Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Bara en fråga vad har vi för odds/outs om Fi sitter på set exempel 33 eller 99?

 

På vilket sätt är det intressant att veta? Vet du att han har det?

 

Han kan väl ha set, drag, 2par, överpar eller bara 2 överkort när Fi cbettar? Klart han ska höja med par+färgdrag HU. Kanske ställa direkt - bra odds+FE?

 

...och kan du inte själv räkna ut odds om Fi har 33 så borde du läsa på lite.

 

EDIT: Inte meningen att verka otrevlig, men tycker inte det är mycket att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det intressant att veta? Vet du att han har det?

 

Han kan väl ha set, drag, 2par, överpar eller bara 2 överkort när Fi cbettar? Klart han ska höja med par+färgdrag HU. Kanske ställa direkt - bra odds+FE?

 

...och kan du inte själv räkna ut odds om Fi har 33 så borde du läsa på lite.

 

EDIT: Inte meningen att verka otrevlig, men tycker inte det är mycket att välja på.

 

Exempel, säg Fi sitter på 99 - han går all in på flopen direkt, ligger ca 70 i potten han går all in me runt 300.

 

Kan Hero verkligen ha odds/outs att syna det? Som det är spelat nu, Fi höjer, Hero höjer om, Fi Höjer... då är pushen given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel, säg Fi sitter på 99 - han går all in på flopen direkt, ligger ca 70 i potten han går all in me runt 300.

 

Kan Hero verkligen ha odds/outs att syna det? Som det är spelat nu, Fi höjer, Hero höjer om, Fi Höjer... då är pushen given.

 

Nu vet jag inte om jag är med... Fi går ju inte all-in på floppen direkt, och han har inte 300 i stacken utan över 600...

 

Men i ditt exempel där en fi ställer och du vet att han 99 så vore det ju förstås inte så klokt att syna... frågan är bara varför du tar upp det?

 

Och hur kan en push nu vara given, när du nyss tyckte det var dåligt spelat? Fattar inte mycket av dina resonemang... hoppas du gör det själv.

 

Och efter att ha tänkt lite till tycker jag nog inte en push direkt är bättre än att bara höja som Hero nu gör, eftersom det kan vara svårt att väga upp ett sånt spel med andra händer. Spela som om du settat typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först när jag hade funderingar på spelat, missa jag att det var HU.

 

Jag skulle antaligen spelat handen på samma sätt som carl eller checkat flopen o foldat turn om jag inte förbättrat handen.

 

Varför jag frågade ang sett frågan, var för jag ville ha lite koll så jag räknar rätt själv. (Behöver bli bättre/snabbare på räkna ut odds)

 

Tack för kommentarena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först när jag hade funderingar på spelat, missa jag att det var HU.

 

Jag skulle antaligen spelat handen på samma sätt som carl eller checkat flopen o foldat turn om jag inte förbättrat handen.

 

Varför jag frågade ang sett frågan, var för jag ville ha lite koll så jag räknar rätt själv. (Behöver bli bättre/snabbare på räkna ut odds)

 

Tack för kommentarena.

c/c flop och c/f turn om du missar färg? Helt sjuk vek linje hu, kommer bli såå ägd varje gång han skjuter igen på turn med luft etc. Spelet är 100% standard och han har fold equity på flop, sen att FIs push är rätt usel gör ju att carls spel är så mkt självklarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det intressant att veta? Vet du att han har det?

 

Han kan väl ha set, drag, 2par, överpar eller bara 2 överkort när Fi cbettar? Klart han ska höja med par+färgdrag HU. Kanske ställa direkt - bra odds+FE?

 

...och kan du inte själv räkna ut odds om Fi har 33 så borde du läsa på lite.

 

EDIT: Inte meningen att verka otrevlig, men tycker inte det är mycket att välja på.

