

Postad
23 miljoner år skulle jag nog aldrig palla!

Först tänkte jag på 94, men jag tror nog att jag skulle ha valt 200 år efter att jag hade tänkt till ett tag.

Så, mitt svar är 200 år.

Tänkte ungefär likadant.. ~200+

Postad
50.000

Enbart en historiematerialist med robotmentalitet skulle klara 50 000 år, så jag är inte direkt överraskad... Själv skulle jag nog välja 100 år, och det är nästan i överkant. Mer än så och man skulle bli sjukt trött på livet (tror jag i alla fall).

Postad

Vet inte om jag skulle klara att se mina vänner och familj dö om och om igen. Fast om jag skulle lyckas hantera det kan det nog kännas väldigt bittert att dö som en frisk 50-åring om 200 år :-(

Postad

Jag skulle tacka så hjärtligt men avböja med motiveringen att jag har det toppen som jag redan har...

Tungt för er som väljer många år.. få se hur planet earth förstörs mer och mer.. nä nu går vi alla in på TV4s klimatsmart å drar ett strå till stacken! :lol:

Postad
Är glass äckligt? Nej, men om du ska pressa i dig tio Big Pack om dagen blir det rätt vidrigt rätt fort...

men det måste du inte...(då kan man få en brainfreeze... som när man sveper en milkshake från McDonalds ;-) )

Postad

1000 om jag var barnlös (och jag skulle sterilisera mig om man får).

De sista 100 åren eller så skulle man säkert vara rätt trött på livet, men hellre det än att dö ofärdig.

Och förmodligen blir man huvudfigur i nån ny religion. Vore ju rätt ballt.

Skulle så klart se till att lämna efter mig några helt omöjliga budord. Mina sista 50 år i livet, då jag är riktigt jävla trött och bitter på mänskligheten, ägnar jag helt åt att fila ihop dem.

Postad

1) Bigpack är inte glass.

2) 50.000 är fånigt länge, med tanke på att om man går 50k år tillbaka hade mänskligheten precis krossat de sista neandertalarna, lärt oss klottra på väggar och möjligen elda pinnar för att hålla oss varma under vinter. Inse vilken idiot man skulle känna sig som om 50.000 år. Nä, något mer modest får det bli, ett par tusen år så att man iallafall slår mytomanerna i gamla testamentet.

Postad

2) 50.000 är fånigt länge, med tanke på att om man går 50k år tillbaka hade mänskligheten precis krossat de sista neandertalarna, lärt oss klottra på väggar och möjligen elda pinnar för att hålla oss varma under vinter. Inse vilken idiot man skulle känna sig som om 50.000 år. Nä, något mer modest får det bli, ett par tusen år så att man iallafall slår mytomanerna i gamla testamentet.

Tror du inte att det är snarare tvärt om? Inser du hur smart man skulle vara efter 50.000 år?

Det är ju inte som att man inte förändrats och anpassar sig allt eftersom man blir äldre.

Postad

Vad är fördelen med att dö? =/

När jag bara säger 50.000 så är det ju för att jag tänker "zomg...det vore segt ifall rymdsmurfar anfaller jorden med en domedagskanon, delar den i mitten och jag börjar driva runt ensam i rymden tills jag dör, bäst att inte ta så sjukt många år".

Postad
Hur menar ni att leva i 50 000 år är lång tid.... Sätt det i relation med att ni kommer vara döda i 45 miljarder år.... eller nåt...

:lol:

Om du ska leva i 50 000 år kommer det ta ungefär 1/2k år innan du kan gå eller snacka.