Gå till innehåll

bojkotta unibet nu!!


bojkotta_unibet

Recommended Posts

hej!

 

Nu ska ni få höra hur kalle ankasiten unibet lurade min kompis på pengar han spelade ihop med vip-poäng före omläggningen till den nya (skit)siten.

 

det var typ några månader innan dom gjorde om allt som han starta sin jakt på vippoäng där han skulle uppnå en vip på 1000 vip och då blev lovad som alla andra att man skulle få 100 dollar insatt på kontot, han uppnådde det precis innan dom gjorde om den siten och fortsatte sen tills bara några veckor efter dom startat den nya så var han uppe i 1000vip, hur tror ni det gick, han har inte sett röken av sina utlovade 100 dollar:cry: :cry: :cry: :evil: :evil: :evil: :evil:

 

han har varit i kontakt med dom flera ggr både via mejl och telefon, när han ringt dom så har dom lovat och höra av sig och vad händer, ingen på den skitsitens support hör av sig tillbaka och för att lösa det, även jag har skrivit och försökt hjälpa min polare med problemet och nu sist så säger dom att dom inte hittar varken hans namn eller nåt om honom i sina register,VA FAN ÄR DET FRÅGAN OM, VILKEN JÄVLA SKITSITE,SPELA ALDRIG PÅ DEN OCH SPRID DET VIDARE:evil: :evil: BOJKOTTA UNIBET NU:evil: :evil:

 

och sen en sak som dom vill att man ska göra när man får ett mejl tillbaka från dom är att man ska hjälpa dom och svara på några frågor hur dom kan bli bättre i supporten,det är så jävla patetiskt så det inte är sant,ska man skratta eller gråta!!

 

 

 

Jag och mina tiotal polare kommer aldrig mer spela på den skitsiten någonsin

 

 

tack för ordet

 

 

leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, Unibet dog för mig när jag upptäckte att de skimmar 0,6 % av spelarnas saldo - om och om och om och om igen med hjälp av dolda avgifter när man för över pengar till olika delar av Unibet-kontot. Jag tror knappast att någon vettig person skulle kalla det för annat än stöld.

 

När och hur, har aldrig märkt något av det iaf ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När och hur, har aldrig märkt något av det iaf ?

 

Det finns ju olika delar av Unibet-kontot. Själva huvudkontot är i SEK, men de övriga delarna har andra valutor. Genom att ha olika växelkurser beroende på åt vilket håll transaktionen går så skimmar Unibet cirka 0,6 % av pengarna varje gång som man flyttar pengar mellan olika delar av Unibet-kontot - som mellan sport och poker. Som exempel kan jag ta att jag förde över 1007kr från huvudkontot till pokerkontot. När jag sedan förde över pengarna till huvudkontot igen hade jag bara 1001kr. Och nej, växelkurserna hade inte ändrats. Det låter ju som struntsummor, men det här är något som drar in miljontals kronor till Unibet varje år och även hobbylirare kan få betala flera tusen kronor per år.

 

Skulle du använda dig av en Internetbank som tog ut en avgift varje gång du förde över pengar från ett av dina konton till ett annat? Eller skulle du handla hos Ica om du måste föra över pengar till charkdisken, betala en avgift, föra över pengar till mejeriavdelningen, betala en avgift o.s.v.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför man har självahuvud kontot i $ därför jag inte märkt av dessa avgifter.

 

Men självklart är det fult att ta utsånna dolda avgifter tyvärr finns det många siter som gör det.

 

Jag har spelat på ett flertal sajter som har haft olika valutor på huvudkontot och pokerkontot, men aldrig varit med om att man stulit pengar genom att fiffla med växelkurserna - förutom hos Unibet då. Hos dem betalar man rake+insättningsavgift+denna dolda avgift. Moraliskt sett befinner de sig på samma nivå som Sternligan eller Ken Lay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade också intresset för den där sajten när cleburne upplyste om de där smygavgiften. Förstår varför de la till den eftersom folk tjänade lite pengar när dollarn gick upp och unibet uppdaterade sina kurser sent, men då är det i såna fall bättre att man tvingas växla ut till exakt samma kurs man växlar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt och höra av flera som är riktigt jävla missnöjda med den skitsiten det här kommer kosta dom bra jävla mycket mer än dom 100 dollar som dom stal från min polare!!!

 

 

se nu till och sprida ut att ingen spelar där!!!

 

 

leif

 

aa du har verkligen påverkat oss. se vad många som sympatiserar med "din polares" situation :lol:

 

apropå den där avgiften så är det fan fucked up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara dåliga erfarenheter av Unibet, det sämsta är deras totalt inkompetenta support. Där spelar jag aldrig igen.

 

WORD * 2

 

Unibet är värsta siten jag varit med om och jag har spelat på många!

Deras support är helt klart inkompetent och otrevlig.

Ta ut degen o lira på betonbet istället, världens trevligaste support o inge strul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WORD * 2

 

Unibet är värsta siten jag varit med om och jag har spelat på många!

Deras support är helt klart inkompetent och otrevlig.

Ta ut degen o lira på betonbet istället, världens trevligaste support o inge strul!

 

ska ta och kika på den som du säger, jag gillar när man blir bra bemött och inte nån som fösöker lura en på degen som unibet gör,om dom ändå la ner lite jobb för att lösa problemet men nej, här ska vi lura vore kunder istället, smart folk dom där på unibet såååååååå smarta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska ta och kika på den som du säger, jag gillar när man blir bra bemött och inte nån som fösöker lura en på degen som unibet gör,om dom ändå la ner lite jobb för att lösa problemet men nej, här ska vi lura vore kunder istället, smart folk dom där på unibet såååååååå smarta!

 

Hur gammal är du på riktigt, dom flesta har förstått vad du råkat ut för.

Hela 100 dollar har "stulits", du och dina polare hatar unibet, ni är antagligen ute efter stor ersättning och ja ni kanske har rätt till det.

Själv tycket jag Unibet är en helt okej klient, dock ingen favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade på unibet precis när deras poker-rum startade, sedan bytte jag och har spelat otroligt lite på sidan. Jag måste dock få säga att de små erfarenheterna jag haft varit positiva. Har horat några bonusar, framförallt en "vi saknar dig"-bonus.

Har som sagt inte haft mycket med sidan att göra, men för mig har det flutet smärtfritt

//Freddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet - den siten lämnde jag i våras - inget fungerar där,

Unibet lovar runt

och håller tunt !:twisted:

 

 

På sista månaderna har man märkt en allt intensivare bonuskampanj från pokersiterna - där man försöker överträffa varandra med fantasibonusar - men när man läser mellan raderna i villkoren, så är det egentligen pricis samma villkor som förut, dvs inget har förändrats, eller så är det helt omöjligt att uppfylla villkoren, men många läser inte det finstilta

 

Unibet är inte pålitliga, det är min uppfattning av siten

 

Det säger sig själv - pokersjater som utlovar " 500 dollar i bonus" om man spelar för en summa av 100 dollar - inte håller - men man intalar gärna spelarna det

 

Typ sådan löfte har ju Unibet - som är helt meningslösa många gånger för spelarna

Lämna Unibet - det finns bättre pokersiter

 

Se upp med Partypoker också - skojar de med när det gäller bonusar och ...läste häromdagen, att Partypoker tar ut en avgift på hela 10 $ om mant tar ut sina pokerpengar....jag kan tyvärr inte bekräfta att det är sant, men uppgifterna kom från en seriös skribent på ett annat forum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet har trots allt haft mycket bra bonusar, deras 3000usd bonus är ju rätt svårslagen. Men efter man har horat den och ska göra ett uttag på typ 5000usd och inte får pengarna förrens efter 1 månad tar förtroendet slut.. det roligaste av allt var när jag skulle verifiera att "jag var jag". skickade in skärmdump från min it-bank och kopia av körkort, det var vad dom begärde.

 

Fick tillbaks ett mail om att nått skit inte var giltigt, efter många om och men visar det sig att dom har någon support i indien eller så som inte vet vad ett svenskt körkort är, har ingen aning om vad personnummer är och kunde dessutom inte sammankoppla det med samma info på min it-bank.