 

Jag håller fullständigt med dig zed. På vilket sätt är det intressant att veta om han har 333 eller 999 ? Hans range (och speciellt när han är så aggro) så är det sista han har ett set och man kan inte utgå från det varje gång man floppar par+färgdrag. Det är definitivt +EV på att committa sig med såna händer direkt på flopp för man har även foldequidy på han och i de flesta lägen om det smäller där så har min motståndare överpar där och då är jag favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

luckyfred... ladda ner pokerstove och mata in fler händer en bara set så får du se hans verkliga odds.

 

Du sätter inte fi på en specifik hand såvida du inte ser hans kort!

Du sätter han på en handrange och där har du säkert i över 80% av fallen färg+tvåpardrag=13 som outs -> favorit i handen....

 

Lägger du till foldequtiy så är det så uppenbart att pengarna ska in så det finns inte... även om det vore 10 manna och fi höjt UTG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

luckyfred... ladda ner pokerstove och mata in fler händer en bara set så får du se hans verkliga odds.

 

Du sätter inte fi på en specifik hand såvida du inte ser hans kort!

Du sätter han på en handrange och där har du säkert i över 80% av fallen färg+tvåpardrag=13 som outs -> favorit i handen....

 

Lägger du till foldequtiy så är det så uppenbart att pengarna ska in så det finns inte... även om det vore 10 manna och fi höjt UTG

 

Pedroboy jag kan inte annat än att hålla med dig. Mycket bra förklarat, hoppas den där luckyfred förstår nu. (Fast egentligen inte, man ska inte lära sina motspelare att spela bättre.) =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var denna otroligt långa dag över och SOM jag har slitit. Alltså nu förstår jag vad triathlonidrottarna menar när de säger att simning 3860m, Cykling 180km och löpning 42,2km är bland det jobbigaste en människa kan utföra rent fysiskt. Jag håller helt med! Att sitta vid sin dator i 12h och klicka på en mus och tänka tills hjärnan sprängs av alla de konstiga orden "Check, call, bet, fold" innebär olidlig smärta rent fysiskt och psykiskt. Fyfan vad jobbigt livet kan vara!

 

Och sedan som löken på laxen så kan man tjäna otroliga summor pengar på köpet medan man får mjölksyra i pekfingret! Ujujuj, stackars oss pokerspelare som får slita såhär. Bönderna har ju rena rama semestern i jämförelse!

 

Sessionen var lång, lång och..........................ja...lång. Jag har tänkt på hur fantastiskt mycket en session kan innebära. Det brukar oftast finnas med följande saker i en session : Lycka, tragedier, ilska, trötthet, självmordstankar, oövervinnerlighet, mobbning, kärlek (kan diskuteras, jag älskar iallafall fiskar) och återigen GLÄDJE! Man genomgår denna procedur flera dagar i veckan och trivs med det. Åtminstone de perioder då lyckan överväger tragedierna.:) Vi är konstiga vi.

 

Jag testade även ett nl1000 bord idag och ett nl2000 bord och slutade plus på båda borden faktiskt. Men helvetet bröt loss på mina 2/4 bord som fullständigt kollapsade i början. Mina 6 första händer för dagen rök 2 inköp direkt. Kul start. Låg 2000$ minus som mest och låg och harvade på minus 95% av hela sessionen men gör en sinnessjuk comeback nu på morgonen och slutar fjuttiga men otroligt glädjande 465$+. Jag kunde inte vara mer glad över 465$ som jag är nu!=)

 

Här följer mina senaste resultat sista 9 dagarna på 2/4, hang on! :

 

8/8 $4064

 

9/8 $2536

 

10/8 $69

 

11/8 $1522

 

12/8 $2332

 

13/8 $1781

 

14/8 $4884

 

15/8 $2671

 

16/8 $465

 

Totalt på 9 dagar = $14,982+

 

Totala resultatet i augusti = $1631+

(Jag hade en $21,000 minusdag den 7/8 på 5/10 och 10/20 därför jag knappt är plus i augusti trots 2/4 rushen.)

