CarlDenStore Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 lol förmodligen .. en kompis lirade ~5-6k händer om dagen i en månad(12-15bord)... han fick ut 24k$ på rakebacken...........bra månadsplus! (väldigt nice % deal dock kan tilläggas...) 24k$ på rakeback är blodbadsbrutalt. Den lönen vill jag ha för att offra en månad, Ja tack! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Nej, jag fattar det inte, alltså borde du vinna pengar av mig, vill du spela med mig? Edit: 10k händer HU NLT samt 10k händer HU PLO låter bra tycker jag? Jag kan knappt spela PLO. Mitt HU-game är dessutom ljusår ifrån mtt 5ring game så nej tack, skickligheten avgörs inte genom en sådan utmaning. Men du får gärna sitta vid mina 5ring bord månaden ut med mig om du vill. Jag är online rätt ofta och spelar, bara leta efter 1k stackar på 2/4 så hittar du mig (haha skämt åsido:P). Hare bra! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Vad har du för stats på mig Carl? Jag har inget pokeroffice eller dylikt så jag har inga stats på någon. Men jag har notes på alla och det räcker för mig än så länge. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Snälla... HU-utmaningar är bara så lame. Håll dig till din dagbok med whinet istället! Tack så mycket för att du påpekar det. Jag håller helt med dig! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Nene, har en kompis som spelar/spelade tennis. Tror han nämnde dit namn och sa att du hade gått bra på poker. Där ser man! Vad heter din kompis då ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Kan du inte skriva hur många händer du spelar? 10k händer per dag och dina plus är inte lika imponerande längre. Jag har ingen aning om hur många händer jag spelar per dag, har inget sånt statistiksprogram. Jag kör jag 3-7 bord i snitt 4-5h/dagen. Varje bord kör man väl i snitt 120 händer/h på va ? Så 120 x 5 x 5 = 3000. Jag kör nog 3000 händer/dagen skulle jag tippa är mitt snitt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_SchMEK Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Där ser man! Vad heter din kompis då ? ante norqvist från katrineholm Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Sådär, då har man än en gång slagit upp ögonen i dalarnas och kanske Sveriges mest underskattade och osköna säng och insett att mitt liv inte bara har spårat ur, det har också tagit en skrämmande vändning som förmodligen kommer leda till att jag dör långt i förtid. Min dygnsrytm motsvarar ungefär en dement likpacka som bor ute på landet och tror att kl 13.00 på dagen då är det natt och kl 03.00 då börjar min dag. Jag har blivit likadan! Ska det behövas en flaska kapten, 16 sömntabletter och en spark i skrevet för att jag ska fatta att en NORMAL människa ska sova innan kl 02.00 på natten ? Ja, jag tror tamefan det. För inte har jag något vett i huvet som vaknar i min säng kl 20.02 idag på kvällen och har ingen som helst depression. Nejdå, jag vill bara ta cykeln ner till första bästa spårvagn och göra mig sällskap med jesus och grabbarna. Idiot! Nu har jag iallafall vaknat och sitter ivrigt och väntar på att mina kära föräldrar ska anlända med en kebabtallrik från Pizza Mia som för övrigt (på fullt allvar) kan vara en av de godaste maträtter som någonsin har funnits i hela universums oändliga historia. Jag är beredd att sätta den kebabtallriken så högt att jag skulle nästan kunna kalla den för en gud. Den är en livsstil! Tack Pizza Mia! Tack för allt ni gett mig! (Och nog ska ni fan tacka mig som bidragit med 85% av er lön månad ut och månad in.) En stark uppdatering kommer senare då jag både kommer vara fulltankad och förhoppningsvis inte "tankad" när jag ska spela men gymmet lockar nåt oerhört. Så vi får se om jag kör min berömda "trippel-förberedning" inför en session då jag först gymmar, sen badar jacuzzi och till sist bastar. Time will tell. På återseende gott folk! /Salle Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 24k$ på rakeback är blodbadsbrutalt. Den lönen vill jag ha för att offra en månad, Ja tack! mmm... lägg därtill ett "dåligt plus" på 1,5BB/100... slå det på ca 170k händer på valfri stake.. i detta fall 2/4nl... blir bra månader då. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 mmm... lägg därtill ett "dåligt plus" på 1,5BB/100... slå det på ca 170k händer på valfri stake.. i detta fall 2/4nl... blir bra månader då.ptbb/100? Isåfall är det bra winrate på så många bord och händer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 15 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Yes, då avslutar jag denna session för idag då. Har haft en rätt så insane sessionen med iskalla bluffar, blodiga all ins och framförallt makalösa syner. Jag gick ifrån att ha 400$ stack på ett bord upp till 3504$ stack på bordet på 2h vilket är lite av ett rekord för mig nästan=). Min tajming idag var helt brutal och när jag har den tajmingen kan jag inte gå minus. Vi går in på åttonde dagen nu på 2/4 och jag resumerar följande resultat : 8/8 $4064 9/8 $2536 10/8 $69 11/8 $1522 12/8 $2332 13/8 $1781 14/8 $4884 Totalt på 7 dagar = $17188+ Grym rush för mig på hela 7 dagar på 2$/4$. Jag får hoppas att det fortsätter i samma takt. Imorgon blir det krogen med brorsan och några andra, här ska firas! På återseende! /Salle CarlDenStore Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuchYa Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 WOW helt sjuka resultat Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Snälla... HU-utmaningar är bara så lame. Håll dig till din dagbok med whinet istället! det är särskilt lilla om man man tidigigare har sagt att man inte har något behov av att mäta kuk och tycker att HU-utmaningar är lame. Fast det kanske har mer att göra med vem man utmanar.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Schyssta resultat! Fortsätt så! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 det är särskilt lilla om man man tidigigare har sagt att man inte har något behov av att mäta kuk och tycker att HU-utmaningar är lame. Fast det kanske har mer att göra med vem man utmanar.... Nehej? Ursprungligen postat av striker Visa inlägg Snälla... HU-utmaningar är bara så lame. Håll dig till din dagbok med whinet istället! Puss. Jag kan knappt spela PLO. Mitt HU-game är dessutom ljusår ifrån mtt 5ring game så nej tack, skickligheten avgörs inte genom en sådan utmaning. Men du får gärna sitta vid mina 5ring bord månaden ut med mig om du vill. Jag är online rätt ofta och spelar, bara leta efter 1k stackar på 2/4 så hittar du mig (haha skämt åsido:P). Hare bra! jag kan knappt spela NLT så jag tänkte jämna ut det... Cheers! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Haha jag försöker alltid spela så ologiskt som möjligt. Då blir folk förvirrade och kan inte sätta mig på en hand sen synar de ner mig. Jag förstår varför du foldade K9 ruter där, men vissa fattar inte det och det är dem jag vinner pengar av. Bra fold Draft. Det var väl lite därför jag frågade om han hade någon read... Spelar du ologiskt så lär det väl inte vara ett monster varje gång du överbetar potten, eller hur? Då kan han ju leda + att han har outs. Så vad gör folden bra sett över en lång tid? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Förstår att du plussar grymt me den flyten du har... glodde på dig i natt när en polare spelade och de flesta händerna klonkade du ju på detta vis... visst gjorde du nåra fina syner men överlag va de hyfsat fiskig nivå på ditt lir tycker jag. Hand 720,019,917, Started at 08/15/2007 3:50 AM (GMT+2) Table 'San Angelo': $4-$4 No Limit HE (Real) Seat 0: CarlDenStore ($3 064 in chips) (on the button) Seat 4: Hertzog. ($412,70 in chips) Seat 6: petros1111 ($395,80 in chips) *** Blind Bet Round *** : Hertzog. : Post Blind ($2) petros1111 : Post Blind ($4) Dealt to Hertzog.: Ah Dealt to Hertzog.: Ad *** Pre-Flop *** : CarlDenStore : Bet ($15) Hertzog. : Raise ($30) petros1111 : Call ($28) CarlDenStore : Call ($17) *** Flop *** : 9d Qd 7d Hertzog. : Bet ($56) petros1111 : Fold CarlDenStore : Raise ($174) Hertzog. : Raise ($324,70) Hertzog. : All In ($380,70) CarlDenStore : Call ($206,70) *** Turn *** : [ 9d Qd 7d ] Ks *** River *** : [ 9d Qd 7d Ks ] 5c Dealt to CarlDenStore: Qc Dealt to CarlDenStore: Kd Dealt to CarlDenStore: Qc Dealt to CarlDenStore: Kd Dealt to Hertzog.: Ah Dealt to Hertzog.: Ad Hertzog. : Show Cards CarlDenStore : Show Cards *** SUMMARY *** Pot: $855,40 | Rake: $2 Board: [ 9d Qd 7d Ks 5c ] CarlDenStore bet $412,70, collected $855,40, net $442,70 Shows [ Qc Kd ] (two pairs, Kings and Queens) Hertzog. lost $412,70 Shows [ Ah Ad ] (a pair of Aces) petros1111 lost $32 Wp... dela gärna me dig lite av dina klonkskills! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 var lite samma mönster redan i februari-mars. Alla AA man hade och alla set åkte på någon utdragning av carldenstore. Fördelen är ju att när han väl har en bättre hand får han säkert lite mer betalt eftersom det är svårt att respektera hans bets och raisar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 jupp, det jag sa redan från början i den andra tråden.. vet inte om han åker på riktigt sura utdragningar tillbaka, men jag har bara upplevt jävligt sura utdragningar av honom.. särskilt då borden dör o vi hamnar hu, ja... då öppnas ju spelet upp en hel del, men sett så sjuka utdragningar i djupa potter att en gång så kunde jag inte låta bli o började spy galla på honom i chatten . Carl har helt enkelt mkt mer klonkskills än de andra regsen.. skill or what not, dunno. men så upplever jag det helt enkelt... MED UNDANTAG FÖR BATE_NASKO, FÖR DET ÄR STÖRSTA TURAPAN SOM EXISTERAR!!!! angående HH'n... en jävla gimpreraise det där det där i mina ögon, långt under standard på ongame var på du lyckas få med dig 3 pers i en pott.