LongAgo Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Det är en löjligt enkel syn. Synar man inte här har man grava luckor i sitt spel i övrigt. Det är löjligt dumt att skriva som du precis har skrivit. Som påpekat, så tyckte jag också synen var väldigt enkel när jag spelade handen, men efter mitt resonemang på sidan ett så kanske inte synen är helt självklar? Påpeka gärna vad som är fel med resonemanget, då jag ber om det när jag för det. Dina resonemang brukar vara bra, så dela med dig. Citera
Sylwester Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Snacka om att lägga energi på fel saker... Citera
Jerico Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Det enda jag skulle kunna tänka mig som talar för fold är om Fi är extremt uppmärksam tänkande spelare som ser HERO som en ärkenit som enbart höjer nötter på turn. Med tanke på preflop så kanske det kriteriet är uppfyllt... Citera
LongAgo Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Well, ok.. synen är marginel och vi tar den för 200bbs Nåja, syftet va att få diskussion, det har vi ju fått! Citera
psatiw Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Påpeka gärna vad som är fel med resonemanget, då jag ber om det när jag för det. Dina resonemang brukar vara bra, så dela med dig. Sorry, men orkar faktiskt inte, eftersom det är en sån jätte-no-brainer. Men tack för komplimangen, antar jag. Kan ju ist kommentera de övriga gatorna som jag tycker du spelade bra, inklusive turn innan han shovade. Det normala är väl förstås att slå om pre, men jag är inte lika hatiskt inställd till synen som vissa andra verkar vara. Citera
LongAgo Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Sorry, men orkar faktiskt inte, eftersom det är en sån jätte-no-brainer. Men tack för komplimangen, antar jag. Kan ju ist kommentera de övriga gatorna som jag tycker du spelade bra, inklusive turn innan han shovade. Det normala är väl förstås att slå om pre, men jag är inte lika hatiskt inställd till synen som vissa andra verkar vara. Ahh, jag håller med dig, tyckte det va en super-no-brainer tills jag just använde det lilla skrumpna som befinner sig bakom pannbenet. Dock så antar jag att jag skall fortsätta tycka det är en super-no-brainer Angående komplimangen, så var det just en komplimang. Du är duktig spelteoretiskt. Citera
folder Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Well, ok.. synen är marginel och vi tar den för 200bbs Nåja, syftet va att få diskussion, det har vi ju fått! Synen är inte marginell. Du får 2:1 för en coinflip. Citera
SlickJack Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Ja i detta läget har vi säkert odds att syna. Men allt beror på vilken range vi kan tilldela fi. Vi ska syna $646 i en $1080 pott och behöver vinna 37,4% av gångerna. Jag tror faktiskt att fi öppnar ATo här också i och med att bordet är femanna. Så fi öppnar i cutoff och där borde väl ATo finnas med. I pokerstove hade jag även med AK och KQ i hjärter. --- 1,364 games 0.005 secs 272,800 games/sec Board: Ks Jh 5h Qc Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 38.636% 38.64% 00.00% 527 0.00 { QdQs } Hand 1: 61.364% 61.36% 00.00% 837 0.00 { KK-JJ, 55, AhKh, ATs, KhQh, T9s, ATo } --- Detta tror jag är en väldigt realistisk range på denna typen av motsåndare som öppnar mycket från co och knappen. Vi har oddsen för synen men det är inte så jättesjälvklart ändå. Men tar jag bort ATo så är det jättestor skillnad: --- 836 games 0.001 secs 836,000 games/sec Board: Ks Jh 5h Qc Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 48.684% 48.68% 00.00% 407 0.00 { QdQs } Hand 1: 51.316% 51.32% 00.00% 429 0.00 { KK-JJ, 55, AhKh, ATs, KhQh, T9s } --- Men som sagt, jag tror att denna typen av fi definitivt öppnar ATo i co och cbettar på denna brädan. Citera
Recommended Posts