 

Jag återkommer med mer smaskigheter sen! På återseende gott folk! /Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är imponerad av att du kan sitta så länge som du gör.

 

Cred!

 

Antar att du drar in hyggligt med bananer? :lol:

 

Tack så mycket draft! :) Ja jag drar väl in en del bananer, man kan inte klaga så länge stålarna finns i kassaskåpet som man brukar säga. Haha! Hur går det för dig då? Du brukar sitta med stora stackar oftast när jag ser dig så jag antar att det går bra ? Ska nog börja läsa din dagbok faktiskt....Ha det bra så länge! (By the way....det var jag som hade 22 vs din KQ i 1,2k potten när vi hamna all in på brädan 8 8 9 och min 22 stod, hahaha helt sjuk pott. Vi kan diskutera den sen) =) !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, eftersom jag hatar dig på pokerborden(har munhuggits någon gång hu) så måste jag säga att de smärtar att säga att jag gillar o glida in hit och smygläsa lite.. inte direkt "B2B-kan-dra-åt-helvete" humor, men det funkar. :)

 

Nåja, må väl!

OT: var personligen upp på 10/20 nl rätt nyligt o lira lite hu på en förfest, rätt så jävla full var jag kan jag tillägga, men slutade 800 friska upp, för att sedan låta highstakespolarn lira 1 bord åt mig på nl2k medan han körde sina 25/50 plo bord samtidigt, han backa 1,6k.... sker ju varje gång också, hans accs är riggade, bevisligen, för inte fan plusar han då han ska vara snäll o lira lite !... mutter mutter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var jag klar med en liten kort session här på 1h 45min. Jag spelade relativt bra på mina 5 bord jag spelade på men det var i stort sett 1 bord som jag gjorde alla pengarna på där stacken slutade på 2010$ på 2/4. Resten av borden vara bara transportsträcka.

 

Jag fattar inte hur grottmänniskorna kunde stå ut med sitt liv egentligen. Fattar ni det? Jag menar, tänk om man är som jag är nu, JÄTTEJÄVLAHUNGRIG, och så ska man ta sig ut på en jävla jakt på tom mage och fånga ett djur som springer i 50-60km/h. Lycka till. Jag hade dött efter 1 dag på stenåldern. Tack och lov för nutiden och dess moderna teknologier som gör att jag bara kan gå 10 meter bort till mitt kylskåp där det ligger en färsk kyckling och väntar på mig med potatissallad. Bortskämd man är!

 

Man glömmer alldeles för ofta bort de saker man tar för givet och som man egentligen borde uppskatta mer. Kom att tänka på detta då jag häromdagen hörde från en tjejkompis att hon jobbar på ett vårdhem där det är en 28 årig kille som är född både stum, blind och döv och ändå var han glad på nåt sätt sa hon. Det är svårt att tilta efter en förlorad 2outare när man hör sådana saker. Man ska uppskatta sin hälsa och sitt liv, tänk vad bra vi har det. Finns folk som bor i hyddor i afrika varje dag med hål i taket och ingen mat på bordet som får sitta där dag ut och dag in när det regnar. Aldrig mer tilt från min sida!

 

Hursomhelst så slutade sessionen $1,319 och det är en bra siffra att fortsätta nöta vidare på lite senare. Allt över 1k är tårta och allt under 1k är kakor som jag brukar säga. =)

 

Här följer mina senaste resultat sista 10 dagarna på 2/4, stay tuned! :

 

8/8 $4,064

 

9/8 $2,536

 

10/8 $69

 

11/8 $1,522

 

12/8 $2,332

 

13/8 $1,781

 

14/8 $4,884

 

15/8 $2,671

 

16/8 $465

 

17/8 $1,319 (hittills idag, har break nu.)

 

Totalt på 10 dagar = $16,301+

 

Totala resultatet i augusti = $2,950+

(Jag hade en $21,000 minusdag den 7/8 på 5/10 och 10/20 därför är jag knappt plus i augusti trots 2/4 rushen.)

