Gå till innehåll

Söndergrindat


camilla_le

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag spelar själv på sidor somi nte stödjer pokertracker och liknande program eftersom jag inte gillar de och tycker inte de borde få vara tillåtna (men det är en egen fråga). När det kommer till grindandet tror jag att Texas No Limit kommer att gå ner om ett par år och då kommer förmodligen spel som har lite mer "tur" inräknat i sig bli populärare som till exempel Omaha. När fisken hittar ett spel där det är lite mer chans att dra ut tror ni inte att det kommer att locka mer än tighta TNL bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbjuda multitabling är ju helt fel väg att gå. Spel på ett bord är ju fullständigt hjärndött och lika spännande som att se målarfärg torka, förutom enorma bortfall i intäkter för både sajten och vinnande spelare.

 

Mer logiskt då att i så fall ta bort höga stakes som tex 3/6 och högre eftersom sajten inte tjänar mycket mer rake där än på tex NL100-NL200 samtidigt som det är precis där fisken spelar bort sina pengar och når dödsstöten för sitt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När nya spelare börjar spelar poker så kommer de träffa på alla grinders, dvs folk som spelar 4 bord och uppåt, och de kommer antagligen förlora sina pengar rätt snabbt. Nuförtiden tycker jag att det verkar som att det sitter minst 4 multitablare på varje 6-manna bord.

 

Jag tycker det verkar som att utvecklingen bara pekar åt ett håll, dvs mindre fisk/spelare som sitter på få bord, och mer grinders.

Det känns som att om ett halvår/år så kommer det vara ännu värre.

 

Vad kan man göra åt detta då?

En ide kan ju vara att inte tillåta mer än 3-4 bord per spelare. Isf måste ju alla spelsiter ha samma regler i denna fråga, annars kommer ju spelarna bara gå till den site där de får ha obegränsat med bord uppe. Kanske spelsiterna borde bilda något slags förbund där de jobbar med att få in nya spelare samt minskar multitable spelarnas fördel?

På lång sikt tror jag att det kan vara ide för oss vinnande spelare att minska våra fördelar så att fisken inte förlorar sina pengar för fort, då kanske chansen är större att de kommer tillbaka.

 

Utvecklingen gör mej utan tvekan orolig inför framtiden, antalet fiskar lär ju fortsätta minska och då börjar man ju fundera på hur det ser ut nästa sommar..

 

Vad tror n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När nya spelare börjar spelar poker så kommer de träffa på alla grinders, dvs folk som spelar 4 bord och uppåt, och de kommer antagligen förlora sina pengar rätt snabbt. Nuförtiden tycker jag att det verkar som att det sitter minst 4 multitablare på varje 6-manna bord.

 

Jag tycker det verkar som att utvecklingen bara pekar åt ett håll, dvs mindre fisk/spelare som sitter på få bord, och mer grinders.

Det känns som att om ett halvår/år så kommer det vara ännu värre.

 

Vad kan man göra åt detta då?

En ide kan ju vara att inte tillåta mer än 3-4 bord per spelare. Isf måste ju alla spelsiter ha samma regler i denna fråga, annars kommer ju spelarna bara gå till den site där de får ha obegränsat med bord uppe. Kanske spelsiterna borde bilda något slags förbund där de jobbar med att få in nya spelare samt minskar multitable spelarnas fördel?

På lång sikt tror jag att det kan vara ide för oss vinnande spelare att minska våra fördelar så att fisken inte förlorar sina pengar för fort, då kanske chansen är större att de kommer tillbaka.

 

Utvecklingen gör mej utan tvekan orolig inför framtiden, antalet fiskar lär ju fortsätta minska och då börjar man ju fundera på hur det ser ut nästa sommar..

 

Vad tror n?

 

 

Den där idén med färre bord per spelare är nog ingen idé som spelsiterna vill ha eftersom dom förlorar ganska mkt i rake då.

 

Och sen så tror jag det kan bli ganska kul när pokern slår i nya världsdelar...speciellt Asien vilket har ett erkänt spelgalet folkslag.

Men visst är det som du säger att det blir allt bättre motstånd, men

varför är det isf samma folk som alltid som oftast vinner mest alla dagar?

