Apelsinjuice Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Jag anatar att jag får börja hänga här lite mer för forumet känns lite snabbare nu än när jag tog min paus från det. Någon gång i framtiden får jag väl skriva nån såndär long post som handlar om hur man ska spela vinnande i nån spelstil för att "make-it-up to you" för all hjälp från tidigare. Just nu kan ni dock få fortsätta hjälpa mig... Det är såhär att den senaste månaden har jag bestämt mig för att spela 1000 sngs' på $2 nivån för att se hur jag spelar. Än så länge så har jag klarat mig fint och snittat 33 sngs' / dag (33*31=1023). Jag började med $107.7 och nu har jag, efter mer än 400 sngs' $98. Det har varit en extremt svängig period och jag måste göra något fel. Det kan inte bara vara variance att jag hela tiden spelar breakeven. Jag räknade lite på det och utan rake hade det varit; 410*2.3=943 410*2 =820 943-820=123 Så utan raken har jag legat på $98+$123=$221, men nu finns rake och det måste man väl inse. Jag vet inte om demhär siffrorna spelar nån roll men det ger ju lite hopp om vad jag gör för fel. Det är 5-max jag spelar, btw. Lite om mitt spel; Tidigt; 1: (10/20) 2: (15/30) Ganska ultratight till lvl 3. Här har jag fått ihop runt 1400-1800 (startar med 1500) och ibland mer, upp emot dubblingen till ner runt 1000. Sedan kommer nivå 3 (25/50). Då börjar jag försöka plocka hem en eller annan blind och kan öka mitt kapital med cirka 200 marker denna rundan om jag inte är bakom någon extrem aggro chiplead varje gång... Sedan kommer nivå 4 (50/100). Det är då mitt spel börjar bli lite halvkasst. Jag försöker att fortsätta plocka en blind eller två och om jag har runt 10x bb så avgör jag om det är push/fold/raise som gäller. Raise är 4/5 ggr för att plocka mörkarna. På denna nivån har jag ofta antingen gått upp en 3-500 eller ner 3-500. Det är oftast 3 spelare kvar efter denna nivån men ibland också 4 eller Headsup. Efter nivå 4 kommer nivå 5 (100/200). Då börjar mörkarna gå upp till 4-6x "min egna stack" Det är nu jag börjar bli lite osäker på hur jag ska pusha. Ska jag pusha 50%, 40%, 30% eller bara attackera mörkarna när jag är i sb? Är jag chiplead på denna nivån så försöker jag passivt tjäna ihop 3x mörkar under denna nivå (900 sammanlagt) och försöker undvika konfrontationer för att bevara min chiplead mer eller mindre. Jag är dock inte nit utan kan, om handen tillåter, syna mina motspelares kassa pushar, pusher, push... vad det nu heter. På nivå 6 (200/400) så börjar det bli knivigt. Nu har jag ofta 2-4x bb och försöker pusha varje resonabel hand för att plocka mörkar eller åka ut. Det brukar sluta med att jag åker ut märker jag. Med 5-6x bb så har jag ungefär samma taktik men kan undvika att pusha vissa ganska kassa händer. Sedan kommer nivå 7 (400/800) och då är jag antingen HU eller chiplead och då hotar jag mina motspelare med att vara extremt aggressiv pga. att nivån är så hög och det inte finns så mycket utrymmer för spel. Åsikter om mitt spel mottages med öppna armar. Och ja, jag har läst många utav länkarna i länksamlingen. Citera
Tottyville Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 "Jag började med $107.7 och nu har jag, efter mer än 400 sngs' $98." Ågren. Citera
Apelsinjuice Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 "Jag började med $107.7 och nu har jag, efter mer än 400 sngs' $98." Ågren. Din kommentar hjälper mig pga vad? Citera
DrRoland Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Svårt att säga vad felet är, i synnerhet för mig som typ aldrig spelar SNG, men det ser inte ut som om det är något stort plus-resultat som ligger och lurar runt hörnet. 400 SNG är rätt mycket. Det ser snarare ut som om du inte plussar pga raken. Du har en hyfsad edge mot spelarna, men inte mot sajten. Citera
ElegantBB Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 HAHAHA varför började du just med 107 dollar? det är ironiskt kul med low limit lirare $2 sng fyfan vad jag minns att man fick slita på den tiden man lirade det. Citera
Apelsinjuice Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 HAHAHA varför började du just med 107 dollar? det är ironiskt kul med low limit lirare $2 sng fyfan vad jag minns att man fick slita på den tiden man lirade det. Vad ska jag säga .... Började med en mindre summa, sen börja bergochdal-banan, upp och ner, upp och ner, upp och ner. I slutet av juli så hade jag $107,7. Då bestämde jag mig för att sätta in lite seriös volym i spelet och satte upp mig 1000 sng-mål dagen innan augusti och så började jag Aug-1 =) Citera
flaxlax Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Det kan inte bara vara variance att jag hela tiden spelar breakeven. Det är nog inte helt omöjligt att det är varians, men några kommentarer utifrån vad jag har sett på 1-2$'s SNG. Det är ganska mycket limpande (även med högre blinds) så under dom första nivåerna kan det kanske löna sig för dig att limpa med med connectors och Axs samt att syna från SB med lite blandade händer, om du prickar har du ofta stor chans att få betalt. På dom högre blindsnivåerna är det mindre lönsamt att pusha än vad det nog kan vara när man kommer upp i dyrare SNG, spelarna har en tendens att syna en all in preflop även om det enligt alla teorier inte är lönsamt för dom. Däremot så kan många folda postflop för små bets om de har missat även om potoddsen finns där. Så det kan löna sig att bara limpa eller minraisa från ex knappen och satsa om blindsarna checkar till dig. Citera
