Supertequila Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Om man drar in så mycket, varför går man inte upp i nivå???? Och jag köper inte snacket om att man är nöjd, man inte klarar svängningarna, bla bla bla bla.... EDIT: SEK? ja då är det nåt annat... Om man snackar NL100 i dollar, om i kr så gäller mitt tidigare resonemang. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Är det någon annan på forumet som någonsin plussat över 100 inköp på en månad? ja. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 ja. Igen, vem? Vilka? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 ja. Du antar jag. GG isåfall. Holdem? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
manshora Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 KungRikard "aspelin" läs hans DB, skrev igår att han hade som mål att dra in 30K på NL100/månad. Enligt egen utsago gör han det oxå (= det är som sagt SEK, plus att man kör med 200BB BI EDIT: dock är det fortfarande att snitta +5st 200BB inköp per dag.. klarar man det har man min respekt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Du antar jag. GG isåfall. Holdem? plo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 vinna över 100 inköp på en månad (ej bonusar/rb inräknat) är fan sjukligt svårt!! kan väl gå om man är rungood och spelat över 100k+ händer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 hoho, när vi raceade drog vi in 100BI på 5dagar. hur svårt ska det vara? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 hoho, när vi raceade drog vi in 100BI på 5dagar. hur svårt ska det vara? för en människa som ibland har negativ varians är det kanske inte så jättelätt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Verkar går bra idag också CarlDenStore, tack för ditt inlägg i min DB, kanske finns lite likheter i våra spel, svårt och säga när jag aldrig spelat mot dig.. Skulle va intressant om du fixade PT och postade lite stats och madplussgrafer man kan tilta över ^^ Föresten akta dig för motriggen.. ett tag plussa jag som dig, vann över $100k på 2 månader (NL800 & NL1000). Månaden efter rushen började jag med att vinna 8k, sen kom det sjuka, aldrig varit med om liknande, losade i princip varje hand jag spelade på samma nivå jag krossade månaden innan. Tappade +8k till -30k, vann tillbaka det ganska snabbt men rätt som det var hade jag nästan tappat lika mkt igen och så höll det på... tog ca 120-150k händer att komma ur skiten. Njut så länge du kan, motriggen kommer alltid komma. Måste berömma dig för att du alltid skriver ut dina resultat och inte gömmer vinster/förluster, både kul och lätt att följa. gl! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 hoho, när vi raceade drog vi in 100BI på 5dagar. hur svårt ska det vara? hehe, jo men du lever ju i en annan dimension där motrigg inte existerar ^^ du hade väl aldrig haft större downswing än 5 inköp.. eller var det 10? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 hehe, jo men du lever ju i en annan dimension där motrigg inte existerar ^^ du hade väl aldrig haft större downswing än 5 inköp.. eller var det 10? visserligen var jag den i teamet som plussade minst och jag är back 6k senaste 2dagarna, min största downswing någonsin förvisso, men har allt haft 10BI-swings förut. dessutom vet jag inte vem av oss som anses vara den största turfittan, har för mig att du hade ryktet om att vara det iaf innan din backmånad. men nu vet jag inte. känns det jobbigt om CDS tar titeln av dig? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 visserligen var jag den i teamet som plussade minst och jag är back 6k senaste 2dagarna, min största downswing någonsin förvisso, men har allt haft 10BI-swings förut. dessutom vet jag inte vem av oss som anses vara den största turfittan, har för mig att du hade ryktet om att vara det iaf innan din backmånad. men nu vet jag inte. känns det jobbigt om CDS tar titeln av dig? jag skulle nog tror det, men man vet aldrig i framtiden.. dock så är de riktiga turbarnen de som vinner stort i tours vilket jag aldrig varit i närheten av Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 10 inköp pft, backade 11 till samma kille en HU-session och tog tillbaka 13 innan han drog. Vi hade faktiskt rätt stora swings under racet också, när jag fick ta 10h passet för du (heltok) var sjuk t ex.. -12 inköp och vände upp innan natten var slut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Är väl ett allmänt pokerspelarsyndrom att man ogillar att sluta sessionen på minus och ibland drar ut med den mer än man tänkt för att plussa... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2007 Gokväll allihopa! Då var min pokerdag slut (Förutom om jag skulle se jättefisken på 25/50 igen.) och den har varit helt underbar. Denna kvällssession var otroligt dramatisk. Jag låg 9k back efter två-tre sjuka händer men lyckades vända tillbaks genom ett par härliga spel:) Jag tänker lägga upp en otroligt svår hand jag spelade och jag vill höra alla era kommentarer om vad ni hade tänkas gjort, snälla skriv bara vettiga svar:) Det är nog med bråk i min dagbok nu. Jag vill alla väl! Kvällsessionen sltuade på $970+ och dagen slutar totalt på $24,911 plus. Min i särklass bästa dag någonsin. Här följer den otroligt svåra handen...(Min motståndare är en regular på 25/50 som spelar varken tight eller löst. Typ mittemellan:D) (Förresten, jag har QQ denna hand!) TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-49783079-27 played at "shahmat's HE" for USD RM from 2007-09-13 14:20 until 2007-09-13 14:22 Seat 1: CarlDenStore ($4,872 in chips) (Q Q) Seat 2: SumoEatsTofu ($6,440 in chips) Seat 5: jjaaccoobb19 ($3,111 in chips) Seat 6: ImWithSumo ($5,000 in chips) Seat 7: Grabson1 ($1,835 in chips) Seat 10: shahmat ($5,624 in chips) ANTES/BLINDS shahmat posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50). PRE-FLOP SumoEatsTofu folds, jjaaccoobb19 folds, ImWithSumo folds, Grabson1 bets $175, shahmat calls $150, CarlDenStore bets $785, Grabson1 folds, shahmat calls $660. FLOP [board cards: TH,, ] shahmat bets $700 ...Vad göra här ?????? Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! : 1/9 $1,694 2/9 $6,799 3/9 $1,303 4/9 $6,412 5/9 $4,358 6/9 $11,158 7/9 $735 8/9 $10,377 9/9 $8,524 10/9 $5,584 11/9 $4,488 12/9 $6,267 13/9 $24,911 Totala resultatet hittills i september = $62,738+ (SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK)) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Är väl ett allmänt pokerspelarsyndrom att man ogillar att sluta sessionen på minus och ibland drar ut med den mer än man tänkt för att plussa... orka sluta när man möter fiskar Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Syna floppen och folda om han betar turn. Han bluffar aldrig om han skjuter turn. Shahmat är en nötgrinder. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2007 Syna floppen och folda om han betar turn. Han bluffar aldrig om han skjuter turn. Shahmat är en nötgrinder. Ahh okej...Men alltså...folda QQ på turn ? Så vekt ? Det är sjukt vekt jue...Vad ska han ha egentligen... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Syna floppen och folda om han betar turn. Han bluffar aldrig om han skjuter turn. Shahmat är en nötgrinder. Lite överdrivet vekt? Här måste vi väl slå om 10/10 ggr på flop efter spelet pre? Hans flop-bet kan väl mer uppfattas som en test iom låg flop, alt ett stopbet med ett drag. Enda handen som slår oss är 1010, men borde han inte slagit om pre med den? AA & KK Utesluts naturligtvis. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Här måste vi väl slå om 10/10 ggr på flop efter spelet pre? Hans flop-bet kan väl mer uppfattas som en test iom låg flop, alt ett stopbet med ett drag. Enda handen som slår oss är 1010, men borde han inte slagit om pre med den? AA & KK Utesluts naturligtvis. Vad gör vi om han pushar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Lite överdrivet vekt? Här måste vi väl slå om 10/10 ggr på flop efter spelet pre? Hans flop-bet kan väl mer uppfattas som en test iom låg flop, alt ett stopbet med ett drag. Enda handen som slår oss är 1010, men borde han inte slagit om pre med den? AA & KK Utesluts naturligtvis. Varför ska vi slå om flopp, det är väl ganska värdelöst? Håller med cassano. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Varför ska vi slå om flopp, det är väl ganska värdelöst? Vilka drag kan han ha? Håller med cassano. Behöver inte vara så värdelöst. Han får en sjukt billig turn om vi bara callar här. Tveksam dock. Svår hand som sagt. Säger inte varken bu eller bä. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 jag tycker fi's hand lutar väldigt mkt åt AQh AJh KQh men man bör syna flop och omvärdera turn Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
redeye Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Av en grinder känns det lite som han vill att du ska raisa här? Han kallsynar pre två ggr utan pos, har svårt o se händer som AQs och sämre här imo. Tycker det känns som stål här, han måste ju tro att Carl kommer raisa honom oavsett hand när han betar 700 i en ca 1700-1800 pott rakt in i honom. Håller med om att syna flop och se vad som händer på turn, men hade tagit det lugnt trots flushdraget. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts