Gå till innehåll

Osund pengavärdering


Softish

Recommended Posts

osund penga värdering ja , sj klart..

 

men som sagt man ser inte pengar som pengar vid poker bordet utan redskap.

 

som tex

 

satt och lirade 50/100 på svs när tungdanne verkade småt gallen? köpte säkert in 10 ggr och synade en del allins emd q9 mm

som arbetslös student jag är, lever på poker för tillfället

 

satte jag 20% av min br på det bordet cirka 10k,(spelar normalt 2,5/5 å5/10 och kanske ett högre bord)

 

först i börajn gick det bra låg på 27 k men efter ett tag började hans flyt komma in, min floppade triss var inte en match mot hans stegdrag (hans hand q8 floppen 10j2 där jag hade triss i JJJ gick allin på floppen efter hans pott bet, kan ju gissa hur det gick:shock: :lol: )

 

Dom pengarna kunde jag ha använt till annat forsatt att grinda på mina nivåer vilket jag kommer att göra, men kunde ha betalat hyra i ett havlår. det slog mig efteråt, va fan häll jag på med?, varför inte ta en stöt och gå därifrån?

 

Man måste ha i bak tanke endå att det faktist är rikigta pengar man spelar med och det är ett redsakp men i slutändan är det pengar...

 

 

Gl vid poker bordena, jag måste tänka över min girighet samt (mitt spelberoende)

 

 

GG Gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänk allt i inköp och BR.

 

Sen att man spenderar som ett AS irl är fan omöjligt att komma ifrån.

 

Nej, det är det inte. ;)

 

Om man spenderar pengarna direkt eller sparar beror väl på i vilken situation man befinner sig och vad man förväntar sig av framtiden. Det kan ju komma en dag i framtiden då man behöver pengarna mycket mer än vad man gör nu.

 

Vi har en kille på jobbet som hade eget företag som IT-konsult kring millennieskiftet. Han drog in 70k efter skatt i månaden på det. Idag har han inte råd att ha en bil ens trots att han tjänar ca 30k (före skatt) i månaden. Han spenderade som en galning, köpte aktier som han belånade. Sen kraschade börsen och han fick skulder på hundratusentals kronor som han fortfarande betalar av på.

 

I teorin kan samma sak hända med en pokerspelare. Pokern torkar upp/förbjuds och man råkar på en smäll på börsen eller bostadsmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja.. håna mig bara! Trampa på mig med era blanka stövlar! :evil:. Jag gick från 600 euro till 2963 fram tills igår då precis allt gick fel. Synade mot fyrtal och en lång radda med annat jävelskap så att jag nu är nere på 1538. Till slut beroende på en tilt som blev oundviklig. Det är ju inte kört ännu men det känns grymt tungt kan jag lova.

 

Hur fan kan 1000:- kännas lite för dig när du knappt har en rulle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig påstått att 1000:- skulle kännas lite men innan jag började med nätpoker så kändes det betydligt mer än idag. Man blir ärligt talat ekonomiskt hjärntvättad av poker ;-)

 

Ja, speciellt om man uppvisar väldigt starka spelmissbrukstendenser.

Då kanske man inte borde spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig påstått att 1000:- skulle kännas lite men innan jag började med nätpoker så kändes det betydligt mer än idag. Man blir ärligt talat ekonomiskt hjärntvättad av poker ;-)

 

Prova att bli en vinnande pokerspelare, då kan du snacka om att bli ekonomiskt hjärntvättad och bara se siffror.

Det du skriver om är en speltorsk som jagar och vill vinna tillbaka förlusterna.

 

Har inte besökt/skrivit här på ett tag, men vissa mupps känner man igen även om de byter nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jämför din riskbenägenhet med godtycklig entrepenör ska du nog se att du är rätt rejält försiktig i relation. 300BB och 10% risk att gula är bra mycket lägre än de 50% chans att investeringen går helt förlorad som många entrepenörer räknar på. se sbrugby som körde 10BI när han började vandra i nivåerna.

 

Enligt de flesta money-management råden ska man ha 3000bb för att vara säker på att inte gula om man är en vinnande spelare i längden.. har man endast 300bb borde väl detta innebära att man har 90% chans (inte 10%) att gula?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att bli en vinnande pokerspelare, då kan du snacka om att bli ekonomiskt hjärntvättad och bara se siffror.

Det du skriver om är en speltorsk som jagar och vill vinna tillbaka förlusterna.

 

Har inte besökt/skrivit här på ett tag, men vissa mupps känner man igen även om de byter nick.

Dig känner jag igen som en av forumets otrevligaste besserwissrar. Majoriteten av vana pokerspelare vet hur påverkad man blir av att behöva förtränga markernas egentliga värde. Måste du alltid uppvisa dålig attityd? Hade jag varit moderator så hade jag bannat dig för längesen. Forumet hade haft en trevlig atmosfär utan störiga idioter som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...