Gå till innehåll

NL$100 6-handat. TPTK blir minihöjt.


Recommended Posts

Hinner inte skriva något djupare om handen just nu, men hur besvarar ni Fi´s minihöjning? Har mindre än 25 giv på honom/henne. Jag har spelat aggressivt och haft ett bra kortsnitt. Tror min preflop raise låg på cirka 30%, men det bör han ju inte känna till då eftersom han satte sig nyss. Däremot så har jag höjt de senaste given som han suttit här. Bortse från en eventuell fold preflop. Jag kastar gärna där men drogs med av rytmen jag var inne i.

 

Game #5324034404: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/08/06 - 15:32:16 (DST)

Table "Declercq" Seat 6 is the button.

Seat 1: drpuller ($46.90 in chips)

Seat 2: paranoid ($100 in chips)

Seat 3: GreenCap ($204.30 in chips)

Seat 4: frankiolo ($144.16 in chips)

Seat 5: Mr.LuzZi ($124.80 in chips)

Seat 6: Tinch ($90.50 in chips)

drpuller: posts small blind $0.50

paranoid: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap 9 of ClubsAce of Diamonds

 

GreenCap: raises to $4

frankiolo: calls $4

Mr.LuzZi: folds

Tinch: folds

drpuller: folds

paranoid: folds

 

----- FLOP ----- 5 of Diamonds9 of Diamonds8 of Hearts

 

GreenCap: bets $7

frankiolo: raises to $14

 

 

Fi är inte särskilt aggro det lilla jag sett.

 

Är det bara att kasta eller kan jag syna med min backdoor färg och utvärdera turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från din position är det blixtfold preflop. Jag håller själv på att fundera lite över alla dessa miniraise. Har sprungit in i på tok för många sånna som jag satt på inforaise för att dra dött mot supernöten.

 

säg att du synar för att omvärderar turn. ofta kommer han potbeta och då är det ju autofold. i det läget kan du ju inte göra ett skit även om du misstänker bluff.

 

annars hittar du 3beten på flop. alla de gånger han bara fjollar runt kommer du ju kamma in potten. larvar han sig inte märker du ju det jävligt snabbt.

 

men jag vet inte. ska fortsätta fundera ett tag till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet som jag ser det med trebeten på flopp blir ju att han kastar när han inte har något och då har jag vunnit 14 dollar extra av honom. Har han mig däremot slagen så vinner han mina 7 (synen av hans höjning) plus det jag höjer med. Potten är då cirka 40 dollar om jag räknar rätt så min höjning blir kanske 30-35 dollar till. Inräknat de 7 jag ännu inte synat så blir det cirka 37-42 dollar jag ska slänga in och riskera för att vinna hans $14.

 

Det tycker jag inte är särskilt kul på en så här dragig bräda (även om jag själv naturligtvis kan dra ut ibland).

 

Leder jag så kan han dra ut mig ofta och även om han inte har något drag så känner jag att det inte är så kul att skjuta en tunna till på turn om han synar min floppbet och ett drag landar. Men om jag checkar då är min uppfattning att många Fi betar automatiskt och då blir det svårt att syna.

 

Men vad gör jag om ett blankt kort kommer? Ny bet? Det blir väldigt svårspelat tycker jag. Jag tycker att fold eller syn är det som gäller och synar jag så blir det väldigt lättkastat och försiktigt spel på turn och river.

 

Jag gillar absolut inte det här men jag kan nog tycka att syn är ok med färgdraget för att se vad som händer på turn med tanke på att Fi eventuellt är passiv. Sedan vill jag verkligen inte dressera någon att miniraisa mig för att jag kastar hela tiden. Det kommer bli dyrt i längden, särskilt som jag höjer pre mycket och bygger potten.

 

Men jag vet faktiskt inte.

 

Mer resonemang uppskattas. Gärna om ni inte håller med (men jag reserverar mig för ev. räknefel ovan ;-) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog du ska ta och syna. Lillraisen är ju antaglien en inforaise.

 

Jo, jag håller med om detta. Och gärna nu på ett sånt här dragit bord kan det ju vara ett gratiskort han vill åt så jag kanske kommer till SD billigt med en ev. bluff av honom där.

 

Så jag synade beten. Vad tänker ni om olika scenarion på turn? Synar ni någon bet där eller vill någon kanske blockbeta etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...