Gå till innehåll

En ande tvingar på dig ett väldigt svårt beslut...


Opteron

Recommended Posts

Ponera att du sitter hemma, plötsligt poffar en ande upp som ser väldigt vis ut med långt vitt skägg.

 

Du är nu tvungen att välja det exakta antal år du ska leva.

Du är odödlig så länge du lever, du kan inte heller bli permanent skadad, det är omöjligt att förlora kroppsdelar eller dö av fallande meteoriter, du kommer inte heller plågas av sjukdomar. Din kropp kommer åldras långsamt så att kroppen motsvarar en 50-årings vid tidpunkten för din död.

Du kan inte heller ta självmord eller försätta dig i koma om du skulle tröttna på livet och sorger.

 

Vilken siffra skulle du säga? 94 år, 200, 23 miljoner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000 om jag var barnlös (och jag skulle sterilisera mig om man får).

 

De sista 100 åren eller så skulle man säkert vara rätt trött på livet, men hellre det än att dö ofärdig.

Och förmodligen blir man huvudfigur i nån ny religion. Vore ju rätt ballt.

Skulle så klart se till att lämna efter mig några helt omöjliga budord. Mina sista 50 år i livet, då jag är riktigt jävla trött och bitter på mänskligheten, ägnar jag helt åt att fila ihop dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Bigpack är inte glass.

 

2) 50.000 är fånigt länge, med tanke på att om man går 50k år tillbaka hade mänskligheten precis krossat de sista neandertalarna, lärt oss klottra på väggar och möjligen elda pinnar för att hålla oss varma under vinter. Inse vilken idiot man skulle känna sig som om 50.000 år. Nä, något mer modest får det bli, ett par tusen år så att man iallafall slår mytomanerna i gamla testamentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2) 50.000 är fånigt länge, med tanke på att om man går 50k år tillbaka hade mänskligheten precis krossat de sista neandertalarna, lärt oss klottra på väggar och möjligen elda pinnar för att hålla oss varma under vinter. Inse vilken idiot man skulle känna sig som om 50.000 år. Nä, något mer modest får det bli, ett par tusen år så att man iallafall slår mytomanerna i gamla testamentet.

 

Tror du inte att det är snarare tvärt om? Inser du hur smart man skulle vara efter 50.000 år?

Det är ju inte som att man inte förändrats och anpassar sig allt eftersom man blir äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...