13_Outs Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (7 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com MP2 ($56.95) Hero ($97) Button ($40.50) SB ($69.60) BB ($59) UTG ($54.30) MP1 ($48.80) Preflop: Hero is CO with A[], Q[]. 1 fold, MP1 calls $1, 1 fold, Hero raises to $5, 2 folds, BB calls $4, MP1 calls $4. Flop: ($15.50) A[], 6[], 4[] (3 players) BB checks, MP1 checks, Hero bets $10, BB raises to $32, MP1 folds, Hero ??? Hur ofta är jag slagen? Hans stack är ju ganska liten men en checkraise? För övrigt har jag inga stats alls. det är femte eller sjätte handen på bordet. Citera
jeneqvist Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 nästan omöjligt att säga utan stats kan ju va allt från jordens galning till den tightaste pf:aren ( i det senare fallet e du alltid slagen). Men utan stats lr read så synar jag nog CR:en och synar pushen på blanka turn. alt pushar turn om han checkar Citera
Bogust Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Kan ju givetvis vara 66 eller 44 ibland här, kanske också 64. Dock tror jag att man oftare ser ett färgdrag eller ett konstigt spelat svagare A här. Håller med vad jeneqvist säger: Syna floppen och syna en push/alternativt pusha själv om ingen hjärter kommer på turn. Citera
dlinder Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Reställ floppen. Att syna och vika turn för hjärter är ju jättedåligt. Citera
Wharic Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Vad synar någon 5BB ur position och utan read preflop med för att sedan check-raisa preflop höjaren till ca 2/3 pot? Jag tror du ser AJ och liknande alldeles för sällan för att det ska vara värt att ställa in på floppen. Det bästa du kan hoppas på i dom flesta fall är nog en coinflip och ofta ligger du sannslöst efter. Att han lägger handen kan du nog glömma. Du måste riskera $44 för att vinna $84 och jag tror inte att du vinner 1/3 av dom där händerna. Riskera stacken när du har en bra read istället. Citera
dlinder Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Vad synar någon 5BB ur position och utan read preflop med för att sedan check-raisa preflop höjaren till ca 2/3 pot? Jag tror du ser AJ och liknande alldeles för sällan för att det ska vara värt att ställa in på floppen. Det bästa du kan hoppas på i dom flesta fall är nog en coinflip och ofta ligger du sannslöst efter. Att han lägger handen kan du nog glömma. Du måste riskera $44 för att vinna $84 och jag tror inte att du vinner 1/3 av dom där händerna. Riskera stacken när du har en bra read istället. Hade han haft fullstack så kanske kanske hade man kunnat vika. Men han är kort, brädan är dragig och vi har träffat bra - lägg finns inte utan read. Vad tror du själv han synar 5bb ur pos med pre, AK? Knappast sannolikt. Det han bör ha är set, sämre A eller drag. Varifrån du får coinflipläget ser jag inte öht. Citera
Twig Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Reställ floppen. Att syna och vika turn för hjärter är ju jättedåligt. Det var det sämsta förslag jag läst. Är han kompetent, så folda. Citera
dlinder Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Det var det sämsta förslag jag läst. Är han kompetent, så folda. Det där med argumentation är inte din grej eller? AQ är den näst bästa (realistiska) handen vi kan ha här. Vi kan inte folda allt utom nöten. Citera
Wharic Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Vad tror du själv han synar 5bb ur pos med pre, AK? Knappast sannolikt. Det han bör ha är set, sämre A eller drag. Varifrån du får coinflipläget ser jag inte öht. Pocket par och små sc. Sämre ess tror jag är en önskedröm. AQ där är coinflip mot tex 87 i hjärter. Citera
Steel Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Killen är semishort, vi saknar read och brädan är hyfsat dragig. 3 bra argument för att inte folda. Degen ska in, allt annat är jättetomtigt. Om vi sen trycker in direkt, eller synar och trycker in oavsett turn känns rätt irrelevant. Citera
dlinder Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Pocket par och små sc. Sämre ess tror jag är en önskedröm. AQ där är coinflip mot tex 87 i hjärter. 87h är ett vrålkonstruerat läge för att få använda uttrycket "coinflip". Faktum kvarstår att vi har ungefär den bästa handen vi kan ha här, så vik blir på tok för vekt. Vi vill inte ge Fi vinst vid 99% av sina raise på flop-CB. Citera
mgps Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 ni ser att FI/BB bara har 59 från start och alltså är inne med 2/3 av stacken. push eller fold givetvis. Citera
mgps Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Det var det sämsta förslag jag läst. Är han kompetent, så folda. det är ju dte vi inte vet. 5 händer på bordet. 59 bucks tyder ju på att han inte är kompetent om han haft det hela tiden och inte förlorade lite grann i föregående pott och ej hannn reloada. Citera
dlinder Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Spelar roll om han är kompetent? Isf kan han ju ha plockat upp på vår "förmåga" att vika allt annat än nöten för ett CR. Citera
mgps Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Spelar roll om han är kompetent? Isf kan han ju ha plockat upp på vår "förmåga" att vika allt annat än nöten för ett CR. ja på 5 händer hinner vi vika mycket nötter. Citera
Wharic Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 87h är ett vrålkonstruerat läge för att få använda uttrycket "coinflip". Bara för att han inte sitter på ett starkt drag varje gång så betyder det inte att draget inte är en coinflip mot ett TP. Faktum kvarstår att vi har ungefär den bästa handen vi kan ha här, så vik blir på tok för vekt. Vi vill inte ge Fi vinst vid 99% av sina raise på flop-CB. Du gav just den absolut starkaste anledningen till att en fold är rätt här. Tomtar brukar i allmänhet inte spela sina drag eller ens mediokra händer särskillt aggressivt. Dom synar i regel ner handen och stoppar in degen på rivern när dom inte längre har några outs. Citera
-PK- Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Men vad är det med den här tråden?? Vi har TPGK mot en 59bb tomte på tvåfärgad flop. Stoppa in pengarna snabbt. Har han stål, take a note, reloada och spela vidare. Citera
dlinder Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Du gav just den absolut starkaste anledningen till att en fold är rätt här. Tomtar brukar i allmänhet inte spela sina drag eller ens mediokra händer särskillt aggressivt. Dom synar i regel ner handen och stoppar in degen på rivern när dom inte längre har några outs. Läste du vad jag skrev? För ditt svar relaterar inte till det öht. Detta är en lätt push, finns inget annat. Citera
strater Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Men vad är det med den här tråden?? Vi har TPGK mot en 59bb tomte på tvåfärgad flop. Stoppa in pengarna snabbt. Har han stål, take a note, reloada och spela vidare. QFT Citera
Recommended Posts