Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]

Recommended Posts

Postad

MIN MSN ÄR HACKAD AV ETT PROFFS! TA BORT KUMA_5@HOTMAIL.COM FRÅN ER KONTAKTLISTA! DENNA KILLE VERKAR TYDLIGEN HA STENKOLL SOM HAR BILDER PÅ MIG, EXAKTA MSNNAMN SOM JAG HAFT TIDIGARE OSV! JAG HAR EN NY MSN! DET ÄR INTE JAG SOM SITTER OCH TIGGER PENGAR AV FOLK PÅ MIN MSN! DET ÄR EN KILLE SOM FÖRSÖKER LURA ER! AKTA ER! BLOCKERA HAN SNABBT SOM FAAAAAN!

Postad
Dù skrattar? En god vän till mig har precis blivit blåst på $1,000 av denna kille ifrån min msn och min vän har ingen $20k rulle ens. Sånt här skrattar man inte åt.

Han skrattade åt ditt idiotiska ordval, inget annat.

Postad
är någon du känner irl som gör detta mot dig..

Jag tror det jag med....förstår inte hur han ska kunna veta allt annars. Men vem fan då ? Jag kan verkligen inte komma på någon som skulle kunna tänkas göra detta...

Postad
Jag tror det jag med....förstår inte hur han ska kunna veta allt annars. Men vem fan då ? Jag kan verkligen inte komma på någon som skulle kunna tänkas göra detta...

när det är pengar med i bilden kan folk göra sjuka saker

Postad

Hoppas det inte blev värre än $1000? Han kom inte åt pokerkonton antar jag?

Betala din vän så blev det "bara" 1/4 av ett badbeat på 10-20 ;)

Räkna inte bort din vän som en misstänkt heller det kan vara ett smart move kanske:shock:

Postad

det straffar sig att kalla folk med invandrarbakgrund "Al-Qaida-medlem" till höger och vänster..nu får du hålla tummarna för att de nöjer sig med pengar

..och sen..det värsta jag varit med om bla bla..då har du inte upplevt mycket om det endast var en svarttaxitur som slutade med dubbelt betalt..och att ni blev körda av en man med förmodligen bristfällig svenska

Postad

Det är morgon och jag har hunnit se solen både gå upp och ner idag. Kastar en blick utåt och inser att detta har varit en lång pokerdag för mig. Men den har verkligen inte varit förgäves! Det verkar som jag slutligen har hittat "mitt spel" på 10/20 och jag slutar dagen på $6,799.

Gjorde en hel del vackra spel idag och var för övrigt otroligt stabil. Väldigt få missreads samt misstag av mig idag och då kan det nästan inte gå annat än bra. Ibland är det även upp till turen och oturen men det är inget jag kan påverka.

Är otroligt trött och ska lägga mig nu men jag uppdaterar lite senare under dagen. Sov gott alla!!!

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

1/9 $1,694

2/9 $6,799

Totala resultatet i september = $8,493

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

Postad

Kul att se att det går så bra för dig!!

Tror jag läst tidigare att du kör 4 bord på 2/4 utan PO eller PT - gör du det även på 10/20? Är det inte svårt att ha den koll på motståndarna som krävs i så fall?

Postad

som sagt... skrattade åt ordvalet, "proffs" tvekar jag fortfarande till... finns några tusen andra som man kanske hellre skulle rikta sin "proffsighet" mot...

random etablerad 10/20+++ spelare *random site... blir rätt många, nej istället gick han på en som har lirat 2/4 fram till två dagar sen...ok.

Se över din bekantskapskrets istället, många som lär vara i hemlighet bitter på dig och din eviga goodrun..

edit: ang. hacka, eftersom han bara hackade din msn så gör jag ett hastigt antagande nu: din msn är kopplad till din hotmail?...Carl Möller exempelvis hackar en hotmail adress på under 5 minuter och får full access till din msn.. (han visade legato för att påskina hur bristfällande säkerhet han en gång hade)... Nu råkar han vara säkerhetsguru, men kunskap har aldrig varit lättare att nå än i dagens google-värld.

Postad
som sagt... skrattade åt ordvalet, "proffs" tvekar jag fortfarande till... finns några tusen andra som man kanske hellre skulle rikta sin "proffsighet" mot...

random etablerad 10/20+++ spelare *random site... blir rätt många, nej istället gick han på en som har lirat 2/4 fram till två dagar sen...ok.

