Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]

CarlDenStore

Recommended Posts

Jag har inte påstått att jag är bra HU, jag sa bara att jag har fått ett oförskämt bra självförtroende nu. Sen har jag knappast mött bra spelare som jag säkerligen hade förlorat mot, jag har mött fiskar. Jag har ju sjukt mycket att utveckla i min HU, det här är bara början.
Du får hyra nebbis som coach.. *host* :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ändå att duktiga spelare överlag har en slags grundstrategi som är bra balanserad och svårexploaterad, därefter anpassar dom sitt spel för att exploatera sina motståndares uppenbara svagheter mer eller mindre bra.

Edit: Hellmuth är ett bra exempel på en spelare som är duktig på att exploatera.

Håller helt med!

Länk till kommentar

Vill lägga in två händer här också... Båda spelarna jag möter är jättefiskar och gör dumma moves hela tiden.

Hand 1 : Han ställer och han har gjort flera likadana moves tidigare med näst högsta par på brädan, ska man ändå syna här ?

Hand 2 : Jag ville sno potten på flopp men misslyckas då han synade. Turn checkar vi båda och jag får bara en känsla av att han har QT eller liknande. En fisk bettar alltid sin knekt på turn här efter att jag checkat, och han bettar inte 122$ på river om det inte är en bluff eller om han skulle ha någon sjukt fiskig hand som typ 9 4. Är det en motiverad syn ?

Hand 1 :

Seat 8: masspac154 ($996 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($2,409.35 in chips)

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($5), masspac154 posts blind ($10).

PRE-FLOP

CarlDenStore bets $28, masspac154 calls $23.

FLOP [board cards: 8 of Spades,3 of Hearts,5 of Clubs ]

masspac154 bets $40, CarlDenStore bets $104, masspac154 bets $923 and is all-in, CarlDenStore calls $859.

TURN [board cards: 8 of Spades,3 of Hearts,5 of Clubs,4 of Hearts ]

RIVER [board cards: 8 of Spades,3 of Hearts,5 of Clubs,4 of Hearts,Queen of Hearts ]

SHOWDOWN

masspac154 shows [ 5 of Spades,6 of Spades ]

CarlDenStore shows [ Ace of Spades,8 of Clubs ]

CarlDenStore wins $1,991.

Hand 2 :

Seat 4: _wywh_ ($422.40 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($1,236.20 in chips)

ANTES/BLINDS

_wywh_ posts blind ($3), CarlDenStore posts blind ($6).

PRE-FLOP

_wywh_ bets $15, CarlDenStore calls $12.

FLOP [board cards: 9 of Clubs,Jack of Diamonds,7 of Hearts ]

CarlDenStore checks, _wywh_ bets $22, CarlDenStore bets $62, _wywh_ calls $40.

TURN [board cards: 9 of Clubs,Jack of Diamonds,7 of Hearts,2 of Hearts ]

CarlDenStore checks, _wywh_ checks.

RIVER [board cards: 9 of Clubs,Jack of Diamonds,7 of Hearts,2 of Hearts,4 of Clubs ]

CarlDenStore checks, _wywh_ bets $122, CarlDenStore calls $122.

SHOWDOWN

_wywh_ shows [ 3 of Diamonds,8 of Diamonds ]

CarlDenStore shows [ 5 of Diamonds,5 of Clubs ]

CarlDenStore wins $403.

Länk till kommentar

Omfg vilka uselt spelade händer. Skämtar du med oss eller?

Vad är det som är så uselt? Jag gillar spelet i första handen, känns som ett bra spel med tanke på readen. Andra handen känns lite osäker, han kan ha vad som helst känns det som, det skriker ju inte direkt styrka att raisa flop för att sedan checka turn och river från CDS sida.

Länk till kommentar

Varför ska jag ge konstruktiv kritik? Finns ingen anledning.

Båda händerna är uruselt spelade eftersom han väljer sämsta sortens händer att bluffa med.

har du tänkt på att han kanske INFORAISAR?

och förresten spelar det ju ingen roll vad man har på handen ifall man inte behöver visa den. kunde ju lika gärna varit 72o då ju :)

Länk till kommentar

Hand 1 : Han ställer och han har gjort flera likadana moves tidigare med näst högsta par på brädan, ska man ändå syna här ?

tog du många inköp av honom?

känns som att du alltid skriver din read på spelarna på ett sätt som får dina spel att bli rätt.. eller så minns jag fel.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...