Gå till innehåll

PLO 200 hur spela låg kåk


ackeman

Recommended Posts

Hur spela denna hand?

 

Det finns två händer som slår mig, TJ (finns en T ute, två J) och JJ, dvs fyrtal.

 

Om han sitter på något som AJxx (som jag trodde) och jag inte blockerar några outs till högre kåk leder jag men inte så mycket.

 

pokenum -o tc ts 3h 5d - as jd 8s 9h -- th jc js

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Js Jc Th

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ts Tc 5d 3h 474 57.80 346 42.20 0 0.00 0.578

As 8s Jd 9h 346 42.20 474 57.80 0 0.00 0.422

 

 

 

 

Full Tilt Poker - Pot Limit Omaha Cash Game - $1/$2 Blinds - 8 Players - (LegoPoker Hand History Converter)

 

Hero (SB): $92.00

BB: $336.85

UTG: $131.40

UTG+1: $245.10

MP1: $149.60

MP2: $324.05

CO: $200.00

BTN: $60.70

 

Preflop: Hero is dealt T:diamond: 2:diamond: 8:heart: T:club: (8 Players)

UTG calls $2.00, UTG+1 calls $2.00, MP1 folds, MP2 calls $2.00, CO folds, BTN calls $2.00, Hero calls $1.00, BB checks

 

Flop: ($12) T:spade: J:diamond: J:heart: (6 Players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP2 checks, [color:red]BTN bets $6.00[/color], [color:red]Hero raises to $18.00[/color], BB folds, [color:red]UTG raises to $72.00[/color], 3 folds, [color:red]Hero raises all-in to $90.00[/color], UTG calls $18.00

 

Turn: ($198) 9:heart: (2 Players - 1 All-In)

 

River: ($198) A:diamond: (2 Players - 1 All-In)

 

Pot Size: $198.00 ($3 Rake)

 

 

Hero had T:diamond: 2:diamond: 8:heart: T:club: (a full house, Tens full of Jacks) and LOST (-$92.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får jag in degen med floppad kåk via set är jag nöjd, jobbigare att bli nersynad och ett jobbigt kort dyker dyker upp. fi drar nästan alltid till sina sidokort som outs och blir jag utdragen är det bara standard, pengarna åkte ju in som favorit så vad kan man göra? wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

levlar du?

 

Frågar du om jag skojar?

Nej, det gör jag inte.

 

Men vad ska du få action av liksom?

Det enda som fi kan stoppa in lite pengar med är väl A-J-x-x, annars har dom väl alltid J-10-x-x eller J-J-x-x?

Kan som sagt inte se någon fi stoppa in 50 big blinds i en multiwaypott som inte är raisad preflop med sämre än A-J-x-x, och det är den enda handen vi leder mot.

 

Om vi tex stoppar in $18 på floppen, kommer han stoppa in resten ifall han får sin kåk, och kanske lägga sig ifall han inte får den. (förutsatt att han har J-x-x-x.)

De gångerna han har oss och vi drar till max 1 out kommer vi bli stackade, medans han kanske ger upp och vi vinner en liten pott om vi ligger före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...