skalle88 Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Här hamnar jag i en riktig EV- sits känns det som. Hur spelar ni om ni satt bakom Skalle88 här? NL $0.10/$0.20 Texas Hold'em Table Delphinus 9-max (Real Money) Seat 2 is the button Total number of active players : 9 Seat 1: Tatius ( $9.20 ) Seat 2: gam1 ( $7.03 ) Seat 3: Antibus ( $10.18 ) Seat 4: nasty nip ( $5.50 ) Seat 5: BigChris ( $20.74 ) Seat 6: Skalle88 ( $19.70 ) Seat 7: tendinits ( $19.80 ) Seat 8: jonosces ( $6.08 ) Seat 9: NIKW ( $36.70 ) Antibus posts small blind [$0.10] nasty nip posts big blind [$0.20] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] BigChris folds Skalle88 raises to [$0.70] tendinits calls [$0.70] jonosces folds NIKW folds Tatius folds gam1 calls [$0.70] Antibus folds nasty nip calls [$0.50] ** Dealing Flop ** [ , , ] nasty nip goes all-in nasty nip bets [$4.80] Skalle88 calls [$4.80] tendinits calls [$4.80] gam1 goes all-in gam1 raises to [$6.33] Skalle88 calls [$1.53] tendinits calls [$1.53] ** Dealing Turn ** [ ] Skalle88 goes all-in Skalle88 bets [$12.67] Citera
strater Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 bra spel: fold flopp, knappast ev+ att ta synen med 2 pers bakom på den brädan mindre bra spel: som du gjorde, syna flopp, allin blank turn. hmm, känns som d kan kvitta iofs om syn eller all-in, kanske tappar lite värde mot nån hand men är så jäkla lätt å dra för andra om syn (även om du kan ge upp handen på turn)... Citera
manshora Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 haha, ja vad ska man säga, det är ju NL20 spel iaf längsen man var med om att det var 3-4 allin i en hand ang handen så vettefan, känns som du kommer få se minst ett färgdrag. sen antagligen ett 2 par. vet dock inte vart du ska lägga handen, du får ju hyffsade odds för varje inviduell syn. turn är oklar.. vad du gör är att låta FI betala av om han har ett drag men.. jag vet faktikst inte. känns som spelet inte ens är specielt kasst med tanke på nivån. Citera
richardd Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 tycker du spelar bra.. riggat att alla har träffat... Citera
skalle88 Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2007 bra spel: fold flopp, knappast ev+ att ta synen med 2 pers bakom på den brädanmindre bra spel: som du gjorde, syna flopp, allin blank turn. hmm, känns som d kan kvitta iofs om syn eller all-in, kanske tappar lite värde mot nån hand men är så jäkla lätt å dra för andra om syn (även om du kan ge upp handen på turn)... Känns ganska konstigt att vika floppen även om det kanske inte är ett helt dåligt spel med två bakom mig(?). Att c/f turn känns mindre kul. EDIT: Att folda floppen tror jag är ett direkt dåligt spel på NL20 men jag kanske kan folda turn eller när den sista spelaren pushar på floppen trots mina utmärkta odds? Citera
strater Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 alltså, kommer Ts eller nåt så får du ju köra en c/f snabbare än fort, visserligen brukar dom roa sig med att bluffa i döda potter på lägre nivåer menmen ... nåja, fold direkt känns inte kul men frågan är om det ändå inte är bäst, beror dock på read, hur ofta sitter nasty här med något du leder rätt bra mot? Citera
honest99 Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Uppenbarligen sätter du tendinits på en draw (vilket är troligt), men... ..då måste du väl i konsekvensens namn dela upp turn-bettet i flop och turn. Se till att du får en liten side-pott mot tendinits innan du slår bort honom på turn! Förmodligen förlorar du den stora potten, men lite återbäring skadar väl inte. Det gör skillnad i långa loppet. Citera
manshora Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 ..då måste du väl i konsekvensens namn dela upp turn-bettet i flop och turn. Se till att du får en liten side-pott mot tendinits innan du slår bort honom på turn! ... jag utvecklar lite, du får inte beta in i tom sidopott här. vad du gör är att antingen foldar han, då har du inte vunnit en enda mark från han. iomed att chansen finns att du är slagen av någon annan FI. alt 2 är att han synar, och då kommer du antagligen ligga under (om det inte är nån sucker med färgdrag). om du nu bestämmt dig för att skjuta in pengarna, dvs du tror att du har bättre hand. (för tror du inte det ska du ju inte gå allin hur som) då är det ju ett bättre spel att checka, låta han få en chans att bluffa och gå allin på hans bet. då har du iaf maximerat dina chanser att få marker av FI Citera
Recommended Posts