Bara förbättra sitt spel och ligga ett steg före "fisken-som-blivit-bättre"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När nya spelare börjar spelar poker så kommer de träffa på alla grinders, dvs folk som spelar 4 bord och uppåt, och de kommer antagligen förlora sina pengar rätt snabbt. Nuförtiden tycker jag att det verkar som att det sitter minst 4 multitablare på varje 6-manna bord.

 

Jag tycker det verkar som att utvecklingen bara pekar åt ett håll, dvs mindre fisk/spelare som sitter på få bord, och mer grinders.

Det känns som att om ett halvår/år så kommer det vara ännu värre.

 

Vad kan man göra åt detta då?

En ide kan ju vara att inte tillåta mer än 3-4 bord per spelare. Isf måste ju alla spelsiter ha samma regler i denna fråga, annars kommer ju spelarna bara gå till den site där de får ha obegränsat med bord uppe. Kanske spelsiterna borde bilda något slags förbund där de jobbar med att få in nya spelare samt minskar multitable spelarnas fördel?

På lång sikt tror jag att det kan vara ide för oss vinnande spelare att minska våra fördelar så att fisken inte förlorar sina pengar för fort, då kanske chansen är större att de kommer tillbaka.

 

Utvecklingen gör mej utan tvekan orolig inför framtiden, antalet fiskar lär ju fortsätta minska och då börjar man ju fundera på hur det ser ut nästa sommar..

 

Vad tror n?

 

Det är ju inte så svårt att ha fler klienter öppna samtidigt.......så nä de är nog ingen bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När nya spelare börjar spelar poker så kommer de träffa på alla grinders, dvs folk som spelar 4 bord och uppåt, och de kommer antagligen förlora sina pengar rätt snabbt. Nuförtiden tycker jag att det verkar som att det sitter minst 4 multitablare på varje 6-manna bord.

 

Jag tycker det verkar som att utvecklingen bara pekar åt ett håll, dvs mindre fisk/spelare som sitter på få bord, och mer grinders.

Det känns som att om ett halvår/år så kommer det vara ännu värre.

 

Vad kan man göra åt detta då?

En ide kan ju vara att inte tillåta mer än 3-4 bord per spelare. Isf måste ju alla spelsiter ha samma regler i denna fråga, annars kommer ju spelarna bara gå till den site där de får ha obegränsat med bord uppe. Kanske spelsiterna borde bilda något slags förbund där de jobbar med att få in nya spelare samt minskar multitable spelarnas fördel?

På lång sikt tror jag att det kan vara ide för oss vinnande spelare att minska våra fördelar så att fisken inte förlorar sina pengar för fort, då kanske chansen är större att de kommer tillbaka.

 

Utvecklingen gör mej utan tvekan orolig inför framtiden, antalet fiskar lär ju fortsätta minska och då börjar man ju fundera på hur det ser ut nästa sommar..

 

Vad tror n?

 

Tyvärr tror jag att det är helt ointressant för siterna, de vill ju ha in många spelare inte begränsa antalet bord de spelar på. Fisken förökar sig och vissa utvecklas så det gäller bara att vara bättre än de som spelar på "din" nivå så är du vinnande. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, ni har nog rätt i att det inte är lönsamt för pokersiterna att begränsa antalet bord..samt att det skulle bli svårt.

Min poäng var iaf att siterna kanske kunde hjälpas åt, kanske bilda något slags förbund där de kan nå ut till fler nya spelarna än vad som kan nås idag.

 

Sen så gäller det ju självklar att hänga med i "utvecklingen", och försöka vara bättre än de andra på sin nivå, eftersom att spelarna blir allt bättre.

 

Vidare så påstår många att det kommer bli väldigt bra spel när de öppnar Asien, eftersom det bor ca 2 miljarder människor där och att asiaterna är "erkänt" spelgalna.

 

Jag vet inte exakt hur det ser ut där, men jag har fått för mej att det kommer bli mkt svårare än vissa verkar tro.

Rätta mej om jag har fel här, men de flesta länderna i Asien tillåter väl inte gambling överhuvudtaget..?? Sen tror jag inte att ledarna i Kina (är väl fortfarande ganska kommunistiskt? ) är särskilt pigga på att deras invånare börjar förlora pengar via internet till spelare i andra länder!

