Gå till innehåll

NL10k låg färg


Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vet du inte själv vad du ska göra där så bara lägg ner pokern.

1. Insta raise på floppen.

2. insta ställ turn.

Är en no brainer.

 

Väldigt viktigt att dra upp potten såpass mycke att du får odds även om du bommar turn på dina drag. Om du inte kan göra det får du dega på floppen istället och riskera att FI foldar en hand du vill spela mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du, tvåpar och set slår ju oss.

 

Antar att du syftar till flop, då de händer vi faktiskt slår( redan har slagna) är 24 och 35.

På turn som jag syftade till slås vi endast av högre färg.

 

Ang värdebetsfrågan, ja det är en värdebet att raisa turn här om man tror sig kunna få syn av sämre händer annars är det en bluff.

 

Själv tror jag att det kan dimpa in syner från set.

EDIT: dock inte ett dugg säker på om det är läge att raisa turn, han borde väl kunna bomba turn här med mkt annat än set som han förmodligen kastar när vi ställer?

 

Dock fördrar jag som många andra att dega redan på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du syftar till flop, då de händer vi faktiskt slår( redan har slagna) är 24 och 35.

På turn som jag syftade till slås vi endast av högre färg.

 

Ang värdebetsfrågan, ja det är en värdebet att raisa turn här om man tror sig kunna få syn av sämre händer annars är det en bluff.

 

Själv tror jag att det kan dimpa in syner från set.

EDIT: dock inte ett dugg säker på om det är läge att raisa turn, han borde väl kunna bomba turn här med mkt annat än set som han förmodligen kastar när vi ställer?

 

Dock fördrar jag som många andra att dega redan på flop.

 

"Att committa sig tidigt förenklar senare beslut..." men blir de mer lönsamma?

 

pushar vi kanske han foldar 2par.

 

tycker enda problemet med syn är ett H på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Att committa sig tidigt förenklar senare beslut..." men blir de mer lönsamma?

 

pushar vi kanske han foldar 2par.

 

tycker enda problemet med syn är ett H på river.

 

Nej klart vi inte vill att han ska folda tvåpar på turn, men får vi bort han från den handen på flop efter given action lär vi ju tjäna pengar på det. Visst är det värsta riverkortet helt klart ett hjärter, känns som det ända kort vi instafoldar för bet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joa, du tror, jag vet.. (=

 

Ang hjärter på river är det ett jobbigt kort pga att vi missar möjligheten att få fullt betalt OM han har nåt. Jag synar all in på hjärter om ja måste välja sådär rakt av, bara genom o se HH nu.

 

Går man all in på turn så kan man i princip enbart ha färdig flush, set (KKK mest trolig), eller AA med hjärter.. Med dessa stackdjup.

 

Hans möjliga händer, är väl tom, färdig flush eller 2par/set på turn. Blandat med 7-8 och andra stegdrag ibland.

 

Glöm inte att det är tre-handat, finns för stor potential för bluffhänder för att gå all in. Och om han har nåt åker ju degen in ändå? Lika bra o ge han utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min nivå hade jag synat turn. Tror vi tappar för mycket värde från eventuella bluffar och tunna "värdebets" på river om vi går all in. Just med tanke på att det bara är 3-handat och säkert grymt aggro spel...

 

Fast visst finns det argument för att gå all in också... Både på flop och turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joa, du tror, jag vet.. (=

 

Ang hjärter på river är det ett jobbigt kort pga att vi missar möjligheten att få fullt betalt OM han har nåt. Jag synar all in på hjärter om ja måste välja sådär rakt av, bara genom o se HH nu.

 

Går man all in på turn så kan man i princip enbart ha färdig flush, set (KKK mest trolig), eller AA med hjärter.. Med dessa stackdjup.

 

Hans möjliga händer, är väl tom, färdig flush eller 2par/set på turn. Blandat med 7-8 och andra stegdrag ibland.

 

Glöm inte att det är tre-handat, finns för stor potential för bluffhänder för att gå all in. Och om han har nåt åker ju degen in ändå? Lika bra o ge han utrymme.

 

Du menar alltså att vi låter han ta tyglarna och spelar efter hans flöjt?

 

Jag är imponerad faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför... ska han ha Ah helt plötsligt från ingenstans? (=

 

Ser bara den handen som möjlig om han redan hade nötflush på turn

 

Är du mer benägen att folda river om brädan paras? Eller synar du alla river. Kan hålla med om att det är svårt att hitta Ah:n bland hans möjliga händer (förutom bland viss luft)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seså nu alla noobs och noobar, nebbisar och näbbar, hjortar och rådjur, försök att tillföra något konstruktivt i analysen av handen. Har ni inget bättre att komma med låt bli att skräpa ner i den här tråden..
Men snälla någon, jag har ju redan sagt att floppen är en push. Tror till och med att jag har förklarat varför, om jag inte har det så orkar jag inte. Men det är push ur ungefär alla vettiga perspektiv, vare sig det gäller exploatering eller handbalansering.

 

Synar man floppen, vilket i princip bara är ok om man misclickar, så är det syn på turn också så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla någon, jag har ju redan sagt att floppen är en push. Tror till och med att jag har förklarat varför, om jag inte har det så orkar jag inte. Men det är push ur ungefär alla vettiga perspektiv, vare sig det gäller exploatering eller handbalansering.

 

Synar man floppen, vilket i princip bara är ok om man misclickar, så är det syn på turn också så klart.