 

Jag återkommer senare efter gymmet och annat smått och gott! På återseende! /salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 årig kille som är född både stum, blind och döv

 

Är du ens säker på att han är medveten om att hur man visar glädje och hur man visar sorg? Eftersom han är både blind och döv från födseln så gör det ju i princip omöjligt att lära dem handteckenspråk, varpå hans kommunikation är ju ytterst jävla begränsad. Stum kvittar ju egentligen, eftersom han är både blind och döv så har han aldrig någonsin hört sin egen röst, eller fått undervisning på hur man uttalar ord trots att man är döv från födseln... är du seende men döv från födseln så kan du träna dig så att du kan prata någorlunda bra trots att du föddes döv med mkt träning och hjälp från talpedagoger och liknande, men du blir aldrig särskilt vältalig förståeligt. Men eftersom han är både döv och blind från födseln så är det ju rätt tufft att lära han blindskrift t.ex.

 

....Min fråga blir ju istället, om han nu hade kunnat kommunicera med omvärlden på något sätt... vem vågar sätta emot att han då inte hade begärt dödshjälp? (Om han nu skulle vara så pass klar i huvudet efter ha levt i en mental isolering i 28 år.) Så tragisk situation för en ung människa så de finns inte.. mår illa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 årig kille som är född både stum, blind och döv

 

Är du ens säker på att han är medveten om att hur man visar glädje och hur man visar sorg? Eftersom han är både blind och döv från födseln så gör det ju i princip omöjligt att lära dem handteckenspråk, varpå hans kommunikation är ju ytterst jävla begränsad. Stum kvittar ju egentligen, eftersom han är både blind och döv så har han aldrig någonsin hört sin egen röst, eller fått undervisning på hur man uttalar ord trots att man är döv från födseln... är du seende men döv från födseln så kan du träna dig så att du kan prata någorlunda bra trots att du föddes döv med mkt träning och hjälp från talpedagoger och liknande, men du blir aldrig särskilt vältalig förståeligt. Men eftersom han är både döv och blind från födseln så är det ju rätt tufft att lära han blindskrift t.ex.

 

....Min fråga blir ju istället, om han nu hade kunnat kommunicera med omvärlden på något sätt... vem vågar sätta emot att han då inte hade begärt dödshjälp? (Om han nu skulle vara så pass klar i huvudet efter ha levt i en mental isolering i 28 år.) Så tragisk situation för en ung människa så de finns inte.. mår illa...

 

Du får fråga min tjejkompis som arbetar med honom varje dag och hjälper honom. Hon känner på nåt sätt att han bara är glad för livet, inte vet jag, nån känsla hon får bara. Han kanske kan ge signaler på andra sätt. Jag har inte gått in nå djupare på det. Men visst håller jag med, otroligt tragiskt situation för vilken människa det än är, oavsett ålder. En sak är säker, hade jag befunnit mig i samma situation hade jag gärna somnat in till en spruta, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kanske några tänker som tror sig veta hur det skulle vara att sakna dessa grejer. Vad sätter gränsen för vad som är värt att leva för? Borde inte alla ta livet av sig som svälter?

 

Min lillbrorsas polare körde in i väggen i 150 med bil. Han är förlamad nästan hela kroppen, kan inte snacka längre. Han är ärligt glad att han lever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste här redovisa nu hur ett missklick kan visa sig vara en bra sak. Det hände mig nämligen idag och jag vann en riktigt stor pott på 2$/4$ tack vare detta missklick. Jag menade att folda denna handen pre men klantig som man är så råkar jag istället trycka "call". Och följande händelse utspelar sig :

 

 

Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #730,127,097

Table Pittsfield, 17 Aug 2007 9:45 AM ET

 

 

 

Seat 1: heliga_ak ($431 in chips)

Seat 3: Gorlab ($187.15 in chips)

Seat 5: CarlDenStore ($768 in chips)

Seat 7: Neftus ($232.20 in chips)

Seat 8: slots-pils ($712.90 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Gorlab posts blind ($2), CarlDenStore posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Neftus folds, slots-pils calls $4, heliga_ak folds, Gorlab bets $25, CarlDenStore calls $23, slots-pils calls $23.