 

Så jag undrar i hela fridens namn detta ska gå till... Tycker det verkar som att optimisterna som hela tiden säger "vänta tills de öppnar asien", vandrar omkring i nån slags dröm och inte vill se åt vilket håll nätpokern verkligen pekar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte heller poker kommer att slå i Asien. Men hoppas kan man ju.

 

Men en mer realistisk syn på pokerns framtid är att spelvärdet kommer att sjunka mer och mer, färre spelare kommer att vinna på sitt spel, färre kommer att kunna försörja sig på det. De sämsta spelarna försvinner, och risken är att det till slut bara sitter en massa grinders och försöker vinna av varandra. Självklart kommer vissa ändå att vara lite bättre, men det lär mest bli en massa skyfflande av pengar fram och tillbaka.

 

Jag är pessimist, tror att pokern kommer minska radikalt framöver. Men det kommer givetvis vara något annat som tar över... en annan form av kortspel, eller kanske nåt helt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat stort problem är att fusket ökar. Botar som multitablar är något som vi får förmodligen vänja oss vid. Även om de inte klarar av att slå bra spelare tar de fiskens pengar.

Spelare som samarbetar och delar information via skype och liknande program är också svårt att göra något åt. Vet inte hur det ser ut på Ipoker men på Ongame har jag sett det flera ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att väldigt få här vill inse att poker är ett pyramidspel. Grinders/pros tillför inga pengar alls. Att någon ska kunna få ut en vinst bygger på att det finns en väldigt stor massa av nybörjare som är villiga att offra ett par hundringar/tusingar på att testa. Det är dom som driver cirkusen, för det finns absolut inga andra intäkter.

 

Alltså måste grinders också inse att det som drar fisken är bra för dem med. Det kan vara så att det är stort +EV på att begränsa antalet bord till 2-3 - OM det är så att klimatet gör att fisken tycker det är roligare. Fanns det bara grinders så skulle ingen tjäna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att väldigt få här vill inse att poker är ett pyramidspel. Grinders/pros tillför inga pengar alls. Att någon ska kunna få ut en vinst bygger på att det finns en väldigt stor massa av nybörjare som är villiga att offra ett par hundringar/tusingar på att testa. Det är dom som driver cirkusen, för det finns absolut inga andra intäkter.

 

Alltså måste grinders också inse att det som drar fisken är bra för dem med. Det kan vara så att det är stort +EV på att begränsa antalet bord till 2-3 - OM det är så att klimatet gör att fisken tycker det är roligare. Fanns det bara grinders så skulle ingen tjäna pengar.

 

Är alla grinders lika skickliga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt... 100.000 spelare på Stars Prime, och 70.000 på FT.

 

Alla grindar?

 

Varav 90 000 av dom inne på stars är freerollare och playmoneyspelare.

Sen är väl inte stars någon särskilt intressant sajt för NL10-100 spelare heller då deras rake ligger på en 6-7BB/100 händer. Finns ju inget vettigt banan eller bonusprogram där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De allra flesta spelar low-buyin turrar eller likanande...betydligt färre CG-game spelare.

 

 

Precis, så jävla pissiga inlägg....folken som klagar är väl dom som inte hänger med i utvecklingen och inte plussar längre pga att motståndet tuffat till sej en aning.

Det är skillnad på grinder å GRINDER...........

 

Om du hade läst mitt inlägg så ser du att jag pratade om nätpokerns UTVECKLING och vilket håll det pekar. Eller du kanske tycker att det ser positivt ut? Tror du att det kommer vara mer fisk om 1 år? DET är vad vi pratar om.

 

Jag är en vinnande spelare som spelar högre än de flesta här på pf, men jag inser att det kanske inte alltid kommer att gå att vinna lika mkt på 5/10. Självklart måste man hänga med i utvecklingen som jag också skrev tidigare, men utvecklingen ser enligt mej inte positiv ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varav 90 000 av dom inne på stars är freerollare och playmoneyspelare.

Sen är väl inte stars någon särskilt intressant sajt för NL10-100 spelare heller då deras rake ligger på en 6-7BB/100 händer. Finns ju inget vettigt banan eller bonusprogram där.

 

 

Vilket då innebär, med dessa argument, inte finns NÅGRA grinders på stars... Jipiiee!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...