 

Jag ringde då och frågade om jag var den enda svenska kunden hos dem med nordea som it-bank och hur dom hanterade övriga "nordea fall", supporten kunde naturligtvis inte svara på detta och bad om att få återkomma.

 

En vecka senare fick jag in ty 360 Sek av dem 5000usd, wp Unibet. allt löste sig dock några veckor senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är du på riktigt, dom flesta har förstått vad du råkat ut för.

Hela 100 dollar har "stulits", du och dina polare hatar unibet, ni är antagligen ute efter stor ersättning och ja ni kanske har rätt till det.

Själv tycket jag Unibet är en helt okej klient, dock ingen favorit.

 

jag vill bara ha ur mig besvikelsen av att bli behandlad på det viset som dom gör och jag är inte ute efter nån stor ersättning, jag vill att rätt ska vara rätt och att dom betalar ut den bonusen men det kommer dom aldrig göra!

 

leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade på unibet precis när deras poker-rum startade, sedan bytte jag och har spelat otroligt lite på sidan. Jag måste dock få säga att de små erfarenheterna jag haft varit positiva. Har horat några bonusar, framförallt en "vi saknar dig"-bonus.

Har som sagt inte haft mycket med sidan att göra, men för mig har det flutet smärtfritt

//Freddie

 

 

De som jag har fått har varit väldigt bra, men är å andra sidan inte särskilt frekventa.

Har jag fått 3st på sammanlagt 250$ sedan de "gick över" till prima.

På mina andra prima skins kan jag spela med en 10-15xbonus i ryggen hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker Unibet skött sig mkt bra under den tid jag spelat där. Spelade av deras 3k bonus. Och spelat där en del annars osså. Deras VIP-kontakt svarar på mail inom en timme och cashout har gått på 3-5dar.

 

Man bör kanske ha en viss förståelse för att dom inte är överförtjusta i lowlimitgrinders som clearar bonusar på låga nivåer och inte genererar någon vinst alls. Dom tjänar inget på er som kunder, och man kan väl anta att det inte heller skapar någon vidare service.

 

Det är som att gå in i kiosken o köpa en glass för inköpspris o bli nekad att betala med kort (o sen whina om det i aftonbladet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar också unibet, tar ju hur lång tid att få ut pengarna nu påstår de att pengarna är på väg men de har tidigare sagt att jag skulle få pengarna vecka 31 så jag vet inte vad jag ska tro. Supporten är den sämsta någonsin de svarar ju knappt på frågorna och man kan ju få vänta riktigt länge på svar (9 dagar som mest för mig). Däremot så funkade bonusen bra för mig tog 500$ bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag kan bara bekräfta det du säger om unibet.

Satte nydligen in pengar där spelad in 500$ i bonus. Nu är det så att har bytt valuta på det kontot jag har på neteller. Vilket innebär att jag har fått ett nytt nummer på neteller. En representant sa innan jag gjorde det här att det var bara göra en liten deposit så kommer du kunna ta ut till samma konto. Det har jag försökt med nu och det går ej, det går ej heller casha ut eftersom den känner av att det inte är samma konto som jag satte in från. Har varit i kontakt med supprten 3 fyra gånger om det här och ärendet har gått vidare. Nu är mitt konto spärrat för övrigt ;) Men det ser ut att ta tid, allt jag begär är att dom ska ändra min 12 siffriga netellerkod så jag kan casha ut men det ser mörkt ut. Dom har t.o.m slutat svara nu på supporten. så jag rekomenderar ingen att spela där. Man känner sig väldigt maktlös.

Viste nästan att det skulle bli såhär så jag har tagit printscreen på hela skiten allt jag har gjort på sidan. Så löser det sig inte börjar jag med ett skriftligt brev. Sen går jag vidare till polisanmälan, osv. Inget konstigare än annat flummt folk som tömmer bankkonton på internet, vilket är straffbart. ska bli kul att se vad som händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...