 

Funderar på det här med flopraisen, om push verkligen är den optimala betsizen. Om fi är aggresiv så kommer han att cr denna floppen med en massa skräp, varpå man kommer att vilja trebeta honom med luft ibland. Är det då inte lite overkill att pusha om man vill få in en del luft i ens range (om du förstår vad jag menar?). Alltså är det inte att föredra att slå om till nåt mellanbelopp med setten, dragen och luften, så sparar man en del de gånger man har luft och synar sig all in med resten. Visserligen så kommer detta att leda till en del problem om fi bara synar eller om han är kapabel att 4-betbluffa floppen, men kommer det att hända tillräckligt ofta för att det ska vara ett problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på det här med flopraisen, om push verkligen är den optimala betsizen.
Om du med "optimal" menar "jämnviktssize, så ja det är det. Menar du "maximalt exploaterande" så är det bra om du har kassaskåpsread.

 

Och som sagt så borde han betat pott eftersom floppen är så dragig.

 

Är det då inte lite overkill att pusha om man vill få in en del luft i ens range (om du förstår vad jag menar?).
Större raise innebär att du kan göra färre värdebet, vilket innebär färre bluffar. Men du verkar väldigt förtjust i att bluffa tom, vilket allmänt är rätt kasst. Bättre att pusha med hålpipor, eller whatever som nu har lite outs mot en syn och inte står så bra om man själv synar.

 

Alltså är det inte att föredra att slå om till nåt mellanbelopp med setten, dragen och luften,
Nä, ger motståndaren för bra odds att syna eftersom alla belopp som inte commitar en är ungär minraise och inget annat.

 

Raisefoldar man större så böjer man sig framåt och särar på skinkorna ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med "optimal" menar "jämnviktssize, så ja det är det. Menar du "maximalt exploaterande" så är det bra om du har kassaskåpsread.

 

Och som sagt så borde han betat pott eftersom floppen är så dragig.

 

Större raise innebär att du kan göra färre värdebet, vilket innebär färre bluffar. Men du verkar väldigt förtjust i att bluffa tom, vilket allmänt är rätt kasst. Bättre att pusha med hålpipor, eller whatever som nu har lite outs mot en syn och inte står så bra om man själv synar.

 

Nä, ger motståndaren för bra odds att syna eftersom alla belopp som inte commitar en är ungär minraise och inget annat.

 

Raisefoldar man större så böjer man sig framåt och särar på skinkorna ungefär.

 

 

Lögn!

 

Jo, jag förstår vad du menar och spelar oftast så med 100bb stackar. Funderat lite på det där med små trebetar med bluffar och stål men gör det nästan aldrig. Fint att man var på rätt spår då. Läxan är alltså att hellre överbet-pusha alla möjliga drag än att göra små trebetsbluffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironi.

 

Mer seriöst så tycker jag det är jättepush på floppen. Gör inte så mycket att det blir lite mer än 2 ggr pott eftersom brädan är så jäkla dragig och han borde betat lite mer till att börja med, vilket ju hade inneburit att motståndaren hade höjt så pass att han haft mindre än 2 ggr pott vid syn.

 

Dessutom så gillar ju 65 att vara all-in på flopp sick mycket. Mestadels för att det inte är så bra om turn blankar och motståndaren pottar.

 

Uppenbarligen så tycker jag också att andra raisehänder ska pushas på den här floppen.

 

Asså jag håller med dig till fullo! På floppen ska de mesta av pengarna in...Jag ser gärna en push direkt eller en stor raise så har man dessutom en JÄTTE foldEQ på long_don1 som viker många händer där. Har han set (i absolut värsta fall) så har man ton av outs och har ändå gjort rätt move på flopp och borde inte gräma sig om man blankar eller förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta bestlut blev svårt för mig då jag vanligtvis spelar 10/20-25/50 och skottade pga att dunderfisken DollyHaze satt vid bordet. Händer mot long_don1 försökte jag hålla mig undan men kunde knappast komma ifrån denna.

 

Hela handen :

 

Texas Hold'em $100-$100 NL (Real Money), #777,185,545

Table Surakarta, 28 Aug 2007 12:26 PM ET

Seat 3: DollyHaze ($16,639 in chips)

Seat 4: laurentiuITA ($16,396.30 in chips)

Seat 9: long_don1 ($37,437.20 in chips)

ANTES/BLINDS

long_don1 posts blind ($50), DollyHaze posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

laurentiuITA bets $355, long_don1 calls $305, DollyHaze calls $255.

 

FLOP [board cards 9 of Hearts,3 of Hearts,6 of Clubs ]

long_don1 checks, DollyHaze checks, laurentiuITA bets $885, long_don1 bets $2,444, DollyHaze folds, laurentiuITA calls $1,559.

 

TURN [board cards 9 of Hearts,3 of Hearts,6 of Clubs,King of Hearts ]

long_don1 bets $3,655, laurentiuITA bets $13,597.30 and is all-in, long_don1 calls $9,942.30.

 

RIVER [board cards 9 of Hearts,3 of Hearts,6 of Clubs,King of Hearts,7 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

laurentiuITA shows [ 5 of Hearts,4 of Hearts ]

long_don1 shows [ 6 of Hearts,10 of Hearts ]

long_don1 wins $33,145.60.

SUMMARY

Dealer: laurentiuITA

Pot: $33,147.60, (including rake: $2)

DollyHaze, loses $355

laurentiuITA, loses $16,396.30

long_don1, bets $16,396.30, collects $33,145.60, net $16,749.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...