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 jupp, det jag sa redan från början i den andra tråden.. vet inte om han åker på riktigt sura utdragningar tillbaka, men jag har bara upplevt jävligt sura utdragningar av honom.. särskilt då borden dör o vi hamnar hu, ja... då öppnas ju spelet upp en hel del, men sett så sjuka utdragningar för 400BB att en gång så kunde jag inte låta bli o började spy galla på honom i chatten . Carl har helt enkelt mkt mer klonkskills än de andra regsen.. skill or what not, dunno. men så upplever jag det helt enkelt... MED UNDANTAG FÖR BATE_NASKO, FÖR DET ÄR STÖRSTA TURAPAN SOM EXISTERAR!!!! angående HH'n... en jävla gimpreraise det där det där i mina ögon, långt under standard på ongame var på du lyckas få med dig 3 pers i en pott.... Yep... felklick. Lite alkohol bakom skärmen. Men samtidigt blir han ju tokägd hela handen igenom. Miniraisen gjorde nog sitt ^^ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Svårt att åka på sura utdragningar tillbaka om man alltid går in som underdog Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Yep... felklick. Lite alkohol bakom skärmen. Men samtidigt blir han ju tokägd hela handen igenom. Miniraisen gjorde nog sitt ^^ definitivt, brukar skylla på outcomes av händer om jag tycker jag spelade fel på någon gata, oavsett om pengarna hade åkt in eller ej ;> så länge man leder ska det straffas! straffades inte nog mkt preflop så därför hjälte det inte att du straffa han ultimat på flop och härmed så kom utdragningen....... eller så för att han heter carldenstore och har riggad ip. nåt av dem är det iaf.. helt säkert! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 15 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Haha intressanta analyser ni gör tycker jag. Jag ser en lovande framtid inom pokern för er som på fullt allvar tror att jag har mer tur (Konstant) än alla average spelare. Slumpen har inget minne likaså idiotfiskar har varken minne eller taktik och att med flit få sig själv att framstå som en idiot tycker jag bara är kul Jag spelar fler händer än de flesta, jag ger mig själv implicita odds och tur på ett sätt som ni aldrig kommer kunna spela på för ni vet inte hemligheten. Tack och hej. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 15 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Förstår att du plussar grymt me den flyten du har... glodde på dig i natt när en polare spelade och de flesta händerna klonkade du ju på detta vis... visst gjorde du nåra fina syner men överlag va de hyfsat fiskig nivå på ditt lir tycker jag. Hand 720,019,917, Started at 08/15/2007 3:50 AM (GMT+2) Table 'San Angelo': $4-$4 No Limit HE (Real) Seat 0: CarlDenStore ($3 064 in chips) (on the button) Seat 4: Hertzog. ($412,70 in chips) Seat 6: petros1111 ($395,80 in chips) *** Blind Bet Round *** : Hertzog. : Post Blind ($2) petros1111 : Post Blind ($4) Dealt to Hertzog.: Ah Dealt to Hertzog.: Ad *** Pre-Flop *** : CarlDenStore : Bet ($15) Hertzog. : Raise ($30) petros1111 : Call ($28) CarlDenStore : Call ($17) *** Flop *** : 9d Qd 7d Hertzog. : Bet ($56) petros1111 : Fold CarlDenStore : Raise ($174) Hertzog. : Raise ($324,70) Hertzog. : All In ($380,70) CarlDenStore : Call ($206,70) *** Turn *** : [ 9d Qd 7d ] Ks *** River *** : [ 9d Qd 7d Ks ] 5c Dealt to CarlDenStore: Qc Dealt to CarlDenStore: Kd Dealt to CarlDenStore: Qc Dealt to CarlDenStore: Kd Dealt to Hertzog.: Ah Dealt to Hertzog.: Ad Hertzog. : Show Cards CarlDenStore : Show Cards *** SUMMARY *** Pot: $855,40 | Rake: $2 Board: [ 9d Qd 7d Ks 5c ] CarlDenStore bet $412,70, collected $855,40, net $442,70 Shows [ Qc Kd ] (two pairs, Kings and Queens) Hertzog. lost $412,70 Shows [ Ah Ad ] (a pair of Aces) petros1111 lost $32 Wp... dela gärna me dig lite av dina klonkskills! Jag kan inte förstå varför du hakar upp dig på en sån här hand ? Jag synade ner samma kille för fullt inköp med händer som K5 på brädorna 2 5 9 8 2 och vann...Han var råtiltad och när jag floppar högsta par, med nästnötfärgdrag samt Q kicker så stoppar jag gärna in pengarna mot en sån tiltad grabb för han har sån bredd range med händer han bara kastar in pengarna med där. Det där var min enda utdragning mot han under hela kvällen, resten av potterna hade jag alltid bäst hand. En gång synade han 5$ på river med 66 på brädan K T T K 5...han synar med 6a hög. Jag hade kåk. Gör man såna syner tappar min respekt direkt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Herregud, KQo-handen är ju 100% standard. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts