jinxad Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Hörde något om någon liknande turnering vid en klubbvistelse nere i Gotland. Någon som har mer info? Inköpet skulle tydligen vara billigt och deltagarantalet skullle vara uppåt 800 för att göra inköpet möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
highbury90 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 http://www.firstpoker.se/default.asp?id=766&sida=1016 Går att köpa in sig direkt via klienten på mermaid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bananmannen Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Hallå... Är det någon som är seriöst intresserad av dettta evenemang? Jag tycker det låter som en rolig resa för inte allt för stor peng! 1500kr i buyin är ju inte direkt saftigt å då jag inte har råd att köpa in till turneringar som EPT kanske detta skulle vara ett roligt alternativ (även om det absolut inte går att jämföras med EPT på något sätt)... Flyg med Ryan Air från Västerås till Dublin går just nu på ca 1000kr ToR, helt ok pris! Sen borde ju inte hotell heller vara allt för dyrt, sen är de ju alltid kul å spela poker i andra länder än Sverige! Flyg, Buyin samt hotell bode kunna gå på ca 3500-4000kr totalt... Om nån har mera info om detta så kan ni ju gärna dela med er. Strukturen på turneringen såg ju också bra ut, samt dealers på alla bord. (Är ju ändå 700spelare de räknar med) /H Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2007 10,000 starting stack and a 40 minute clock. 2 Day Event. Fully dealer dealt. Registration is open and all details of the tournament are here. All registration will be online and all players must be paid up before Oct 1st for this tournament. Standard payout structure will be used (ie approx top 10% paid) Start på 25-50 blinds Jag är helt klart intresserad. Så, som jag ser det är det fritt fram att regga sig till turren via Mermaidpoker, €150 tot, och dyka upp på plats innan 4e oktober. Regg stänger 1 okt. Onlinesats ska tydligen dyka upp också. Låter riktigt värt. Undra om man kan hitta någon t/r-resa ink boende i närheten redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bananmannen Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2007 Jag kommer troligen att åka om det inte krockar med två andra event jag ska spela i oktober! Jag kommer troligen boka flyg med ryan air och hotell via, http://www.hotels.com Bokar ofta via dom å de funkar hur bra som helst!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Jag kommer troligen att åka om det inte krockar med två andra event jag ska spela i oktober! Jag kommer troligen boka flyg med ryan air och hotell via, http://www.hotels.com Bokar ofta via dom å de funkar hur bra som helst!!! då va flyget bokat, hyfsat pris var det iaf, 2 kr t/r (skämtar inte). bokningsavgifterna räknar jag inte med. får nog möta upp grabbarna och skotta upp inköpet på it-café sen är det ju klart. hittade något hotell på hotels.com med 4 stjärnor -- 3 man, 5 nätter, 3700kr. blir en snärt liten resa. ska trycka upp lite sköna team t-shirts med lite svensk klang... undra om de har sidegames. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 tänkte bara ge topicskaparen ett tack, uppskattar sånna här lagom stora grejer, massor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bananmannen Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 jinxad - Var bokade du flyget så biligt... Jag å tre polare är precis på väg att boka så de skulle va bra att veta var du fick de priset! Vad hette erat hotell? Hoppas du delar med dig av era fynd=) /Henrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Finns det nån officiell hemsida för turneringen? Har letat lite, men inte hittat. edit: hittat http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2055101556 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 glid in på hotels.com. vårt datum är 03/10 fram till 08/10 (dvs åker på torsdagen, turren börjar fredag, slutar på lördag, vi drar hem på måndag). fyll i dublin och högst upp ligger ett 4/5 stjärnorshotell som heter Clarion Hotel Liffey Valley för 752kr/natt. vi är 3 och tog 1 rum, blir 3705,- officiell turneringssajt är som någon annan länkade till, http://www.pokerireland.ie/index.php/tournaments/tournament_entry/national_poker_open/ samma med ryanair, från Sthlm (Västerås) till Dublin, den 03/10, returresa den 8/10: Adult Reg Fare 1.00 SEK Wed, 03 Oct 07 Flight FR 963 22:00 Depart Stockholm Vasteras (VST) 23:45 Arrive Dublin (DUB) verkar som att det bara var dit-resan och att returresan kostar 299: Reg fare Adult Reg Fare 299.00 SEK Mon, 08 Oct 07 Flight FR 962 17:55 Depart Dublin (DUB) 21:35 Arrive Stockholm Vasteras (VST) ändå inga pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Är irland fint i oktober? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bananmannen Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Ja ok, det va precis samma som jag kollat på (flyget alltså)... Vi har också hittat ett hotell så de är grönt. Dock kan jag påpeka att Turneringen spelas Lördag - Söndag, INTE fredag - lördag! "The tournament will take place in the Shelbourne Hall in the RDS on October 6th, starting at high noon, 12 midday." Så vi kommer att åka från Västerås på fredag kl 22.00 och hem på måndag! /H Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaybePirog Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2007 Jag och en god vän åker dit. Vi bor i en sovsal på ett mysigt gammalt vinlager för 200kr/natten. Det är 18 års åldergräns va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 Jag och en god vän åker dit. Vi bor i en sovsal på ett mysigt gammalt vinlager för 200kr/natten. Det är 18 års åldergräns va? Oj det låter bra och billigt. Jag och en kompis funderar också på att åka dit, har du någon länk eller något till vinlagret? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bananmannen Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 sådär... Nu var allt bokat. Vi blev till slut fem pers och åker ut från Västerås på fredagen och hem på måndagen. Priset hade stigit lite, till 1500kr tror jag. ToR med alla skatter och avgifter! Boende hittade vi för 280kr/natten på ett gryyymt hostel mitt i city med perfekt läge! Rekommenderar verkligen fler att boka och åka... En weekend i dublin är aldrig fel + att strukturen i turneringen verkar riktigt skön!!! /H Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Var hittade ni era hostels och liknande? Vi är 3 pers från Lund/Göteborg som funderar på att åka.. Om det inte är försent dvs, vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bananmannen Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Nej de tror jag absolut inte... Flyg går ju att boka, så de är ju det minsta problemet. Till turneringen reggar du dig via Mermaid Pokers klient, det finns plats för 1000 spelare och ca 250 är nu reggade... (kommer ju dock´öka kraftigt mot slutet av reg tiden) Du kan regga dig tom 31/9!!! Hostel bokade vi via http://www.hosteldublin.com/ Där är det bara att välja å vraka bland alla hostel, dock börjar det bli fullt på många... Om man då inte vill bo i gemensamt sovrum för typ 12-16 pers. Men kolla om de finns nåt bra! See you in Ireland then! /Henrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
masterplan Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Många svenskar som åker på den här? Jag bor i Dublin och är sugen på att signa upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Såg att dom har öppnat "Late registration" fram tills 5 Oktober, så än är det inte försent! Jag och en polare bokar idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inkassera Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Du kan regga dig tom 31/9!!! /Henrik Den dagen finns inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bananmannen Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2007 STORT PROBLEM!!!!! Nån som vet till 100% när denna turnering börjar??? Nu står det 5:e på mermaids klient, men på alla andra ställen står det 6:e? Vi har ju bokat flyg till 6e så vi har ca 2 timmar på oss att hinna med sista planet idag om vi måste åka ikväll.. ///Henrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2007 STORT PROBLEM!!!!! Nån som vet till 100% när denna turnering börjar??? Nu står det 5:e på mermaids klient, men på alla andra ställen står det 6:e? Vi har ju bokat flyg till 6e så vi har ca 2 timmar på oss att hinna med sista planet idag om vi måste åka ikväll.. ///Henrik anledningen till att det står 5:e i klienten måste ju vara för att det är då reggen slutar. calm easy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2007 Varför chansa ?...Remma till flygplatsen fort som fan. Man kan dricka öl o bli full i Dublin om man är för tidigt ute ju.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaybePirog Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 Inga svenska framgångar så vitt jag vet. Själv åkte jag i mitten av startältet typ, 521 av 1079. Roligt att komma iväg på något sånt här iaf. Blev lite sur dock över att arrangörerna strulade till det så att jag inte fick spela de första 25 minuterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts