Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade för ovanlighetens skull fullring häromkvällen. Jag har inte spelat fullring på flera månader (utpräglad SH spelare) och upplever stämningen som mycket tight.

Jag plockar upp 88 i tidig position och höjer 4BB mot två limpers. Spelet på flop kan man diskutera, men vad gör jag på turn? Fi8 är typisk TAG och har inte varit inblandad i några jättespel än så länge.

Själv spelar jag mest SH och är LAG på nivåerna 5/10-25/50 på svs.

Åsikter vore intressant!

(får be om ursäkt för trist svs hh)

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: HERO (2675.25)

Plats 2: Fi1 (428.00)

Plats 3: Fi2 (1966.50)

Plats 4: Fi3 (198.75)

Plats 5: Fi4 (2000.00)

Plats 6: Fi5 (2418.25)

Plats 7: Fi6 (4382.00)

Plats 8: Fi7 (6886.35)

Plats 9: Fi8 (4303.75)

Plats 10: Fi9 (2524.44)

Fi9 lägg LM 10.00

HERO lägg SM 20.00

Fi4 lägg SM 20.00

** Giv **

HERO [8k, 8s]

*** Bet Runda 1 ***

Fi1 Lägg

Fi2 Syna 20.00

Fi3 Lägg

Fi4 Passa

Fi5 Lägg

Fi6 Lägg

Fi8 Syna 20.00

Fi9 Lägg

HERO Höj till 80.00

Fi2 Syna 80.00

Fi4 Lägg

Fi8 Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 9s, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 180.00

Fi2 Syna 180.00

Fi8 Höj till 680.00

HERO Syna 680.00

Fi2 Lägg

*** Turn(Board): *** : [8r, 9s, Dh, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passa

Fi8 Satsa 2500.00

Postad

Mm ingen höjdar sits, men om han är TAG borde han höja med 99 och QQ vilkett leder till att han borde va på move eller JT, om du är LAG så borde risken öka att han är på ett move och man viker ju inte 88 mot en 1hands HD här speciellt inte när du har outs så det är bara och dega imo..

hmm det finns inte en chans att jag viker den på svs utan jätteread...

Postad

Spelar aldrig fullring, men om jag gjort det hade jag aldrig släppt här. Man vet aldrig vad folk kan ha på svs riktigt, tror du oftast är stor favorit här. Annars får du dra ut! :)

Postad

Jag degar absolut in!

Visst, han kan sitta med 9-9 eller J-10, men han kan sitta med så många andra händer också!

Med preflopspelet limp-syn luktar det ju inte riktigt Q-Q, kanske 9-9 eller J-10.

Men han kommer nog rätt så ofta vika upp typ Q-J för par+stegdrag osv.

Postad

Jag skulle synat med ett leende. Har han JT eller högre set är det bara att acceptera.

Jag tycker dock du skulle ha re-raisat på floppen eller betat turn. Som spelat ger du ju fi chansen att sätta eventuellt stegdrag + att du riskerar utebliven action ifall J eller T skulle falla och fi sitter på floppat tvåpar.

Postad
  Rebonius säger:

Med preflopspelet limp-syn luktar det ju inte riktigt Q-Q, kanske 9-9 eller J-10.

Men han kommer nog rätt så ofta vika upp typ Q-J för par+stegdrag osv.

Peder.A säger:
Jag skulle synat med ett leende. Har han JT eller högre set är det bara att acceptera.

Jag tycker dock du skulle ha re-raisat på floppen eller betat turn. Som spelat ger du ju fi chansen att sätta eventuellt stegdrag + att du riskerar utebliven action ifall J eller T skulle falla och fi sitter på floppat tvåpar.

Jag funderade länge över vad han limpar med i pos pre och sedan slår om med på floppen. Han borde sätta mig på en hyffsat stark hand om jag höjer OOP mot två limpers och spelar då inte luft.

Mina tankar om vad han kan ha är antingen limpad 67 för ett OE och att han spelar draget. Borde han inte höjt 99 eller QQ i position preflop? Med tanke på att han spelar TAG så kändes J10 mest rimligt, men möjlighet till Q9 eller 67.

Mitt flopspel kan definitivt diskuteras. Jag skulle slagit om direkt istället för att syna.

Postad

Tack för synpunkterna gubbar!

Resultat:

Jag släppte.

Jag valde den passiva linjen på grund av att han en tight lirare som jag inte hade mycket erfarenhet av. Så här i efterhand hade jag valt att syna, men i stridens hetta hann jag inte tänka igenom situationen tillräckligt noga. Det är möjligt att han spelade J10 för stege, 99 eller QQ för högre set, men kanske mer troligt med QJ/Q10 eller 67. Förmodligen ledar jag nog rätt ofta.

Sen tycker jag att kommentarerna "det är på SVS så jag synar" känns lite off. Finns en hel del duktiga spelare på SVS nuförtiden. Det var andra bullar för ett år sedan.

Postad

underreppar ju din hand så sjukt på turn, har han tvåpar lär han ju alla gånger betta ut och tomtar han sig med AA/KK/AQ (lika troligt att han lirar så med dom som att han skulle limpa in med QQ ffs) så får han väl också tro han leder. iaf så lär du ju i abs sämsta fall ha bästa handen i strax under 50% vilket gör det till en rätt syn (om inte kan du ju alltid dra ut! :P)

Postad
  punkrock_kid säger:
Så sjukt enkel syn.

Nej.

strater säger:
underreppar ju din hand så sjukt på turn, har han tvåpar lär han ju alla gånger betta ut och tomtar han sig med AA/KK/AQ (lika troligt att han lirar så med dom som att han skulle limpa in med QQ ffs) så får han väl också tro han leder. iaf så lär du ju i abs sämsta fall ha bästa handen i strax under 50% vilket gör det till en rätt syn (om inte kan du ju alltid dra ut! :P)

Ja jag borde ha synat, spelade lite för många bord för att ha fullt fokus.