Se över din bekantskapskrets istället, många som lär vara i hemlighet bitter på dig och din eviga goodrun..

:lol: Du var mig en bitterj*vel. Avundsjuk eller?

Postad
Det är morgon och jag har hunnit se solen både gå upp och ner idag. Kastar en blick utåt och inser att detta har varit en lång pokerdag för mig. Men den har verkligen inte varit förgäves! Det verkar som jag slutligen har hittat "mitt spel" på 10/20 och jag slutar dagen på $6,799.

Gjorde en hel del vackra spel idag och var för övrigt otroligt stabil. Väldigt få missreads samt misstag av mig idag och då kan det nästan inte gå annat än bra. Ibland är det även upp till turen och oturen men det är inget jag kan påverka.

Är otroligt trött och ska lägga mig nu men jag uppdaterar lite senare under dagen. Sov gott alla!!!

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

1/9 $1,694

2/9 $6,799

Totala resultatet i september = $8,493

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

Fin fint plus!8-)

Postad
:lol: Du var mig en bitterj*vel. Avundsjuk eller?

que? realist snarare..Om du kollar en bit bak så kanske du anar varför jag skriver med en aningen syrlig ton.. Carl var den ende som inte förstod vad jag skrattade åt, och att han sedan är så arrogant att han inte inser det roliga i vad han skrev sedan gjorde mig bara lite mer irriterad helt enkelt...

Man är inget proffs för att man kapar killens msn, punkt slut.

Att han sedan lipar över att killen "bara har 20k$ i rulle" och att man ska ha sympati pga det... ja, håller med: jävligt trist att killen blev lurad på 1k$.. men då eftersom du själv är så tät så kan du ju ge han de 1k$ han i god tro gav "till dig"...? Är ju inte mer än rätt då de inte handlar om mer pengar än så, han handlade i god tro att det var du och trodde sig göra dig en tjänst... Är ju i grund och botten ditt fel med bristande säkerhet.

Postad
que? realist snarare..Om du kollar en bit bak så kanske du anar varför jag skriver med en aningen syrlig ton.. Carl var den ende som inte förstod vad jag skrattade åt, och att han sedan är så arrogant att han inte inser det roliga i vad han skrev sedan gjorde mig bara lite mer irriterad helt enkelt...

Att han sedan lipar över att killen "bara har 20k$ i rulle" och att man ska ha sympati pga det... ja, håller med: jävligt trist att killen blev lurad på 1k$.. men då eftersom du själv är så tät så kan du ju ge han de 1k$ han i god tro gav "till dig"...? Är ju inte mer än rätt då de inte handlar om mer pengar än så, han handlade i god tro att det var du och trodde sig göra dig en tjänst... Är ju i grund och botten ditt fel med bristande säkerhet.

Det är sant att man inte är ett "proffs" för att man kapar en annans msn. Hakade mer upp mig på din attityd gentemot honom. Tycker du blir lite väl sur för nästan ingenting.

Ber om ursäkt om jag var lite väl framfusig av mig. Kanske fick det att låta som att jag försökte provocera.

Postad
det straffar sig att kalla folk med invandrarbakgrund "Al-Qaida-medlem" till höger och vänster..nu får du hålla tummarna för att de nöjer sig med pengar

..och sen..det värsta jag varit med om bla bla..då har du inte upplevt mycket om det endast var en svarttaxitur som slutade med dubbelt betalt..och att ni blev körda av en man med förmodligen bristfällig svenska

Du får tänka på att vi pratar om metropolen Falun.

Postad
Det är sant att man inte är ett "proffs" för att man kapar en annans msn. Hakade mer upp mig på din attityd gentemot honom. Tycker du blir lite väl sur för nästan ingenting.

Ber om ursäkt om jag var lite väl framfusig av mig. Kanske fick det att låta som att jag försökte provocera.

mycket möjligt, är väl inte på allt för härligt humör de här senaste dagarna heller, så jag ska inte vara sämre ber också om ursäkt :)

måväl

Postad

Angående "vems fel" det är att ett msn-konto blir hackat och att hackaren sen inte bara nöjer sig med att kränka ens privatliv utan dessutom försöker blåsa varenda ens polare på pengar... ja, kan det vara hackarens fel? Dataintrång och bedrägerier är för övrigt kriminellt! Att på något sätt försöka släta över det med att komma med resonemang som att det är enkelt att hacka ett msn-konto och att "är ju i grund och botten ditt fel med bristande säkerhet", då har man tagit en farlig moralisk ståndpunkt.

Som exempel. Om en tjej väljer att gå hem ensam från krogen i "utmanande kläder" och sen blir våldtagen, kan man då argumentera för att det är tjejens eget fel? Jag menar, det hade ju inte hänt om hon tagit en taxi! Eller hon kunde haft en burka, alternativt heltäckande overall så inte gärningsmannen blivit sugen på att våldta. Jag vill träffa den person som säger till den här tjejen: "är ju i grund och botten ditt fel med bristande säkerhet"

Nej, man kan aldrig skylla på offren! Det man däremot kan göra är att ta ställning emot sånt man ogillar i samhället och komma med konstruktiva förslag på hur vi kan förändra och förbättra. Skulle vara väldigt intressant att få igång en diskussion här hur man på bästa sätt ökar sin säkerhet på internet. Kanske rent ut av finns några "proffs" där ute som kan tipsa om hur man på bästa sätt optimerar sin datasäkerhet.

Mvh David

Postad
Angående "vems fel" det är att ett msn-konto blir hackat och att hackaren sen inte bara nöjer sig med att kränka ens privatliv utan dessutom försöker blåsa varenda ens polare på pengar... ja, kan det vara hackarens fel? Dataintrång och bedrägerier är för övrigt kriminellt! Att på något sätt försöka släta över det med att komma med resonemang som att det är enkelt att hacka ett msn-konto och att "är ju i grund och botten ditt fel med bristande säkerhet", då har man tagit en farlig moralisk ståndpunkt.

Som exempel. Om en tjej väljer att gå hem ensam från krogen i "utmanande kläder" och sen blir våldtagen, kan man då argumentera för att det är tjejens eget fel? Jag menar, det hade ju inte hänt om hon tagit en taxi! Eller hon kunde haft en burka, alternativt heltäckande overall så inte gärningsmannen blivit sugen på att våldta. Jag vill träffa den person som säger till den här tjejen: "är ju i grund och botten ditt fel med bristande säkerhet"

Nej, man kan aldrig skylla på offren! Det man däremot kan göra är att ta ställning emot sånt man ogillar i samhället och komma med konstruktiva förslag på hur vi kan förändra och förbättra. Skulle vara väldigt intressant att få igång en diskussion här hur man på bästa sätt ökar sin säkerhet på internet. Kanske rent ut av finns några "proffs" där ute som kan tipsa om hur man på bästa sätt optimerar sin datasäkerhet.

Mvh David

självklart har du rätt i det du säger, men man måste ta världen för vad den är. Det ÄR dumt av en tjej att knata hem på fyllan i minikort. det ÄR dumt att gå långsammare än nödvändigt på ett högtrafikerat övergångsställe även om det är du som har förtur. Har du otur så är fylleristen framme och klipper dig vid knäskålarna.

Jag tycker bara det är något undvikbart med tanke på att en miljard säkerhetstrådar har florerat runt på detta och andra svenska pokerforum... Varför inte lära sig av andras misstag? Carl är ju inte direkt den förste, och uppenbarligen verkligen inte den siste. (Alla gånger i veckan ringer jag efter en taxi om jag inte kan hämta min flickvän pga att jag har druckit.... inte fan låter jag henne gå ensam från stan en lördagnatt? Lite väl optimistisk människosyn har man ju då....)

EDIT: hade en diskussion ganska nyligt med en kompis, där hans flickväns cykel blev stulen...givetvis är det ju förkastligt att den över huvudtaget blir stulen, men Umeå är en cykelstöldstad, och låser du inte cykeln så får du faktiskt inse att den kommer att bli stulen lite oftare än att exempelvis bo i en by utanför Piteå där jag kan lämna bilen olåst varje natt. Mitt är mitt och ditt är ditt är inte något som alla har tagit till sig... Det går inte att vara så naiv att tänka att den ska lämnas i fred för att det är det rätta, sån är inte världen är jag rädd. Låser du inte cykelfan vid en stolpe så får du helt enkelt vara utan cykeljäveln, konstigare än så är det inte.

• Skapa nytt...