Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

- Eneqvist sitting in seat 1 with $195.37

- NilPferD sitting in seat 2 with $95.13

- Mameluukki sitting in seat 3 with $99.50

- jackbalsam sitting in seat 4 with $104.58 [Dealer]

- garan sitting in seat 5 with $401.39

- pere59 sitting in seat 6 with $32.31

garan posted the small blind - $0.50

pere59 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to jackbalsam: Jack of Diamonds, 10 of Spades

Eneqvist raised - $3.00

NilPferD called - $3.00

Mameluukki called - $3.00

jackbalsam raised - $16.00

garan folded

pere59 folded

Eneqvist called - $16.00

NilPferD called - $16.00

Mameluukki called - $16.00

** Dealing the flop: King of Clubs, Queen of Spades, 7 of Spades

Eneqvist checked

NilPferD checked

Mameluukki checked

jackbalsam ?

Bettar man här? Kommentera gärna preflop också.

Postad

På floppen skulle jag möjligen syna (knappt det). Absolut inte höja. Tror precis som Big Less att det är rätt sällan du plockar upp potten där (givet att du inte har någon specifik read på dina motspelare). På floppen checkar du bakom.

Med 72o kan du beta.

Frågan är om det är någon oträffad hand man skall beta mot 3 spelare på den floppen (bortsett från ett kombidrag möjligen).

Postad
Jag foldar preflop. Som spelad bettar jag 35-40 och synar alla omslag, (då jag aldrig skulle göra detta spelet med JToff utan att vara extremt tiltad). Nu fick du en hyffsad flopp. Pang på.

Jag spelar som vessel, kanske t.o.m. pushar floppen. Att checka bakom suger. Färgen kan gå in och turn blankar 5 ggr av 6. Någon kommer garanterat att beta och då måste du folda. Om du pushar och får en syn har du nästan korrekta odds att dra till stegen. Dessutom reppar du den hand du reppade PF och har faktiskt en del fold equity.

Postad

Ganska bra läge att re-steala från knappen UTG+1 och UTG+2 har antagligen inte mkt och UTG behöver en riktigt bra hand för att syna.

Nu synar alla vilket indikerar att de har en ok hand och du träffar ett bra drag på floppen finns bara check här.

Postad

QQ+ kan vi ju nog räkna bort om fi inte tycker om att spela dessa i mulitwaypotter. Det ligger väl redan 60 i potten o du har kvar 90, de e bara o ställa. Allt utom KK, QQ, 77 bör släppa om du ställer och oavsätt vad du får syn av så bör du dra för vinst.

//Matte

Postad
Ganska bra läge att re-steala från knappen UTG+1 och UTG+2 har antagligen inte mkt och UTG behöver en riktigt bra hand för att syna.

Nu synar alla vilket indikerar att de har en ok hand och du träffar ett bra drag på floppen finns bara check här.

Att UTG synar med så många i potten tycker jag tyder på svaghet. Med ett högt par borde han ha 4betat pre. Han vet att om han synar 3beten ger han fina odds till de andra att också syna. UTGs spel tyder på att han inte har något emot en flervägspott. UTG+ får fina odds att syna med låga par och SCs eftersom de vet att potten blir flervägs. Endast Hero har visat styrka så här långt.

Om hero betar eller ställer med så många i potten fullföljer han den linje han tog preflopp och reppar i detta läge QQ+, AK vilket sätter UTG i en tuff position även med AK - det är ju dessutom två till i potten att agera efter. De andra två kan ha lite vad som helst, 44, 76s etc.

De händer som Hero fruktar mest är AK/KQ/77 och 2 kombodraghänder AJss/KJss. Alla andra händer borde lägga sig om han pushar.

Postad

Låt oss säga att hero pottar flop, vad synar jag (utg) med som sämst? Hur light vågar man syna efter ett sånt spel?

Skillnader vid push lr bett mellan halvpot och 2/3 pot?

Om hero checkar hur light bettar vi ut blank turn?

Postad
Låt oss säga att hero pottar flop, vad synar jag (utg) med som sämst? Hur light vågar man syna efter ett sånt spel?

Skillnader vid push lr bett mellan halvpot och 2/3 pot?

Om hero checkar hur light bettar vi ut blank turn?

Kolla in stackstorlekar och vad fi kan dra till om du checkar bakom. Inget bra! Antingen spelar du handen och då är det AI eller så ger du upp.

//Matte

Postad

Personligen skulle jag nog pusha (inte syna som matte påtalade i förra inlägget) med KQ, 77, QQ+ , AsJs, As10s , Js10s, 9s10s, AsKs. Mer tveksamt med AK givet att hero har betat. Förövrigt ingår ju naturligtvis inte alla de händerna i din distribution.

edit, även k7, q7