 

FLOP [board cards 6 of Hearts,7 of Diamonds,7 of Spades ]

Gorlab checks, CarlDenStore checks, slots-pils bets $100, Gorlab folds, CarlDenStore calls $100.

 

TURN [board cards 6 of Hearts,7 of Diamonds,7 of Spades,2 of Hearts ]

CarlDenStore checks, slots-pils bets $585.90 and is all-in, CarlDenStore calls $585.90.

 

RIVER [board cards 6 of Hearts,7 of Diamonds,7 of Spades,2 of Hearts,3 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

slots-pils shows [ 6 of Diamonds,5 of Hearts ]

CarlDenStore shows [ Jack of Hearts,7 of Hearts ]

CarlDenStore wins $1,449.80.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: heliga_ak

Pot: $1,452.80, (including rake: $3)

heliga_ak, loses $0

Gorlab, loses $27

CarlDenStore, bets $712.90, collects $1,449.80, net $736.90

Neftus, loses $0

slots-pils, loses $712.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kanske några tänker som tror sig veta hur det skulle vara att sakna dessa grejer. Vad sätter gränsen för vad som är värt att leva för? Borde inte alla ta livet av sig som svälter?

 

Min lillbrorsas polare körde in i väggen i 150 med bil. Han är förlamad nästan hela kroppen, kan inte snacka längre. Han är ärligt glad att han lever.

 

grundläggande psykologi;en som svälter kan inte ens tänka så långt, han tänker bara på hur han ska få tag i föda för dagen oavsett vad han eller hon måste göra för att få tag i det.

Men visst som det du nämnde med din lillebrors kompis är ju egentligen bara härligt att det finns folk som har den inställningen! Han är dock en "maskros" de flesta andra i hans situation skulle inte känna likadant, särskilt då man har levt ett liv som "normal" innan.

 

 

* trots den sjukaste motriggen man kan ha hittar framgång/lycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det snart dags att stämpla in nu på kvällen alldeles vid midnatt. Jag ska till jobbet. Min dator. Visst påminner poker om auktion lite ? Man har en sak som man försöker sälja så dyrt som möjligt, till vilket pris som helst. Ibland är saken falsk som man försöker sälja, men bluffen kan gå hem ändå, men ibland blir den avslöjad. I andra fall säljer man sin äkta mona-lisa och man får bra betalt för den, nöten. Ganska intressant liknelse tycker jag själv.

 

Har även lagt märke till en otroligt viktig sak när det gäller mitt spelande. Och detta vet nog de flesta om men många av er vet inte hur pass viktigt det är att ta detta seriöst. Att t.ex. käka bra mat innan man spelar och genomföra ett idrottspass samt vara nyduschad inför en session kommer vara så otroligt mycket värde för den som spelar. Tro mig, jag har faktiskt testat båda sakerna med flit för att verkligen bevisa det för mig själv. Och de flesta minus-sessions jag har är när jag antingen käkat dåligt, sovit dåligt eller helt enkelt inte brytt mig om att träna på några dagar. Och då är det fullt rättvist att jag backar när jag slarvar med det.

 

Nu ska jag iväg till Statoil och köpa en french hot dog samt lite lakrits inför min kommande nattsession. Jag har nyss duschat och känner mig mentalt förberedd på allt helvete som kan komma att uppstå vid borden. Hit me, im ready!

 

Måste även passa på att tacka alla som tar sig tid att orka läsa min dagbok och ge kommentarer. Både positiv och negativ kritik är välkommet, jag gillar diskussioner och åsikter om allt vad jag gör och skriver. Man lär sig alltid något nytt om varje människa man stöter på.

 

"Kunskap är det du varit med om. Resten är information." Over and out. /Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...