Jakelamotta Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Om du är i chiplead(iaf om det är relativt kraftigt marker övertag) på de sena nivåerna när mörkarna är stora ska du inte passivt försöka vinna mörkar, du ska spela superaggro. Så gör jag iaf och det har gått bra så här långt. Citera
Apelsinjuice Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Det är nog inte helt omöjligt att det är varians, men några kommentarer utifrån vad jag har sett på 1-2$'s SNG. Det är ganska mycket limpande (även med högre blinds) så under dom första nivåerna kan det kanske löna sig för dig att limpa med med connectors och Axs samt att syna från SB med lite blandade händer, om du prickar har du ofta stor chans att få betalt. På dom högre blindsnivåerna är det mindre lönsamt att pusha än vad det nog kan vara när man kommer upp i dyrare SNG, spelarna har en tendens att syna en all in preflop även om det enligt alla teorier inte är lönsamt för dom. Däremot så kan många folda postflop för små bets om de har missat även om potoddsen finns där. Så det kan löna sig att bara limpa eller minraisa från ex knappen och satsa om blindsarna checkar till dig. Tack för tipset, har funderat på det innan men också kommit fram till att man inte får så himla bra odds om inte alla 3 limpar innan en själv. Då är det väl bättre att gå lite mer aggressivt i sen position med Axs pga att du ofta har den bästa handen. Eller missar jag något? Citera
Apelsinjuice Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Om du är i chiplead(iaf om det är relativt kraftigt marker övertag) på de sena nivåerna när mörkarna är stora ska du inte passivt försöka vinna mörkar, du ska spela superaggro. Så gör jag iaf och det har gått bra så här långt. Mjo, dock brukar folk snappa det ganska snabbt och syna med en snäppet bättre hand vilket gör att jag ofta blir medel-låg stack istället Citera
MaybePirog Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 4-5 x bb raise för att försöka sno blindsen låter väldigt mycket för mig. Själv så kör jag 2,5 - 4 x bb. Oftast 2,5 eftersom det blir lättare att släppa om man möter motstånd och för att det enligt mig är mer svårläst. Liksom 4-5 ggr mörkarna borde väl motsvara ca 1/3-1/4 av din stack vid det här laget? Kanske värt att testa? Edit: Post #100 Citera
Apelsinjuice Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 4-5 x bb raise för att försöka sno blindsen låter väldigt mycket för mig. Själv så kör jag 2,5 - 4 x bb. Oftast 2,5 eftersom det blir lättare att släppa om man möter motstånd och för att det enligt mig är mer svårläst. Liksom 4-5 ggr mörkarna borde väl motsvara ca 1/3-1/4 av din stack vid det här laget? Kanske värt att testa? Edit: Post #100 Jag syftade mer på att jag raisar 4 av 5 ggr för att stjäla mörkarna och 1 av 5 ggr för värde. Citera
MaybePirog Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 ... jag slösade bort min post ala hundra på ett pinsamt inlägg för att du är otydlig?! Citera
Apelsinjuice Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 ... jag slösade bort min post ala hundra på ett pinsamt inlägg för att du är otydlig?! 100? Wtf! Kom tillbaks när du postat 194! Citera
LillaMy Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Jag tycker att du från period 4 ska börja attackera mellanstacken/stackarna undvik chipleader och minsta stacken om han inte är jätte tight då är det ju bara att bomba på denne med. Undvik att syna! Det är bättre att ställa själv ofta, utnyttja att det krävs bättre händer att syna än att pusha. Jag svamlar nog mest det var ett tag sen jag spelade sng "seriöst" men min taktik var ungefär som din de första tre perioderna. D.v.s. limpa låga par för att träffa set, spela annars AA, KK, AK. När blindsen gå upp börjar du stjäla mer och mer, pusha speciellt mot mellanstackar då de oftast är lite passiva i mitten på sng. Ska du spela mot chippie syna inte utan resteala istället. När blindsen blir riktigt höga, runt nivå 5-6 så brukar det räcka med att betta typ 2.5bb onödigt att riskera mer, utnyttja att spelare är rädda för tidiga höjningar. Nu är det väl sällan det är 4 spelare kvar här så du har ju knappen eller sb när du trycker. Sen skulle jag rekomendera 10 eller 9 manna istället lättar i min mening att få övertag mot sämre motståndare där. Framför allt läs i detta forumet, leta reda på myssions dagbok när han var i plantskolan och kolla även vad eurythmech skriver han är duktig. Det finns även en länksamling som hjälpte mig en del med hur du ska spela senare i sng ligger klistrad här. /mvh Citera
Recommended Posts