mordocai Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 OK, jag har fått nog av att grinda NL25, så nu är det uteslutande NL50 from now on. Vet inte hur länge till jag stannar på Bestpoker, ongame har ju enormt hög rake och det märks när man spelar på låga nivåer utan varken bonus eller rakeback. //Filip Citera
Flesh2Flesh Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 hoppas du gular haha bästa nicket på forumet Citera
mordocai Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 hoppas du gular man behöver lite haters också när man skriver dagbok, då har man mer motivation att plussa, så tack Citera
eyedol Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Lite updates på sin plats kanske? Citera
mordocai Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Har ju inte börjat spela än, väntar på att min stejker ska få tummen ur. Meanwhile spelar jag mest golf eller är på stranden på dagarna och slappar med antingen öl eller film på kvällarna, ibland kombinerat. Tålamod Hence, tålamod Citera
mordocai Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 en update. Hittade lite gamla player points på mitt BestPokerkonto som man numera kan omsätta till inköp till SNG's Sagt och gjort, jag började med att köpa en "ticket" till $10+1 tour men där bustade jag på bubblan med AKo mot KK, all in pre när blindsen var rätt höga. Sen köpte jag en ticket till en $20+2 turbo SNG som jag lyckades vinna, med mycket tur i sista handen K4o all in pre mot A5o, jag turnade nutstraight. Nu med friska $70 på kontot så blir det lite NL25-grind i avvaktan på den riktiga stejken. NL25 är självklart ingen nivå jag gillar att spela på, men mitt pokersug är för stort för att jag ska kunna låta bli. Citera
ninjakag Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Kommer gå fiiint när det sätter igång! Men kommer nog ta en månad till om jag känner eel rätt ;P GL Citera
mordocai Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Antar att NL25-HH's inte är sådär jätteupphetsande, men jag vill gärna ha kommentarer på hur jag spelade den här. http://www.pokerhand.org/?1378864 Jag har inom en timmes tid sett fi limpa med TT och QQ först in, och även andra powerhänder, så jag hoppas att mitt riverspel inte var För dåligt. Dessutom var jag nyfiken på vad han hade för hand som han synade ner med, jag trodde KT, men så var det ju uppenbarligen inte. BR: $82.6 Citera
a1ias Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Antar att NL25-HH's inte är sådär jätteupphetsande, men jag vill gärna ha kommentarer på hur jag spelade den här. http://www.pokerhand.org/?1378864 Jag har inom en timmes tid sett fi limpa med TT och QQ först in, och även andra powerhänder, så jag hoppas att mitt riverspel inte var För dåligt. Dessutom var jag nyfiken på vad han hade för hand som han synade ner med, jag trodde KT, men så var det ju uppenbarligen inte. BR: $82.6 Jag tycker du ska lägga den handen innan flop. Svår att spela ur position även om du misstänker att han har en sämre hand. Syna ska du absolut inte göra. Tror du att han är svag, re-raise honom innan flop. Dock, slå inte om med AT om Fi är värsta synstationen. Då kan du lika gärna välja att folda och vänta på ett bättre tillfälle. Citera
Fetto Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Instämmer med föregående talare, spela bara AKs, AA, KK och ibland QQ ur pos. Citera
Rebonius Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Instämmer med föregående talare, spela bara AKs, AA, KK och ibland QQ ur pos. Lol. Alldeles för tight! Speciellt om det är 6 max. På NL25 kan man nästan spela lite hur man vill och fortfarande plussa. Citera
mordocai Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Jag tycker du ska lägga den handen innan flop. Svår att spela ur position även om du misstänker att han har en sämre hand. Syna ska du absolut inte göra. Tror du att han är svag, re-raise honom innan flop. Dock, slå inte om med AT om Fi är värsta synstationen. Då kan du lika gärna välja att folda och vänta på ett bättre tillfälle. ehh, det är Jag som är MrNapoli, anledningen att jag raisade först in med QJo var att jag hade en lite för tight image på bordet. Kanske skulle förtydligat vem jag var, men tyckte det framgick av mina kommentarer till handen Citera
mordocai Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 kan för övrigt folk sluta skriva fyllo och dylikt... Så jävla ofta dricker jag fan ändå inte öl?! Skrev precis ett sms till en polare där jag sa att jag för första gången i år inte ens är sugen på o festa ikväll. Sen ska jag agera servitör på föräldrarnas fest ikväll o då lär jag ju ändå svepa några kalla bara för att palla med... Citera
mordocai Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 första handen på bordet när jag ska lira lite innan kvällens slit. http://www.pokerhand.org/?1380605 Får väl skylla mig själv som postar blind ur pos, alla vet ju att mer antirigg än så kan det inte bli Nuvarande bankroll $41 Citera
mordocai Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 spelade ner mig till nästan 0 idag, lite på dåligt spel, en del utdragningar o så några flips som inte gick min väg. Men men, skam den som ger sig, jag tog mina sista player points på BP och köpte in mig i två stycken $20+2 SNG's till Tyvärr upptäckte jag till min fasa när den första började att jag hade köpt in mig i en FullringSNG.. jag fullkomligt Avskyr att spela 10-mannabord så där åkte jag som 5'a eller nåt. Den andra såg jag till var en shorthanded dock o den tog jag hem, så nu har jag $76,70 på kontot. Citera
mordocai Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Inga direkt spännande händer att rapportera, men satt o smågrindade NL25 nu, ett fyramannabord gick helt OK så nu är rullen på $117,45 Citera
a1ias Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 ehh, det är Jag som är MrNapoli, anledningen att jag raisade först in med QJo var att jag hade en lite för tight image på bordet. Kanske skulle förtydligat vem jag var, men tyckte det framgick av mina kommentarer till handen Ahh sry! Jag spelar sällan QJo i tidig pos, MEN, om jag nu gör det så är en höjning på sin plats, iaf om bordet inte är allt för aggresivt. Så pre-flop är helt OK. Att han synar flop och även turn känns svagt. Jag hade slått om hans mes bet på river. Han hade säkert betalat av om han hade AQ/KQ. Men va fan vet jag! Citera
Recommended Posts