Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har på sistone iaktagit vad som skulle kunna vara microspelarens evolution.

1. De har börjat höja rejält preflop (dock ibland med tveksamma händer också).

2. De har börjat betta to the raiser med set och starka saker.

Vad handlar detta om? Utvecklas fiskarna eller är det nån slags synvilla?

snart börjar dom väl övervinna raken också:-(

Postad

på svenskaspel utvecklas inte fiskarna kan jag säga =). omöjliga att läsa dom, spelar så konstigt så man fattar bara inte hur.

lättaste readen är dock när man raisar 4*bb och dom miniåterhöjjer, betyder till 99% ett högt pocketpar. samma sak på pokerchamps ?

Postad
på svenskaspel utvecklas inte fiskarna kan jag säga =). omöjliga att läsa dom, spelar så konstigt så man fattar bara inte hur.

lättaste readen är dock när man raisar 4*bb och dom miniåterhöjjer, betyder till 99% ett högt pocketpar. samma sak på pokerchamps ?

Skönt det, ska börja spela på SvS snart tänkte jag. Verkar lukrativt efter allt jag hört:)

Jo, minraisen är väl ofta QQ+ eller 73o beroende på vem som gör den men på NL50 är det bättre spel plötsligt.

Skickade PM till dig btw Jenki, nu sa dansken iofs att du plussade riktigt bra så det kanske var onödigt:D

hade det bra!

Postad
På pokerchamps där du lirar finns knappt något värde alls på microborden längre iaf. Testa 0,25/0,50 till 1/2 där istället. Stundtals helt sjuk action. Snittpotter på 100BB på NL200.

Hur menar du att det inte finns nåt värde på microborden?

Tycker du att fisken utvecklats? Jag har fortfarande inga problem att vinna ganska ordentligt som multitablande TAG iaf;-)

Själv uppfattar jag NL50 borden som tightare och bättre än NL20 tex. Men då spelar jag iofs bara 9bord. Spelar just nu SH NL50 och det är mkt slaksigare än NL20 FR borden jag satt vid tidigare.

Vill gärna höra mer om hur du uppfattar pokerchamps!

Postad
Va är det för dum fråga, givetvis utvecklas man och går ifrån stadiet som fisk.

Man lär sig mer av förluster än vinster, fiskar förlorar endel i början.

Mmm, de går från att vara löspassiva till att bli weak-tighta när de inser att de synar bort alla pengar mot TAGs. Sen tiltar de när de blir utdragna för att de inte skyddat sin hand och blir maniacs för en kväll...

Postad
Va är det för dum fråga, givetvis utvecklas man och går ifrån stadiet som fisk.

Man lär sig mer av förluster än vinster, fiskar förlorar endel i början.

Hur kan du missuppfatta mig? Jag pratar inte enskilda spelare utan fiskpopulationen överlag

Postad

Det är klart att alla pokerspelare blir bättre och bättre, sett över alla nivåer. Främst för att det inte tillkommer lika många nya spelare som det gjorde under "boomen", men även på grund av alla hjälpmedel som finns, t.ex. detta forumet.

Postad
Det är klart att alla pokerspelare blir bättre och bättre, sett över alla nivåer. Främst för att det inte tillkommer lika många nya spelare som det gjorde under "boomen", men även på grund av alla hjälpmedel som finns, t.ex. detta forumet.

Håller inte med. A l l a pokerspelare blir inte bättre. Det är bara en liten del som läser böcker och nyttjar forum på de lägre nivåerna, det är jag helt övertygad om - av deras spel att döma. Många verkar se poker som ett rent turspel på micro- och låglimitnivån, och de förändrar inte sitt spel märkbart.

Postad

Sen är det ju frågan om fisken behöver bli särskilt bra för att den ska vara omöjlig att slå också eftersom raken har så pass stort inflytande på spelet.

Ett tigth 10NL bord när jag börja lira för ett 1,5 år sen låg snittpotten på 50BB, medan de vilda låg på 50-100.

Numera ligger dom på 10-30BB oftast.

Postad

jag tycker de blivit bättre, men beror också på vilken sida man spelar. Jag väntar på att den asiatiska fisken ska komma in eftersom den amerikanske nu är borta.....men min erfarenhet säger att många folk i asien älskar att vadslagning och gambling så blir fint när de upptäcker pokern

Postad
jag tycker de blivit bättre, men beror också på vilken sida man spelar. Jag väntar på att den asiatiska fisken ska komma in eftersom den amerikanske nu är borta.....men min erfarenhet säger att många folk i asien älskar att vadslagning och gambling så blir fint när de upptäcker pokern

Asiater är ju ofta helt tokiga och nyfikna på västerlänsk kultur i övrigt...konstigt att det tar sån tid med pokern.

Postad

Är den amerikanske fisken borta? Jag håller inte med.

Men jag längtar också efter asiaterna. Har man spelat med dom i Vegas, så vet man att dom är VÄRDE! Där är man inte främmande för att syna raise-reraise med 74 off, för man har barn som är sju och fyra år gamla (sant exempel från en japansk dam på Bellagio).

Postad
Är den amerikanske fisken borta? Jag håller inte med.

Men jag längtar också efter asiaterna. Har man spelat med dom i Vegas, så vet man att dom är VÄRDE! Där är man inte främmande för att syna raise-reraise med 74 off, för man har barn som är sju och fyra år gamla (sant exempel från en japansk dam på Bellagio).

Var barnen pojke respektive flicka? Eftersom det var offsuit.

Postad
Håller inte med. A l l a pokerspelare blir inte bättre. Det är bara en liten del som läser böcker och nyttjar forum på de lägre nivåerna, det är jag helt övertygad om - av deras spel att döma. Många verkar se poker som ett rent turspel på micro- och låglimitnivån, och de förändrar inte sitt spel märkbart.

Jag tycker många gånger att erfarna proffs synar skummare än nybörjare som ofta är relativt tighta. Igår så synade t ex en erfaren snubbe hela 40 euro vid 2/4-nivån p g a sin träff med sin 6:a jämte en radda högre kort. Det kan inte bara handla om read för hur skulle han kunna veta att jag inte hade tvåpar eller t o m triss? Enligt min erfarenhet så synar fler rika spelare stora bets med låg träff än "fattiga" nybörjare, delvis beroende på större misstänksamhet.