jellow Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 kN DU INTE bara dra ur tråden? skit i och avra här då om du inte gillar det. Han kanske är kvar i tråden för att CDS hoppar på honom konstant?
Mecklenburgare Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Du verkar ha rätt mkt tur just nu. Kom bara ihåg att turen inte varar för alltid. Spara undan lite pengar =) MVH Tiltjezz8-) Sluta, han har inte tur.
handmadegod Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Jag hade fått för mig att CDS var lös och en väldigt aggressiv spelare men med såna stats är han mer åt det passiva hållet. Kul att se en lös/passiv spelare kan plussa så mycket.
ImSoNasty Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Jag hade fått för mig att CDS var lös och en väldigt aggressiv spelare men med såna stats är han mer åt det passiva hållet. Kul att se en lös/passiv spelare kan plussa så mycket. Varför är det kul att se en snubbe med riktiga fiskstats gå bra?
Zauroman Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 kN DU INTE bara dra ur tråden? skit i och avra här då om du inte gillar det. Håller med, "Sir stjärt" verkar va en riktigt dryg jävel. Hoppas du drar ut han i några feta potter Carl!
handmadegod Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Varför är det kul att se en snubbe med riktiga fiskstats gå bra? För att trots sina "fiskstats" har han plussat på 2/4 under rätt lång tid. Nåt måste han ju göra rätt för att plussa under så lång tid. Och även om han har ett uppswing så tror jag inte att det är enda anledningen till att han plussar. jag tycker det är kul att en annorlunda spelstil funkar, för jag tycker inte det vore så kul om man behövde spela en viss spelstil för att vara en vinnande spelare.
CarlDenStore Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Jag hade fått för mig att CDS var lös och en väldigt aggressiv spelare men med såna stats är han mer åt det passiva hållet. Kul att se en lös/passiv spelare kan plussa så mycket. Jag har ingen aning om jag är passiv eller aggro Jag sätter mig och spelar och improviserar lite. Är bordet aggro är jag passiv och vice versa Jag har aldrig trott på att man ska ha en bedstämd plan varje gång man sätter sig. Man tar det som det kommer...Jag har för mig att Phil Ivey sagt något liknande
b0bb4n Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Jag har ingen aning om jag är passiv eller aggro Jag sätter mig och spelar och improviserar lite. Är bordet aggro är jag passiv och vice versa Jag har aldrig trott på att man ska ha en bedstämd plan varje gång man sätter sig. Man tar det som det kommer...Jag har för mig att Phil Ivey sagt något liknande Det är ju ändå rätt självklart... Tex att inte bluffa folk som är utan foldknapp.
fhaugen Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Det är ju ändå rätt självklart... Tex att inte bluffa folk som är utan foldknapp. Phil Ivey har som sagt nämt det Carl pratar om men har aldrig hört något proffs nämnda detta om foldknappar. Men visst, det låter också vettigt!
b0bb4n Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Phil Ivey har som sagt nämt det Carl pratar om men har aldrig hört något proffs nämnda detta om foldknappar. Men visst, det låter också vettigt!Vet att han har sagt det men din poäng är? Jag kanske inte var så tydlig i min post, men jag menar iaf att man måste ju såklart anpassa sig till sitt motstånd.
CarlDenStore Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Vet att han har sagt det men din poäng är? Jag kanske inte var så tydlig i min post, men jag menar iaf att man måste ju såklart anpassa sig till sitt motstånd. Jo, men en sån som Chris "Jesus" Ferguson har ju ändå alltid en plan i bakhuvet att spela oerhört tajt. Det jag menade var att man behöver inte ha en sån plan i bakhuvet jämt. Förvisso har ju Ferguson en av de främsta framgångar man kan ha men han är långt ifrån den vassaste i Cash-Games som han knappt lirar. Där kanske man måste vara ännu mer noggrannare med att anpassa sig. I en turnering får man ibland till viss del hjälp av turneringsstrukturen.
Fetto Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Klart man inte behöver nån plan när man spelar med mkt hjärta!
