Gå till innehåll

NL10k låg färg


Recommended Posts

Long_don är relativt tight och aggressiv. Eftersom det är smått djupa stackar väljer jag att inte ställa flop, känns som jag bara får in mot set då. Vilken line vill ni ta? På turn?

 

Texas Hold'em $100-$100 NL (Real Money), #777,185,545

Table Surakarta, 28 Aug 2007 12:26 PM ET

Seat 3: DollyHaze ($16,639 in chips)

Seat 4: laurentiuITA ($16,396.30 in chips) ( 4 of Hearts, 5 of Hearts )

Seat 9: long_don1 ($37,437.20 in chips)

ANTES/BLINDS

long_don1 posts blind ($50), DollyHaze posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

laurentiuITA bets $355, long_don1 calls $305, DollyHaze calls $255.

 

FLOP [board cards 9 of Hearts,3 of Hearts,6 of Clubs ]

long_don1 checks, DollyHaze checks, laurentiuITA bets $885, long_don1 bets $2,444, DollyHaze folds, laurentiuITA calls $1,559.

 

TURN [board cards 9 of Hearts,3 of Hearts,6 of Clubs,King of Hearts ]

long_don1 bets $3,655, laurentiuITA ??

 

 

Svara bara om ni vet vad ni snackar om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

testa här:

http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=0&Board=plnlpoker

 

 

nästan ingen här spelar ens i närheten av 50/100 förutom den där nils anders.

 

hjort kan säkert ge ett bra svar dock.

 

 

om du spelar 50/100 regelbundet borde väl inte detta vara så svårt dock, ganska standard situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån sjukt intressant och svår hand. Jag är inte van vid summorna och kan inte riktigt ta ställning till vad jag hade gjort i exakt den situationen när det handlar om så mycket mer pengar än vad jag spelar om. Vanligtvis brukar jag re-rehöja på flopp även om jag är 200bb djup, men om vi nu tagit oss till turn så föredrar jag antingen 2 saker...All in eller fold. Att syna där är det sämsta man kan göra därför att om han har set ger du han bra odds för en kåk och om han har en högre färg så kommer du ändå att förlora i stort sett hela stacken på river.

 

Jag skulle förmodligen ta en slant och singla den om det skulle bli AI eller fold. Det är 50/50 för mig. Vad säger ni andra ? /CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är på $6,4k... ni har ca: $13,5k i stack, han betar $3,6k

 

Känns som att det enda rätt här är att gå all in (alternativt höja $5k vilket i praktiken är samma sak) och få han att släppa set eller två par, alternativt betala dyrt för att dra ut. Visst, han kan ha högre färg, men det känns som alldeles för vekt spel att släppa färgen i detta läget i ett tre-händigt game, speciellt med så mycket redan i potten.

 

Syn känns inte bra. Det finns alldeles för många otäcka kort som kan komma på river. Om du synar så har han chans att träffa kåk eller bättre färg och kommer troligen inte betala av med en sämre hand än din på river iaf. Potten är dessutom tillräckligt stor för att du mer än gärna vill ta den här och nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart vik på floppen.

 

Sån sjukt intressant och svår hand. Jag är inte van vid summorna
Nä, det är svårt att räkna när det blir 10-tals multiplicering.

 

Jag skulle förmodligen ta en slant och singla den om det skulle bli AI eller fold. Det är 50/50 för mig. Vad säger ni andra ? /CarlDenStore
Du borde nog inte spela 50-100.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är på $6,4k... ni har ca: $13,5k i stack, han betar $3,6k

 

Känns som att det enda rätt här är att gå all in (alternativt höja $5k vilket i praktiken är samma sak) och få han att släppa set eller två par, alternativt betala dyrt för att dra ut.

 

Säger du att du vill att han ska folda tvåpar/set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

????
Ironi.

 

Mer seriöst så tycker jag det är jättepush på floppen. Gör inte så mycket att det blir lite mer än 2 ggr pott eftersom brädan är så jäkla dragig och han borde betat lite mer till att börja med, vilket ju hade inneburit att motståndaren hade höjt så pass att han haft mindre än 2 ggr pott vid syn.

 

Dessutom så gillar ju 65 att vara all-in på flopp sick mycket. Mestadels för att det inte är så bra om turn blankar och motståndaren pottar.

 

Uppenbarligen så tycker jag också att andra raisehänder ska pushas på den här floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kallas att göra en värdebet och det är ett fundamentalt instrument att använda sig av i poker.

 

Som jag skrev tidigare känns inte syn eller fold som några bra alternativ

 

men om han viker allt vi slår och synar när han har oss slagna är det väl knappast en värdebet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...