CarlDenStore Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Klart man inte behöver nån plan när man spelar med mkt hjärta! Precis:D
CarlDenStore Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Min pokerdag är avslutad och vilket sanslöst plus det blev! Hela $8,216 plus. Jag spelade ett HU 3/6 och ett 5/10 HU. Mötte många fiskar och korten seglade min väg. Känns jätteskönt att hitta ett sånt plus efter gårdagens fiasko. Jag börjar känna mig oförskämt självsäker HU och jag tycker det bara blir roligare och roligare. Klockan klämtar 04:00 och nu vill jag gärna sova eftersom jag har en tuff helg framför mig. Jag får främmande av dilba_1 och laurentiuITA och vi ska festa loss rejält! Jag är även med i en tennistävling som jag såklart prioriterar först och jag hoppas att jag kan vinna min match. Det viktigaste är att jag har en hög förstaserve% i matchen. Önska mig lycka till!!! Gonatt allihop!!! /CarlDenStore Här följer mina senaste resultat i oktober på 2$/4$ (lite 3$/6$ HU), stay tuned! : 8/10 $1,539 9/10 $2,781 10/10 $1,180 11/10 $2,879 12/10 $3,130 13/10 $1,200 14/10 $1,930 15/10 $3,780 16/10 $3,319 17/10 $8,216 (Även min rakeback ifrån förra månaden inkluderas och är $1,687.) Totala resultatet hittills i oktober = $19,245+ Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK) Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)
boman Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Igår Sa Du Att Du är Dålig Eller Inte Speciellt Bra Hu Och Nu är Du Kung Tydligen!
fhaugen Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Vet att han har sagt det men din poäng är? Jag kanske inte var så tydlig i min post, men jag menar iaf att man måste ju såklart anpassa sig till sitt motstånd. Detta är inte helt sant. Vi har till exempel Crish "Jesus" Ferguson som spelar extremt tight varje gång vilket Carl nämnde och han har lyckats otroligt bra. Han har också ett otroligt pokerface som är till hans fördel. Det är oftast bara dom riktigt bra spelarna, som just bland annat Phil Ivey och Phil Hellmuth Jr, som inte har en plan då dom sätter sig vid bordet utan spelar mer på sina motståndare än korten.
CarlDenStore Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Igår Sa Du Att Du är Dålig Eller Inte Speciellt Bra Hu Och Nu är Du Kung Tydligen! Jag har inte påstått att jag är bra HU, jag sa bara att jag har fått ett oförskämt bra självförtroende nu. Sen har jag knappast mött bra spelare som jag säkerligen hade förlorat mot, jag har mött fiskar. Jag har ju sjukt mycket att utveckla i min HU, det här är bara början.
Supertequila Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Detta är inte helt sant. Vi har till exempel Crish "Jesus" Ferguson som spelar extremt tight varje gång vilket Carl nämnde och han har lyckats otroligt bra. Han har också ett otroligt pokerface som är till hans fördel.Det är oftast bara dom riktigt bra spelarna, som just bland annat Phil Ivey och Phil Hellmuth Jr, som inte har en plan då dom sätter sig vid bordet utan spelar mer på sina motståndare än korten. Riktigt bra spelare..... Phil Hellmuth JR...... inte har plan....spelar mer på sina motståndare än korten..... LOL
CarlDenStore Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Riktigt bra spelare..... Phil Hellmuth JR...... inte har plan....spelar mer på sina motståndare än korten..... LOL Hellmuth spelar en otroligt intressant poker men det är synd att han ibland beter sig illa mot folk runt bordet. Han har ju sjukt bra magkänsla och read-förmåga
ImSoNasty Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Riktigt bra spelare..... Phil Hellmuth JR...... inte har plan....spelar mer på sina motståndare än korten..... LOL Nej han har turat sig igenom hela sin pokerkarriär. Allt är bara flyt och han grindar ut übertight ABC. Mot de bra spelarna har han verkligen inte en chans då han inte har en aning om vad bra spel är.
fhaugen Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Riktigt bra spelare..... Phil Hellmuth JR...... inte har plan....spelar mer på sina motståndare än korten..... LOL Ursäkta? Du kanske aldrig har mött en bra spelare?
Fetto Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Jag tror ändå att duktiga spelare överlag har en slags grundstrategi som är bra balanserad och svårexploaterad, därefter anpassar dom sitt spel för att exploatera sina motståndares uppenbara svagheter mer eller mindre bra. Edit: Hellmuth är ett bra exempel på en spelare som är duktig på att exploatera.
ImSoNasty Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Jag tror ändå att duktiga spelare överlag har en slags grundstrategi som är bra balanserad och svårexploaterad, därefter anpassar dom sitt spel för att exploatera sina motståndares uppenbara svagheter mer eller mindre bra. Vad får dig att tro det?
boman Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Vad får dig att tro det? Din mamma, helt klart. Mellan benen, i skrevet. Varning utdelad. /Juggler79
Recommended Posts